Bezpieczeństwo i mobilność – notebooki i tablety Fujitsu w nowej odsłonie
Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR
kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
Wbudowane systemy bezpieczeństwa, cyfrowa ochrona prywatności danych, większa wydajność i dłuższa żywotność baterii. Fujitsu odświeża ofertę notebooków i tabletów biznesowych oraz wprowadza do swojej oferty LIFEBOOK z procesorami Intel Core 10. Czego jeszcze można się spodziewać po nowym sprzęcie od Fujitsu?
Po pierwsze bezpieczeństwo, po drugie mobilność – tego można spodziewać się po odświeżonej wersji notebooków biznesowych marki Fujitsu i nowych LIFEBOOKach z wbudowanymi systemami bezpieczeństwa. Zarówno w LIFEBOOKach, jak i w serii tabletów STYLISTIC, aby zwiększyć wydajność, wykorzystano najnowszą wersję procesora Intel Core 10-tej generacji. Aby zapewnić większą elastyczność i mobilność urządzeń zastosowano rozwiązanie Microsoft Modern Standby, dzięki czemu sprzęt niemal natychmiast wybudza się z trybu uśpienia.
Priorytet – bezpieczeństwo
Koncentrując się na bezpieczeństwie, notebook FUJITSU LIFEBOOK U7310 jest wyposażony w najnowsze funkcje ochrony - w tym biometryczne uwierzytelnianie PalmSecure firmy Fujitsu, kamerę na podczerwień, która automatycznie blokuje notebook, gdy użytkownik oddala się od sprzętu oraz nową, fizyczną przesłonę obiektywu, która pozwoli zasłonić wbudowaną kamerę internetową, gdy nie jest używana.
W modelu U7310 wprowadzono również nowy filtr ePrivacy. Po naciśnięciu jednego klawisza notebook przechodzi w tryb „stealth” – to cyfrowa blokada, która uniemożliwi odczyt treści pod niestandardowym kątem przez osoby niepożądane. To narzędzie w walce z cyfrowym snoopingem, który jest problemem dla każdego, kto używa notebooka w miejscu publicznym, gdzie treści na ekranie mogą być podejrzane przez nieupoważnione osoby.
Misja – mobilność
Kolejnym celem obranym przez Fujitsu była mobilność urządzenia, dlatego LIFEBOOKi zostały wyposażone w szereg rozwiązań, zwiększających poręczność i umożliwiających pracę w terenie. Największymi atutami LIFEBOOKa U9310 i LIFEBOOKa U9310X w kwestii mobilności są przede wszystkim 13,3-calowy ekran oraz waga wynosząca zaledwie 930g. Co ważne – mimo znaczącego obniżenia wagi, urządzenie zyskało sprawniejszy procesor i większą żywotność baterii, która umożliwia pracę przez cały dzień bez konieczność zasilania.
Fujitsu wprowadza również na rynek nowy, ultramobilny 13,3-calowy notebook LIFEBOOK U9310 oraz jego hybrydowy odpowiednik - LIFEBOOK U9310X. Mimo, że LIFEBOOK U9310 zyskał nowe, szybsze procesory i charakteryzuje się długą żywotnością baterii, nadal waży zaledwie 920 g, co potwierdza jego miejsce w elitarnej grupie wysokiej klasy notebooków ważących mniej niż 1kg. Model LIFEBOOK 9310 został również zoptymalizowany pod system Windows 10.
LIFEBOOK 9310X to hybrydowy odpowiednik LIFEBOOKa 9310. Zapewnia on komfort pracy, jaką daje notebook z pełną klawiaturą, przy jednoczesnej możliwości złożenia go do płaskiego trybu – tabletu. Jego waga wraz z obudową klawiatury jest niższa niż wielu 10-calowych urządzeń mobilnych.
W podróży zdarzają się różne nieprzewidziane i niepożądane sytuacje. W odpowiedzi na to Fujitsu wzbogaciło obudowę tabletu STYLISTIC Q7310 o dodatkową ochronę, zgodną z normą wodoodporności IP42. W przypadku tego urządzenia, również 13,3-calowego, dostępna jest także stacja dokująca z klawiaturą (2 w 1).
Fujitsu zaktualizowała cykl życia baterii urządzeń z serii LIFEBOOK U9-, U9X, U7- oraz E5, a także serię STYLISTIC Q7. Ceny odświeżonych notebooków i tabletów są uzależnione od modelu i parametrów, a nabyć je będzie można w lipcu 2020 u autoryzowanych dystrybutorów marki Fujitsu.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.