Komunikaty PR

Ciągłość biznesowa w 7 krokach

2020-08-20  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt

Agnieszka Łukasiak
Citrix

ul. Marszałkowska 126/134
00-008 Warszawa
a.lukasiak|ntpr.pl| |a.lukasiak|ntpr.pl
0-503-173-656
www.citrix.com.pl

Ciągłość pracy w firmie może zostać zakłócona na wiele sposobów zarówno przez klęski żywiołowe, jak i zagrożenia zdrowia publicznego. W takich sytuacjach właściwa strategia ciągłości działania, która minimalizuje wpływ czynników zewnętrznych na firmę i pozwala ją utrzymać jest kluczowa. Warto przy jej tworzeniu mieć na uwadze poniższe elementy.

1. Jasno określone role w zespole

W nagłych wypadkach ludzie nie powinni zastanawiać się, kto za co jest odpowiedzialny. Warto stworzyć zespół, którego obowiązkiem będzie utrzymanie ciągłości działania organizacji. W jego skład powinni wejść członkowie z każdego jej obszaru. Takie osoby, w sytuacji kryzysowej będą w stanie pokierować lokalnymi działaniami, a także tymi obejmującymi całą organizację. Powinny być na bieżąco angażowane w planowanie i testowanie procedur, by wprowadzać zmiany i zdobywać wiedzę, którą być później będą musieli wykorzystać pod presją.

2. Szczegółowy plan działania

Warto zastanowić się, jakie sytuacje awaryjne mogą wystąpić w miejscu, w którym prowadzimy działalność. Założyć najgorsze, a następnie sprawdzić, jakie działania należałoby podjąć, by utrzymać najważniejsze procesy w firmie. Uszeregować priorytety pod względem biznesowym, a następnie przypisać je do ludzi, aplikacji, miejsc. Gdy zespół osiągnie porozumienie, co do tych elementów można określić strategię działania w razie wystąpienia awarii i koszty tego procesu.

3. Skuteczne testowanie

Nieaktualny lub nieskuteczny plan ciągłości działania może stworzyć więcej problemów niż jego całkowity brak, dając fałszywe poczucie bezpieczeństwa. Warto go aktualizować, by odzwierciedlał zmiany w środowisku IT, priorytety biznesowe, strukturę operacyjną oraz inne czynniki, a także przeprowadzać symulacje obejmujące szerokie spektrum działań: od odzyskiwania danych i aplikacji po komunikację kryzysową.

4. Komunikacja kryzysowa

Skuteczna komunikacja może pozwolić odróżnić panikę od płynnej reakcji w sytuacjach awaryjnych. Należy wspierać się szeregiem kanałów komunikacji, od telefonów, e-maili, intranetu, komunikatorów internetowych po stronę internetową firmy. Warto przygotować przykładowe wiadomości, by można je było szybko zaktualizować w trakcie sytuacji kryzysowej. Spójny przekaz jest kluczowy we wszystkich kanałach komunikacji.

5. Bezpieczeństwo pracowników

W sytuacjach kryzysowych dostosowanie firmowych procedur do ludzi oraz regularne ich testowanie wraz ze wszystkimi członkami reagowania kryzysowego pozwala zapewnić pracownikom tak kluczowe bezpieczeństwo. Przy ich opracowaniu można wspomóc się pomocą takich podmiotów jak straż pożarna, policja czy inne jednostki organizacyjne, prowadzące działalność szkoleniową w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy.

6. Stały dostęp do firmowych zasobów

Zapewnienie ludziom możliwość pracy zdalnej nie tylko w celu utrzymania ciągłości biznesowej, ale także dla ochrony ludzi w sytuacjach kryzysowych jest bardzo ważne. Cyfrowe środowisko pracy oparte na technologiach zdalnego dostępu umożliwia pracę tam, gdzie jest to bezpieczne i wygodne. Organizacje, które już wcześniej wdrożyły i pozwalały na pracę zdalną nie będą musiały przechodzić procesu adaptacji do niej w sytuacjach awaryjnych. Taka forma działania będzie znana pracownikom oraz będzie opierała się na znanych im narzędziach zdalnego dostępu jedynie w innym, fizycznym otoczeniu.

7. Ciągłość działania IT

Ciągłość działania centrum danych jest ostatnim elementem. Większość dużych organizacji ma więcej niż jedno centrum danych do skalowania i redundancji. W sytuacji awarii jednego z nich należy zadbać o to, by ludzie mogli płynnie korzystać z innego, zapasowego. Dostęp do tych samych aplikacji i danych jest kluczowy. Infrastruktura IT musi zatem być w stanie obsługiwać szybkie, automatyczne przełączanie awaryjne, równoważyć obciążenia a także odpowiednio zarządzać pojemnością sieci.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Citrix
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
2024-07-17 | 01:00

Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux

DIALux jest nowoczesnym narzędziem, pozwalającym na projektowanie oświetlenia. To najchętniej wybierane oprogramowanie, umożliwiające zarówno rozlokowanie pojedynczych opraw, jak i
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządowe budżety będą niezależne od rządowych zmian w podatkach. Nowe przepisy mają zacząć obowiązywać od 2025 roku

Obniżenie podatków, zwłaszcza PIT-u, zubożyło w ostatnich latach budżety polskich samorządów, szczególnie dużych miast. Nowy rząd po konsultacjach z jednostkami samorządu terytorialnego przedstawił w połowie lipca projekt nowej ustawy, zgodnie z którą dochody miast, gmin, powiatów i województw miałyby się opierać na udziale w dochodzie osób mieszkających i pracujących na danym obszarze, a nie w samych podatkach od osób fizycznych i prawnych. W ten sposób zmiany w opodatkowaniu nie będą się przekładać na wysokość wpływów do lokalnych budżetów i ułatwią planowanie inwestycji.

Finanse

Investors TFI: Hossa na giełdach nie skończy się przed 2026 rokiem. Wszystko będzie zależeć od trendu na Wall Street

Polska gospodarka w tym roku urośnie o 3–4 proc. po minimalnym wzroście w 2023 roku. To powinno się przełożyć na dobre wyniki polskich spółek, czyli również ich pozytywne notowania na giełdzie. Trend może zmienić jedynie wolta na Wall Street. Na nią jednak na razie się nie zanosi. Jednak za mniej więcej półtora roku amerykańscy przedsiębiorcy zaczną odczuwać skutki wysokich stóp procentowych, nawet jeśli Fed do tego czasu zdecyduje się na ich obniżki. Wtedy nastroje inwestorów mogą się odwrócić.

Konsument

Nie tylko Zielony, ale też Niebieski Ład. UE intensyfikuje wysiłki na rzecz ochrony zasobów wodnych

Europejski Komitet Regionów wezwał niedawno tworzącą się nową Komisję Europejską do prac nad Europejska Strategią Wodną i powołania komisarza odpowiedzialnego za zasoby wodne w UE. Impulsem do planowania zmian w tym obszarze ma być Blue Deal, czyli Niebieski Ład – inicjatywa stworzona w ubiegłym roku na wzór Zielonego Ładu. Przyspieszenie działań na rzecz ochrony zasobów wodnych to zdaniem ekspertów konieczność w obliczu coraz częstszych i poważniejszych susz, powodzi i problemów z dostępem do wody pitnej. Niebieski Ład ma być istotnym elementem dostosowywania się do zmian klimatu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.