Komunikaty PR

AI w służbie analityki danych: nowe rozwiązania dla firm

2024-11-29  |  14:00
Biuro prasowe

AI w służbie analityki danych: nowe rozwiązania dla firm

Analiza trendów i rekomendacje w czasie rzeczywistym, przedstawione tak, by zrozumiał je nawet laik? To krok milowy w optymalizacji operacyjnej firm, który w połączeniu z odpowiednią edukacją z zakresu Business Intelligence może radykalnie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa. Rozwiązanie dostępne od Echo Analytics pozwala dosłownie skroić dane na miarę potrzeb - od ręki. 

Analityka danych jest dziedziną, która od lat zmienia krajobraz biznesowy. Firmy coraz częściej sięgają po nowe technologie, aby efektywnie analizować zbiory danych i podejmować lepsze decyzje. Na tym opiera się podejście „Data driven” - już nie intuicja czy doświadczenie decydują o kluczowych sprawach, a właśnie analiza danych i trendów. Dziś najnowsze narzędzia wspierane przez sztuczną inteligencję (AI) oferują więcej niż tylko zbieranie i agregowanie informacji – automatyzują procesy analizy, dostarczając konkretnych rekomendacji w czasie rzeczywistym.

Echo Analytics, platforma wspierająca codzienne działania operacyjne w firmach, wykorzystując gamifikację i Business Intelligence, wprowadza na rynek nowe rozwiązanie – Asystenta AI, który rewolucjonizuje możliwości analizy danych w organizacjach. Asystent ten pozwala nie tylko na stworzenie bilansu wskazanych raportów, ale także automatycznie dokonuje holistycznej analizy, wykrywa trendy i nieprawidłowości, a nawet proponuje konkretne rozwiązania.

Nowe technologie w Business Intelligence

„Chcieliśmy, żeby nasze narzędzie rzeczywiście wpływało na codzienne funkcjonowanie menedżerów, dostarczając im wartościowych wskazówek i eliminując potrzebę skomplikowanych analiz danych na własną rękę” – mówi Patryk Bogula, współzałożyciel Echo Analytics. Najnowszy moduł AI zaprojektowano w taki sposób, aby menedżerowie mogli zadawać pytania na temat konkretnych trendów czy wyników biznesowych bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu analizy danych. „Naturalnym jest pojawianie się coraz to nowych pytań, analizując kolejne raporty. Zamiast przekazywać swoje wątpliwości pracownikom działu analiz, można poprosić o pomoc Asystenta AI” - dodaje Bogula, podkreślając znaczne skrócenie czasu komunikacji i pozyskania odpowiedzi na nurtujące pytania. Technologie AI rozwijane przez Echo Analytics pozwalają na analizę olbrzymich ilości danych w kilka sekund, co czyni je narzędziami nieodzownymi w dobie, kiedy informacje stają się kluczowym zasobem firm.

Optymalizacja operacyjna dzięki AI

Narzędzia Business Intelligence wspierają zarządzanie operacyjne firm, oferując możliwość bieżącej analizy i interpretacji danych w czasie rzeczywistym, co umożliwia szybkie reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe. Nowy Asystent AI od Echo Analytics to krok dalej – nie tylko prezentuje dane, ale aktywnie proponuje rozwiązania.„W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu liczy się szybkość reakcji. Nasz moduł Asystenta AI nie tylko przedstawia wyniki, ale też rekomenduje działania, które można podjąć, aby wpłynąć na dalszy rozwój firmy” – dodaje Patryk Bogula.

Szczególnie wartościowe okazuje się to w sektorach takich jak sprzedaż detaliczna czy logistyka, gdzie bieżące monitorowanie trendów oraz szybka reakcja na nieprawidłowości mogą przynosić wymierne korzyści. Tradycyjne metody analityczne nigdy nie dorównują zdolnościom AI.

Wyzwania edukacyjne w dziedzinie Business Intelligence

Jednym z kluczowych wyzwań pozostaje nadal odpowiednie przeszkolenie pracowników. Narzędzia są coraz bardziej zaawansowane, ale aby maksymalnie z nich skorzystać, niezbędne są odpowiednie umiejętności.

