Carbon Studio z solidnymi wynikami sprzedażowymi
Notowany na rynku NewConnect lider w branży gier VR i XR wypracował w III kwartale ponad 1 mln zł przychodu netto ze sprzedaży i uzyskał łącznie blisko 2,6 mln zł za trzy pierwsze kwartały 2024 r. Spółka utrzymuje sprzedaż swoich flagowych tytułów na stabilnym poziomie i kontynuuje prace nad nowymi produkcjami – „Projektem El” realizowanym wraz z partnerem – Meta Platforms Technologies, i gry o roboczej nazwie „Hermes”. Jednocześnie Carbon Studio przygotowuje się do stworzenia nowatorskiego narzędzia do optymalizacji gier VR – MAGOS (Multiplatform Automatic Genetic Optimisation System), które przyspieszy wprowadzanie na rynek nowych produkcji.
W trzecim kwartale, będącym tradycyjnie najtrudniejszym okresem sprzedażowym dla branży gamingowej, spółka utrzymała sprzedaż swoich tytułów na stabilnym poziomie. Uzyskanie solidnych wyników sprzedażowych jest wynikiem niesłabnącego zainteresowania popularnymi tytułami z serii „The Wizards”, które cieszą się uznaniem zarówno nowych, jak i powracających graczy, ale także gier „Crimen-Mercenary Tales”, „Mindset” i „Hunt Together”.
- Skuteczna dywersyfikacja w obszarze naszego portfolio oraz umiejętność tworzenia angażujących gier, które pozwalają utrzymywać wysoki poziom zainteresowania to czynniki, które pozwoliły nam z sukcesem mierzyć się z sezonowymi wyzwaniami na rynku gamingowym. W trzecim kwartale świętowaliśmy też premierę gry „Crimen – Mercenary Tales” w wersji na platformę PS VR2. Gra jest już dostępna w Europie i Ameryce Północnej, co istotnie zwiększa możliwości dotarcia do szerszego grona graczy oraz potencjał sprzedażowy tego tytułu – także wśród dotychczasowych fanów, dla których przygotowaliśmy moc niespodzianek - mówi Błażej Szaflik, Prezes Carbon Studio.
W trzecim kwartale spółka otrzymała również oficjalne potwierdzenie włączenia gry „Hunt Together” do prestiżowej biblioteki Meta Quest+ Library. Od 1 października br. tytuł jest już dostępny dla graczy, co znacząco zwiększyło widoczność gry i zaangażowanie fanów. W październiku 2024 r. Carbon Studio wydało: Quest+ Welcome Update i Halloween Update, a na grudzień planuje przekazać fanom świąteczną wersję aktualizacji. Spółka zapowiedziała już także wydanie w I kwartale 2025 r. dużej nowości, czyli Solo Challenge Update i Quality of Life Update. Tytuł „Hunt Together” pozostanie w bibliotece Meta Quest+ przynajmniej do 31 marca 2025 r., co może znaleźć pozytywne odbicie na wyniki Carbon Studio w kolejnych kwartałach.
- Trzeci kwartał upłynął nam także pod znakiem kontynuacji prac nad nowymi projektami – symulatorem o kodowej nazwie Projekt Hermes, realizowanym wraz z Metą, oraz pierwszoosobowym shooterem osadzonym w klimacie western fantasy, czyli tzw. Projektem EL, którego strategicznym partnerem jest również Meta – wyjaśnia Błażej Szaflik. - Z radością obserwujemy szybki rozwój technologii VR i XR. Mamy już w planach inwestycje w nowe projekty oraz innowacyjne technologie, które pozwolą nam wzmocnić pozycję lidera w branży VR i XR oraz zapewnią stabilny wzrost wartości spółki w długoterminowej perspektywie – dodaje Prezes Carbon Studio.
We wrześniu 2024 r. projekt spółki – MAGOS, wybrany do dofinansowania w ramach naboru „Ścieżki SMART” finansowanego z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości rekomendowała przyznanie dofinansowania w wysokości ponad 4,1 mln zł na opracowanie zautomatyzowanego narzędzia do optymalizacji kolekcji graficznych w grach VR. Jego realizacja pozwoli w szybki i efektywny sposób optymalizować gry pod każdą platformę VR, przyspieszając proces wprowadzania produkcji na rynek.
