Komunikaty PR

AI w służbie analityki danych: nowe rozwiązania dla firm

2024-11-29  |  14:00
Biuro prasowe

AI w służbie analityki danych: nowe rozwiązania dla firm

Analiza trendów i rekomendacje w czasie rzeczywistym, przedstawione tak, by zrozumiał je nawet laik? To krok milowy w optymalizacji operacyjnej firm, który w połączeniu z odpowiednią edukacją z zakresu Business Intelligence może radykalnie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa. Rozwiązanie dostępne od Echo Analytics pozwala dosłownie skroić dane na miarę potrzeb - od ręki. 

Analityka danych jest dziedziną, która od lat zmienia krajobraz biznesowy. Firmy coraz częściej sięgają po nowe technologie, aby efektywnie analizować zbiory danych i podejmować lepsze decyzje. Na tym opiera się podejście „Data driven” - już nie intuicja czy doświadczenie decydują o kluczowych sprawach, a właśnie analiza danych i trendów. Dziś najnowsze narzędzia wspierane przez sztuczną inteligencję (AI) oferują więcej niż tylko zbieranie i agregowanie informacji – automatyzują procesy analizy, dostarczając konkretnych rekomendacji w czasie rzeczywistym.

Echo Analytics, platforma wspierająca codzienne działania operacyjne w firmach, wykorzystując gamifikację i Business Intelligence, wprowadza na rynek nowe rozwiązanie – Asystenta AI, który rewolucjonizuje możliwości analizy danych w organizacjach. Asystent ten pozwala nie tylko na stworzenie bilansu wskazanych raportów, ale także automatycznie dokonuje holistycznej analizy, wykrywa trendy i nieprawidłowości, a nawet proponuje konkretne rozwiązania.

Nowe technologie w Business Intelligence

„Chcieliśmy, żeby nasze narzędzie rzeczywiście wpływało na codzienne funkcjonowanie menedżerów, dostarczając im wartościowych wskazówek i eliminując potrzebę skomplikowanych analiz danych na własną rękę” – mówi Patryk Bogula, współzałożyciel Echo Analytics. Najnowszy moduł AI zaprojektowano w taki sposób, aby menedżerowie mogli zadawać pytania na temat konkretnych trendów czy wyników biznesowych bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu analizy danych. „Naturalnym jest pojawianie się coraz to nowych pytań, analizując kolejne raporty. Zamiast przekazywać swoje wątpliwości pracownikom działu analiz, można poprosić o pomoc Asystenta AI” - dodaje Bogula, podkreślając znaczne skrócenie czasu komunikacji i pozyskania odpowiedzi na nurtujące pytania. Technologie AI rozwijane przez Echo Analytics pozwalają na analizę olbrzymich ilości danych w kilka sekund, co czyni je narzędziami nieodzownymi w dobie, kiedy informacje stają się kluczowym zasobem firm.

Optymalizacja operacyjna dzięki AI

Narzędzia Business Intelligence wspierają zarządzanie operacyjne firm, oferując możliwość bieżącej analizy i interpretacji danych w czasie rzeczywistym, co umożliwia szybkie reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe. Nowy Asystent AI od Echo Analytics to krok dalej – nie tylko prezentuje dane, ale aktywnie proponuje rozwiązania.„W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu liczy się szybkość reakcji. Nasz moduł Asystenta AI nie tylko przedstawia wyniki, ale też rekomenduje działania, które można podjąć, aby wpłynąć na dalszy rozwój firmy” – dodaje Patryk Bogula.

Szczególnie wartościowe okazuje się to w sektorach takich jak sprzedaż detaliczna czy logistyka, gdzie bieżące monitorowanie trendów oraz szybka reakcja na nieprawidłowości mogą przynosić wymierne korzyści. Tradycyjne metody analityczne nigdy nie dorównują zdolnościom AI.

Wyzwania edukacyjne w dziedzinie Business Intelligence

Jednym z kluczowych wyzwań pozostaje nadal odpowiednie przeszkolenie pracowników. Narzędzia są coraz bardziej zaawansowane, ale aby maksymalnie z nich skorzystać, niezbędne są odpowiednie umiejętności.

„Nasze narzędzia mają za zadanie wspierać ludzi, a nie ich zastępować. Na przykład, Asystent AI może automatycznie analizować raporty sprzedaży i wskazywać kluczowe obszary do poprawy, co pozwala menedżerom skupić się na podejmowaniu decyzji, zamiast poświęcać czas na samodzielne przetwarzanie danych.  Zależy nam, żeby każdy użytkownik naszych platform czuł się komfortowo i był w stanie samodzielnie wykorzystać pełen potencjał danych. Nasze narzędzia projektujemy z maksymalnym wykorzystaniem praktyk User Experience. Dashboard musi być nie tylko prosty i intuicyjny, ale także spersonalizowany” – podkreśla Bogula.

Perspektywy rozwoju Asystenta AI

Nowy moduł asystenta AI Echo Analytics wciąż jest rozwijany. Planowane jest jego wdrożenie do większości istniejących dashboardów i raportów na platformie, co ma na celu uczynienie analityki bardziej dostępną dla każdego menedżera, niezależnie od poziomu wiedzy technicznej. „Chcemy, aby nasz asystent był dostępny wszędzie tam, gdzie dane mogą przyczynić się do lepszej decyzji. Jesteśmy w fazie testów, ale już teraz widzimy ogromny potencjał naszego rozwiązania. Chcemy zaprosić przedsiębiorstwa do świata, gdzie dane faktycznie pracują na sukces organizacji” – podsumowuje Patryk Bogula.

Analityka danych napędzana sztuczną inteligencją to nie przyszłość - to teraźniejszość, która już teraz zmienia sposób, w jaki firmy funkcjonują. Dzięki Echo Analytics i ich Asystentowi AI, przedsiębiorstwa mogą podejmować lepsze decyzje szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, pozostawiając konkurencję w tyle.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.