Certyfikat FSC - opinie Etisoft na temat programu certyfikacji
W obecnych czasach pojęcie zrównoważonego rozwoju stało się integralną częścią każdej działalności biznesowej. Firmy bardziej koncentrują się na dostarczaniu produktów przyjaznych dla środowiska, wykorzystując odpowiednie materiały, które nie wpływają negatywnie na przyrodę. Certyfikat FSC jest jednym z ważniejszych składowych polityki racjonalnego gospodarowania zasobami w nowoczesnej firmie. Papier z recyklingu, papier do etykiet – to tylko niektóre z elementów wspierających większe dobro takie jak: ochrona lasów, zagrożonych gatunków zwierząt, czy zapewnieniu dostępu do terenów zielonych przyszłym pokoleniom. A ten temat wygląda w praktyce? Przedstawiamy szczegóły i opinie Etisoft.
Racjonalna gospodarka leśna z certyfikatem FSC
FSC oznacza „Forest Stewardship Council” i jest organizacją non-profit, której misją jest dbanie o nasze lasy i ich domowników - poprzez ochronę gatunków roślin i zwierząt, praw ludności tubylczej, bezpieczeństwa pracowników leśnych i wiele innych. System certyfikacji uruchomiony został w 1994 roku i zapewnia odpowiedzialne zarządzanie lasami na całym świecie. Obecnie ponad 200 milionów hektarów lasów, w ok. 80 krajach posiada certyfikat FSC. W Polsce z kolei 96% zasobów Lasów Państwowych może korzystać z certyfikatu FSC. Wyłączone są spod niego zasoby m.in. Puszczy Białowieskiej, czy Hajnówki. Istnieje kilka innych programów certyfikacji lasów o podobnych misjach, ale certyfikacja FSC jest znana z tego, że jest najbardziej rygorystyczna, a zatem niezawodna.
Papier z recyklingu i nie tylko…
Firmy, które otrzymały certyfikat, zazwyczaj eksponują go na swoich wyrobach. Znak FSC jest łatwo rozpoznawalny – składa się z drzewa i podpisu „FSC”. Gdzie można go spotkać? Na kartonach z sokami, napojami, czy mlekiem. To jednak nie wszystko. Znajdziemy go bowiem także na drewnianych meblach i panelach podłogowych. Przedsiębiorstwo, które chce umieścić etykietę FSC na swoich produktach, musi najpierw uzyskać certyfikat łańcucha pochodzenia produktu. Certyfikat ten stanowi dowód, że wykorzystywane materiały pochodzą z lasów certyfikowanych w systemie FSC, a podmiot przestrzega dobrych praktyk w całym procesie produkcyjnym oraz w całym łańcuchu dostaw.
Certyfikat FSC w praktyce – opinie Etisoft na temat certyfikacji
Co certyfikat FSC może oznaczać dla firmy? Poznajmy opinie Etisoft.
- W naszej firmie od dłuższego czasu pozyskujemy papier z recyklingu i wyroby z niego wytworzone, które posiadają symbol FSC. Służą nam one do produkcji etykiet zawierających papier – mówi z Agnieszka Różańska z Etisoft. - Tym samym wspierając odpowiedzialne pozyskiwanie drewna, sami możemy posługiwać się wspomnianym certyfikatem. To istotne nie tylko dla nas, ale i dla naszych odbiorców – zarówno z Polski, jak i zza granicy. Kiedy widzą produkt z napisem FSC, mogą być pewni, że nie został on wyprodukowany kosztem lasu, zwierząt, roślin, ani ludzi, których byt jest od nich zależny. Drewno pozyskane w 100% z surowca certyfikowanego jest bardzo drogie. Stąd możliwość korzystania także z surowców mieszanych lub pochodzących z recyklingu. Wówczas procent surowca pochodzącego z kontrolowanych źródeł jest odpowiednio mniejszy, ale nadal jego dostawca może korzystać z certyfikatu FSC – dodaje ekspert z Etisoft.
Papier z recyklingu – czy widać różnicę? - opinie Etisoft na temat różnic
Na koniec warto rozwiać wątpliwości - czy papier z recyklingu różni się od „zwykłego? - Zdecydowanie nie. Nie ma różnicy zarówno w wyglądzie, jak i jakości produktów, które zostały wykonane z tego surowca - twierdzi ekspert z Etisoft. Jedyna różnica to pochodzenie materiału. Decydując się jednak na papier z recyklingu lub certyfikację FSC mamy jednak pewność, że dbamy o środowisko, a co za tym idzie, zachowamy lasy dla przyszłych pokoleń.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.