Aegon uruchamia usługę mojeID
Usługa mojeID umożliwia zdalny dostęp do usług oferowanych nie tylko przez dostawców komercyjnych, ale również administrację publiczną. Jest to nowoczesne narzędzie za pomocą którego konsument może bezpiecznie potwierdzić swoją tożsamość. Dane są sprawdzane przez tzw. dostawcę tożsamości, czyli zaufany podmiot, który wcześniej zweryfikował tożsamość klienta. Rolę tę pełnią obecnie banki. Usługa KIR spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa i ochrony danych wrażliwych. Jest zgodna z wymaganiami określonymi w unijnym rozporządzeniu eIDAS oraz w ustawie o usługach zaufania i identyfikacji elektronicznej. Korzystanie z mojeID przyspiesza i upraszcza wiele procesów, które dotychczas wymagały osobistej wizyty w punkcie obsługi czy umawiania się z kurierem.
– W ciągu ostatniego roku obserwujemy bardzo dynamiczny rozwój usług zdalnych oraz cyfryzacji procesów w całej gospodarce. Rozwiązania umożliwiające zdalny dostęp klienta do usług oferowanych online muszą zapewniać mu najwyższą jakość i wygodę oraz wysokie standardy bezpieczeństwa. mojeID, spełniając te wymagania, wychodzi naprzeciw potrzebom naszych partnerów biznesowych i odpowiada oczekiwaniom ich klientów. Cieszymy się, że Aegon dołączył do szerokiej już grupy dostawców usług online, którzy udostępnili swoim klientom możliwość potwierdzania tożsamości z wykorzystaniem mojeID – mówi Wojciech Pantkowski, wiceprezes Zarządu KIR.
Aegon Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. to spółka należąca do międzynarodowej Grupy kapitałowej, jednej z czołowych firm na świecie oferujących ubezpieczenia na życie, programy emerytalne i usługi z zakresu zarządzania aktywami. Obecnie prowadzi ona swoją działalność w 20 krajach na całym świecie. Na polskim rynku funkcjonuje od ponad 15 lat. Firma w kontaktach z klientami i partnerami biznesowymi stawia na długotrwałe relacje oparte na odpowiedzialności.
– Jako towarzystwo ubezpieczeniowe w swojej działalności korzystamy jedynie ze sprawdzonych i bezpiecznych rozwiązań cyfrowych. mojeID idealnie wpisuje się w oczekiwania i wymagania naszych klientów i partnerów. Usługa w znaczący sposób przyspiesza i usprawnia proces rejestracji do portalu Mój Aegon, na którym klienci mogą obecnie zdalnie złożyć wniosek i zawrzeć umowę ubezpieczenia w naszym towarzystwie. Docelowo, Mój Aegon projektowany jest jako wszechstronna platforma do kontaktu i obsługi klienta, a także archiwizacji dokumentów – mówi Jan Zimowicz, członek zarządu Aegon Polska.
Usługa mojeID została uruchomiona w czerwcu 2019 r. Od tego czasu stale powiększa się lista dostawców usług, którzy umożliwiają swoim klientom potwierdzanie tożsamość online. Rozwiązanie jest już wykorzystywane w takich sektorach gospodarki, jak: ubezpieczenia, ochrona zdrowia, energetyka, telekomunikacja. Korzystając z tej usługi można załatwić wiele spraw, które dotychczas wymagały osobistego potwierdzania danych w punkcie obsługi czy poprzez kuriera. Pełna informacja o dostawcach usług i dostawcach tożsamości znajduje się na stronie www.mojeid.pl.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.