Bitdefender dla macOS Catalina z certyfikatem AV-TEST „Top-Product”
AV-TEST opublikował wyniki badania programów antywirusowych pod kątem ochrony domowych komputerów wyposażonych w system operacyjny macOS Catalina. Maksymalne oceny zebrał Bitdefender Antivirus Mac 8.1.
AV-TEST, niezależna organizacja zajmująca się badaniem efektywności aplikacji bezpieczeństwa, wzięła pod lupę 9 programów antywirusowych przeznaczonych dla domowych użytkowników komputerów Mac, z systemem operacyjnym macOS Catalina. Badanie zostało przeprowadzone w maju oraz czerwcu. Analitycy sprawdzali oprogramowanie pod względem jego możliwości w zakresie ochrony przed złośliwym oprogramowaniem, wpływu na wydajność komputera oraz użyteczności. W każdej z wymienionych kategorii Bitdefender Antivirus Mac 8.1 zdobył maksymalną liczbę sześciu punktów.
Antywirus Bitdefender wykrył malware ujawniony w ciągu ostatnich czterech tygodni, a w teście wykorzystano 84 próbki złośliwego kodu. Oprogramowanie antywirusowe nie miało negatywnego wpływu na wydajność pracy komputera Mac w czasie pobierania oraz instalacji często używanych aplikacji oraz uruchamiania standardowego oprogramowania, a także kopiowania plików.
AV-TEST zbadał również wpływ oprogramowania zabezpieczającego na użyteczność komputera. Antywirus Bitdefendera nie generował fałszywych alarmów, co oznacza, że nie klasyfikował bezpiecznych plików jako malware’u. Poza tym nie wysyłał mylnych ostrzeżeń dotyczących niektórych działań przeprowadzanych podczas instalowania i używania legalnego oprogramowania.
Bitdefender Antivirus Mac 8.1 zgromadził w badaniu 18 punktów i otrzymał od AV-TEST certyfikat „Top-Product”.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.