Komunikaty PR

Badanie IFS: etyka i kultura ważnym kryterium wyboru dostawcy technologii

2020-09-09  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Machol
IFS Poland

ul. M. Flisa 6
02-247 Warszawa
anna.machol|ifs.com| |anna.machol|ifs.com
+48 512 134 493
https://www.ifs.com/pl/

Wyniki badań IFS: rozbieżności kulturowe i brak odpowiedniego doradztwa ze strony dostawców to główne przyczyny niepowodzeń transformacji cyfrowej

  • Wśród pożądanych cech dostawcy etyka jest oceniana wyżej (29%) niż innowacyjność (27%)
  • Zdaniem 37% respondentów główną przyczyną niepowodzeń transformacji cyfrowej jest brak odpowiedniego doradztwa ze strony dostawców technologii
  • Najważniejszymi kryteriami oceny dostawców są wiedza i doświadczenie branżowe (32%) oraz oferowanie rozwiązań długoterminowych (30%)

Londyn, 9 września, 2020 – Podczas gdy na całym świecie rosną wydatki na transformację cyfrową, przedsiębiorstwa szukają dostawców technologii, którzy cechują się etyką (29%) i kulturą zbliżoną do ich własnej (23%). Co ciekawe, podobna kultura i postrzeganie świata zajmuje w rankingu pożądanych cech dostawców wyższe miejsce niż innowacyjność.

Wśród najważniejszych kryteriów wyboru dostawców najczęściej wskazywane były specjalistyczna wiedza i doświadczenie branżowe (32%) oraz oferowanie rozwiązań długoterminowych (30%). Nie jest to zaskoczeniem, jeśli weźmiemy pod uwagę, że za główną przyczynę niepowodzeń projektów transformacji cyfrowej uznano brak odpowiedniego doradztwa ze strony dostawców (37%). Takie wnioski płyną z badań przeprowadzonych przez IFS, globalnego dostawcę oprogramowania dla przedsiębiorstw.

Ale niedostateczne doradztwo ze strony dostawców to nie wszystko — zespoły odpowiedzialne za wybór technologii, zwłaszcza w firmach z przychodami wynoszącymi około miliarda dolarów, odczuwają też presję ze strony kierownictwa wyższego szczebla, aby wybierać znanych dostawców nawet wtedy, gdy ich oferta słabo pasuje do faktycznych potrzeb przedsiębiorstwa.

Jak wynika z przeprowadzonych w tym roku badań, mimo niepewności spowodowanej przez pandemię COVID-19 większość firm planuje zwiększyć wydatki na transformację cyfrową. Podczas gdy więcej przedsiębiorstw inwestuje z myślą o osiągnięciu wyższych przychodów po pandemii, koszty ewentualnych niepowodzeń są duże, więc trafność inwestycji nabiera jeszcze większej wagi.

Aż 48% respondentów z firm o przychodach 850–950 mln USD stwierdziło, że zarząd lub dyrekcja wyższego szczebla zmusiły ich do wyboru rozwiązań dobrze znanych dostawców, mimo że były one słabo dostosowane technologicznie do potrzeb przedsiębiorstwa.

„Fakt, że kryterium niematerialne, jakim jest etyka, znalazło się wśród trzech najbardziej pożądanych cech dostawców, niewątpliwie ma związek z tym, że niedostateczne doradztwo ze strony dostawców zostało ocenione jako główna przyczyna niepowodzeń” – powiedział Michael Ouissi, dyrektor ds. relacji z klientami w IFS.„Przedsiębiorstwa inwestujące w technologie powinny oczekiwać od swoich dostawców stosowania dobrych praktyk w zakresie marketingu i sprzedaży, opartych na rzeczywistych korzyściach dla klienta”.

Jeśli chodzi o wcześniejsze doświadczenia dotyczące projektów transformacji cyfrowej, najbardziej wrażliwymi czynnikami okazały się budżet i terminy. Respondenci stwierdzili, że niepowodzenia w realizacji takich projektów w przeszłości zniechęciły kierownictwa ich firm do podejmowania kolejnych działań w tym zakresie. Wśród doświadczeń, które zwiększyły niechęć dyrekcji do ryzyka, na pierwszym miejscu znalazło się przekroczenie budżetu (28%), a na drugim przekroczenie terminów (26%).

Z badań wynika również, że sukces projektu transformacji cyfrowej zależy głównie od dobrego dopasowania technologii do potrzeb firmy (44%) oraz wyznaczenia jasnych celów (50%). Trzy kryteria zaufania do dostawców najczęściej wskazywane przez respondentów to terminowa realizacja (44%), wsparcie przed rozpoczęciem projektu, w trakcie jego realizacji i po jego zakończeniu (41%) oraz zapewnienie szybszych korzyści z projektów (35%).

Pobierz materiał uzupełniający Digital Transformation Investment in 2020 and Beyond: The Technology Equation: https://www.ifs.com/corp/sitecore/media-library/assets/2020/09/08/executive-summary-digital-transformation-investment-in-2020-and-beyond/

Informacje o badaniu

Badanie zostało przeprowadzone wśród 3032 dyrektorów z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Australii, Francji, Niemiec i krajów skandynawskich, reprezentujących przedsiębiorstwa z sektorów takich jak produkcja, budownictwo, ochrona zdrowia, teleinformatyka, energetyka i usługi użyteczności publicznej oraz turystyka i transport. Dane zostały zebrane przez firmę Censuswide w okresie od 8 kwietnia do 5 maja 2020 r.

Informacje o firmie IFS

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem majątku oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 4000 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu status quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją.
Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Obserwuj nas na Twitterze: @IFSPoland

Odwiedź bloga IFS poświęconego technologii, innowacji i kreatywności: blog.ifs.com

Kontakt
Anna Machol
PR for IFS in Poland
Email: anna.machol@ifs.com
Phone: +48 512 134 493
 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: IFS Poland
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.