„Nasze narzędzia mają za zadanie wspierać ludzi, a nie ich zastępować. Na przykład, Asystent AI może automatycznie analizować raporty sprzedaży i wskazywać kluczowe obszary do poprawy, co pozwala menedżerom skupić się na podejmowaniu decyzji, zamiast poświęcać czas na samodzielne przetwarzanie danych.  Zależy nam, żeby każdy użytkownik naszych platform czuł się komfortowo i był w stanie samodzielnie wykorzystać pełen potencjał danych. Nasze narzędzia projektujemy z maksymalnym wykorzystaniem praktyk User Experience. Dashboard musi być nie tylko prosty i intuicyjny, ale także spersonalizowany” – podkreśla Bogula.

Perspektywy rozwoju Asystenta AI

Nowy moduł asystenta AI Echo Analytics wciąż jest rozwijany. Planowane jest jego wdrożenie do większości istniejących dashboardów i raportów na platformie, co ma na celu uczynienie analityki bardziej dostępną dla każdego menedżera, niezależnie od poziomu wiedzy technicznej. „Chcemy, aby nasz asystent był dostępny wszędzie tam, gdzie dane mogą przyczynić się do lepszej decyzji. Jesteśmy w fazie testów, ale już teraz widzimy ogromny potencjał naszego rozwiązania. Chcemy zaprosić przedsiębiorstwa do świata, gdzie dane faktycznie pracują na sukces organizacji” – podsumowuje Patryk Bogula.

Analityka danych napędzana sztuczną inteligencją to nie przyszłość - to teraźniejszość, która już teraz zmienia sposób, w jaki firmy funkcjonują. Dzięki Echo Analytics i ich Asystentowi AI, przedsiębiorstwa mogą podejmować lepsze decyzje szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, pozostawiając konkurencję w tyle.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola Black Friday 2024 – kuszące rabaty na 16 modeli smartfonów Biuro prasowe
2024-11-29 | 12:00

Motorola Black Friday 2024 – kuszące rabaty na 16 modeli smartfonów

29 listopada 2024 r.: Motorola na Black Friday 2024 przygotowała wyjątkowo atrakcyjne rabaty na swoje eleganckie i kolorowe smartfony. Lista objętych promocją modeli jest rekordowo długa i
IT i technologie TOUGHBOOK G2 z wyróżnieniem w konkursie Best of Industry MM Poland Award 2024
2024-11-29 | 10:00

TOUGHBOOK G2 z wyróżnieniem w konkursie Best of Industry MM Poland Award 2024

W zeszły wtorek, 29 października, odbyła się gala MM Magazynu Przemysłowego, podczas którego rozstrzygnięto konkurs Best of Industry MM Poland Award 2024. Nominowany w nim był
IT i technologie PANASONIC CONNECT NADAJE CERTYFIKATY URZĄDZENIOM TOUGHBOOK Z SYSTEMEM RED HAT EN
2024-11-29 | 01:00

PANASONIC CONNECT NADAJE CERTYFIKATY URZĄDZENIOM TOUGHBOOK Z SYSTEMEM RED HAT EN

Nowy certyfikat przyspiesza innowacje dla pracowników w zadaniach krytycznych. Dział Rozwiązań Mobilnych (TOUGHBOOK) firmy Panasonic Connect Europe ogłosiło dziś

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł

Polityka

Parlament Europejski zatwierdził unijny budżet na 2025 rok. Wśród priorytetów ochrona granic i konkurencyjność

Parlament Europejski w tym tygodniu zaakceptował przyszłoroczny budżet Unii Europejskiej. Jest o 6 proc. wyższy niż tegoroczny i znalazły się w nim dodatkowe środki na skuteczniejsze wsparcie w zakresie ochrony zdrowia, pomocy humanitarnej, zarządzania granicami i zmian klimatu. – Wielkim zadaniem, które dzisiaj w budżecie nie ma swojego finansowania, jest pomaganie europejskiemu rynkowi zbrojeniowemu. Musimy znaleźć europejskie źródło finansowania tzw. militarnej strefy Schengen – ocenia europoseł Andrzej Halicki.

Infrastruktura

PGE: Na dniach zapadnie decyzja inwestycyjna dla Baltica 2. Ta morska farma wiatrowa ma zacząć działać od 2027 roku

Wyniki finansowe i operacyjne PGE Polskiej Grupy Energetycznej za III kwartał 2024 roku są stabilne i zgodne z wcześniejszymi szacunkami, co pozwala utrzymać kurs na wielkoskalowe inwestycje transformujące polską energetykę – podała spółka. Jednym z flagowych projektów jest budowa Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica o łącznej mocy ok. 2,5 GW. W najbliższych dniach zapadnie decyzja inwestycyjna w sprawie jej pierwszego etapu, projektu Baltica 2.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.