AI zapewni Ailleronowi udziały w rynku o wartości 2 bilionów dolarów
Ailleron, notowana na GPW spółka technologiczna zwiększa swoją pozycję w obszarze wykorzystania AI (artificial intelligence) i ML (machine learning). Krakowska spółka ostatnio nawiązała strategiczne partnerstwo z Google w zakresie migracji do chmury oraz zastosowania narzędzi Google Cloud do rozwoju aplikacji, AI i ML oraz zarządzania danymi. Ailleron wykorzystuje wspomniane technologie w swoich kluczowych produktach. Firma prowadzi także prace R&D m.in. w obszarze Generative AI i obszarze LiveBank. Wartość rynku AI i ML, na którym działa spółka osiągnie wartość ponad 95 mld USD w 2023 roku, z prognozą 256 mld USD w 2026 roku.
– Chociaż o AI mówi się w ostatnich miesiącach bardzo dużo, to w Ailleron rozwijamy te technologie od wielu lat. Warto wspomnieć o Generative AI, która zyskuje za sprawą sukcesu chatu GPT. Generative AI to rodzaj sztucznej inteligencji zdolnej do generowania m.in. tekstu czy obrazów w odpowiedzi na zapytania użytkownika. Rozwój tej technologii spowodował że wiele firm, a właściwie ich użytkowników przekonało się jak skuteczna może być sztuczna inteligencja i ile czasu można zaoszczędzić korzystając z Generative AI – mówi Michał Walerowski, Business Unit Director AI/ML & Data Solutions w Ailleron. – W związku z tym, że jako Ailleron dostarczamy rozwiązania dla sektora finansowego, które działają w środowisku wysoce regulowanym i mocno kontrolowanym wewnętrznie pojawia się spore zapotrzebowaniem na zastosowanie podobnych narzędzi, ale działających wyłącznie na danych określonej instytucji. Prowadzimy obecnie prace rozwojowe nad narzędziem, które działa wyłącznie na dokumentach, bazach wiedzy i systemach instytucji finansowych po to aby udzielać szybkiego wsparcia pracownikom instytucji finansowej. Korzystamy także z sieci neuronowych i grafowych baz danych w projekcie GraphML – dodaje Michał Walerowski.
GraphML, to wykorzystanie grafowych baz danych w celu reprezentacji danych klienta oraz grafowych sieci neuronowych w analityce. Ich zastosowanie w przeciwieństwie do ogólnie stosowanych metod pozwala na odkrycie dodatkowych relacji pomiędzy klientami oraz ich cechami, a przez to możemy lepiej zrozumieć fakty i cechy charakteryzujące klientów z punktu widzenia analityki oraz skuteczności modeli.
– Wykorzystujemy tą technologię w obszarach takich jak segmentacja klientów, rekomendacje produktowe czy przewidywania zachowania klientów. Zgodnie z naszym podejściem dostarczamy gotowe komponenty Ailleron, jak również posiadamy metodykę realizacji projektów w obszarze AI, która pozwala nam na dostarczanie skrojonych rozwiązań wysokotechnologicznych dla naszych klientów. Widzimy, że te nowe technologie można zastosować do optymalizacji procesów, w szczególności wytwarzania oprogramowania dla sektora bankowego – dodaje Michał Walerowski.
Wartość rynku AI, na którym działa spółka według szacunków Precedence Research wyniesie ponad 95 mld USD, a w 2026 roku przekroczy 256 mld USD. Długoterminowe prognozy pokazują, że w 2023 roku kwota ta urośnie do prawie 2 bilionów USD.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.