Całkowita wartość projektu MAGOS przekracza 5,64 mln zł, a jego celem jest stworzenie narzędzia wykorzystującego sztuczną inteligencję do efektywnego dostosowywania grafik oraz zwiększenia wydajności gier VR na różnych platformach sprzętowych – zarówno obecnych, jak i planowanych.
- Otrzymanie pozytywnej rekomendacji dofinansowania od PARP to dla nas ogromne wyróżnienie i potwierdzenie potencjału naszego projektu. MAGOS będzie przełomowym narzędziem, które pozwoli nam wnieść optymalizację gier VR na zupełnie nowy poziom, umożliwiając ich szybkie dostosowywanie do wielu platform sprzętowych. Aktualnie na rynku nie istnieją zautomatyzowane rozwiązania wspomagające ten proces, dlatego postanowiliśmy wypełnić tę lukę. Realizacja tego projektu stanowi kolejny krok w naszej strategii rozwijania innowacyjnych technologii i wzmacniania pozycji Carbon Studio jako pioniera w branży gier VR – podsumowuje Błażej Szaflik.
***
O spółce
Carbon Studio to notowany na NewConnect pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich producentów VR, MR i AR:Meta, HTC, PlayStation VR, Pico, a także komputery PC i konsole. Portfolio Carbon Studio zawiera znane i cenione na rynku tytuły, m.in.: The Wizards, The Wizards – Dark Times i Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall.
Jesień z lampami UV-C Sterilon od Lena Lighting
Jak poprawić swoje bezpieczeństwo w Internecie?
Druk personalizowany: klucz do budowania wyjątkowych doświadczeń klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Edukacja
Polska z planem zmian w edukacji na następne 10 lat. Szkoły będą uczyć lepszego wykorzystania narzędzi cyfrowych
Wdrożenie Polityki Cyfrowej Transformacji Edukacji to jeden z kamieni milowych KPO. Jej osią ma być Dekalog Cyfrowej Transformacji Edukacji – zebrany w 10 punktów zestaw kluczowych wyzwań, z jakimi system edukacji będzie się musiał zmierzyć, by wyposażyć uczniów w kompetencje, które już dziś stają się niezbędne, nie tylko na rynku pracy. Chodzi m.in. o przemodelowanie kształcenia tak, by uczyć dzieci odróżniania prawdy od manipulacji, weryfikowania źródeł i korzystania z nich, a także mądrego używania narzędzi sztucznej inteligencji. Wszystkie założenia wynikające z dokumentu mają być spełnione do 2035 roku.
Teatr
Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej sięgamy po rzadkie i trudne dzieła sprzed wieków. Chcemy zaprezentować widzom najwyższy kunszt
– Sukcesy Warszawskiej Opery Kameralnej to sukcesy całego zespołu. Każde ogniwo musi pracować na najwyższych obrotach i na najwyższym poziomie – podkreśla Alicja Węgorzewska. Dyrektor WOK wyjątkowo skutecznie działa na rzecz przywracania niezwykłych dzieł barokowych na scenę i zaprasza do współpracy nietuzinkowych artystów. W obliczu rosnącej dominacji sztucznej inteligencji i rewolucji technologicznej stara się udowodnić, że klasyka nie tylko przetrwała próbę czasu, ale i zyskała nową jakość. Efektem pracy wielu osób są nieprzeciętne produkcje, profesjonalnie zarejestrowane i odnoszące sukcesy na międzynarodowych konkursach.
Problemy społeczne
Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
Roczny cykl regularnej aktywności fizycznej w połączeniu z edukacją zdrowotną znacząco redukuje ryzyko zdrowotne i poprawia kondycję – wynika z programu badawczego Zdrowa OdWaga przeprowadzonego przez Medicover. U uczestników badania poprawiły się wskaźniki zdrowotne, spadła też absencja chorobowa w pracy. – Wyliczyliśmy metodą naukową, że dzięki 12-miesięcznemu programowi zdobyli oni dodatkowy rok życia w lepszym zdrowiu – ocenia dr n. med. Piotr Soszyński, koordynator medyczny programu badawczego Zdrowa OdWaga.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.