Bitdefender dla macOS Catalina z certyfikatem AV-TEST „Top-Product”
AV-TEST opublikował wyniki badania programów antywirusowych pod kątem ochrony domowych komputerów wyposażonych w system operacyjny macOS Catalina. Maksymalne oceny zebrał Bitdefender Antivirus Mac 8.1.
AV-TEST, niezależna organizacja zajmująca się badaniem efektywności aplikacji bezpieczeństwa, wzięła pod lupę 9 programów antywirusowych przeznaczonych dla domowych użytkowników komputerów Mac, z systemem operacyjnym macOS Catalina. Badanie zostało przeprowadzone w maju oraz czerwcu. Analitycy sprawdzali oprogramowanie pod względem jego możliwości w zakresie ochrony przed złośliwym oprogramowaniem, wpływu na wydajność komputera oraz użyteczności. W każdej z wymienionych kategorii Bitdefender Antivirus Mac 8.1 zdobył maksymalną liczbę sześciu punktów.
Antywirus Bitdefender wykrył malware ujawniony w ciągu ostatnich czterech tygodni, a w teście wykorzystano 84 próbki złośliwego kodu. Oprogramowanie antywirusowe nie miało negatywnego wpływu na wydajność pracy komputera Mac w czasie pobierania oraz instalacji często używanych aplikacji oraz uruchamiania standardowego oprogramowania, a także kopiowania plików.
AV-TEST zbadał również wpływ oprogramowania zabezpieczającego na użyteczność komputera. Antywirus Bitdefendera nie generował fałszywych alarmów, co oznacza, że nie klasyfikował bezpiecznych plików jako malware’u. Poza tym nie wysyłał mylnych ostrzeżeń dotyczących niektórych działań przeprowadzanych podczas instalowania i używania legalnego oprogramowania.
Bitdefender Antivirus Mac 8.1 zgromadził w badaniu 18 punktów i otrzymał od AV-TEST certyfikat „Top-Product”.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem
Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.
Ochrona środowiska
KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.
Handel
Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.