Komunikaty PR

AI zapewni Ailleronowi udziały w rynku o wartości 2 bilionów dolarów

2023-07-25  |  17:00
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 0.32 MB )

Ailleron, notowana na GPW spółka technologiczna zwiększa swoją pozycję w obszarze wykorzystania AI (artificial intelligence) i ML (machine learning). Krakowska spółka ostatnio nawiązała strategiczne partnerstwo z Google w zakresie migracji do chmury oraz zastosowania narzędzi Google Cloud do rozwoju aplikacji, AI i ML oraz zarządzania danymi. Ailleron wykorzystuje wspomniane technologie w swoich kluczowych produktach. Firma prowadzi także prace R&D m.in. w obszarze Generative AI i obszarze LiveBank. Wartość rynku AI i ML, na którym działa spółka osiągnie wartość ponad 95 mld USD w 2023 roku, z prognozą 256 mld USD w 2026 roku.   

– Chociaż o AI mówi się w ostatnich miesiącach bardzo dużo, to w Ailleron rozwijamy te technologie od wielu lat. Warto wspomnieć o Generative AI, która zyskuje za sprawą sukcesu chatu GPT. Generative AI to rodzaj sztucznej inteligencji zdolnej do generowania m.in. tekstu czy obrazów w odpowiedzi na zapytania użytkownika. Rozwój tej technologii spowodował że wiele firm, a właściwie ich użytkowników przekonało się jak skuteczna może być sztuczna inteligencja i ile czasu można zaoszczędzić korzystając z Generative AI – mówi Michał Walerowski, Business Unit Director AI/ML & Data Solutions w Ailleron. W związku z tym, że  jako Ailleron dostarczamy rozwiązania dla sektora finansowego, które działają w środowisku wysoce regulowanym i mocno kontrolowanym wewnętrznie pojawia się spore zapotrzebowaniem na zastosowanie podobnych narzędzi, ale działających wyłącznie na danych określonej instytucji. Prowadzimy obecnie prace rozwojowe nad narzędziem, które działa wyłącznie na dokumentach, bazach wiedzy i systemach instytucji finansowych po to aby udzielać szybkiego wsparcia pracownikom instytucji finansowej. Korzystamy także z sieci neuronowych i grafowych baz danych w projekcie GraphML – dodaje Michał Walerowski.

GraphML, to wykorzystanie grafowych baz danych w celu reprezentacji danych klienta oraz grafowych sieci neuronowych w analityce. Ich zastosowanie w przeciwieństwie do ogólnie stosowanych metod pozwala na odkrycie dodatkowych relacji pomiędzy klientami oraz ich cechami, a przez to możemy lepiej zrozumieć fakty i cechy charakteryzujące klientów z punktu widzenia analityki oraz skuteczności modeli.

Wykorzystujemy tą technologię w obszarach takich jak segmentacja klientów, rekomendacje produktowe czy przewidywania zachowania klientów. Zgodnie z naszym podejściem dostarczamy gotowe komponenty Ailleron, jak również posiadamy metodykę realizacji projektów w obszarze AI, która pozwala nam na dostarczanie skrojonych rozwiązań wysokotechnologicznych dla naszych klientów. Widzimy, że te nowe technologie można zastosować do optymalizacji procesów, w szczególności wytwarzania oprogramowania dla sektora bankowego – dodaje Michał Walerowski.

Wartość rynku AI, na którym działa spółka według szacunków Precedence Research wyniesie ponad 95 mld USD, a w 2026 roku przekroczy 256 mld USD. Długoterminowe prognozy pokazują, że w 2023 roku kwota ta urośnie do prawie 2 bilionów USD.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.