Komunikaty PR

Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.

2024-04-30  |  11:00

Choć wydawać by się mogło, że internet i idący za nim dostęp do informacji, stał się dobrem powszechnym zaglądającym w każdy zakątek świata, rzeczywistość jest nieco inna. Dostęp do internetu posiada ponad 5 miliardów ludzi, lecz ponad połowa dostępnych w nim treści jest w języku angielskim, który stanowi język ojczysty dla zaledwie… 380 milionów osób. Stanowi to ogromne wyzwanie nie tylko w oczywistym kontekście kulturowym i społecznym, ale także biznesowym, ograniczając możliwości ekspansji wielu firm chcących dotrzeć do międzynarodowego grona klientów. 

Odpowiedź na to wyzwanie zaproponował czeski startup Localazy, który właśnie pełnoskalowo wchodzi do Polski chcąc wesprzeć firmy, fundacje i organizacje społeczne w międzynarodowej komunikacji opartej na usługach lokalizacji dopasowanych do regionów nie tylko pod kątem językowym, ale także kulturowym.

Skuteczna ekspansja opiera się na odpowiedniej lokalizacji
Większość funkcjonujących w dzisiejszym świecie organizacji i firm stawia sobie za cel dotarcie do międzynarodowych odbiorców, co jest wynikiem globalizacji przenikających wiele sfer naszego życia prywatnego i zawodowego. Fundacje i organizacje społeczne chcą dotrzeć do jak najszerszej grupy wolontariuszy i potrzebujących, zgodnie ze swoją misją. Z kolei firmy, starają się skalować swoją działalność na zagraniczne rynki, poszerzając grono potencjalnych klientów. Wyzwaniem, z jakim mierzą się wspomniane podmioty, jest przede wszystkim bariera językowa i dopasowanie treści pod kątem kulturowym, z zachowaniem elementów personalizacji społecznej. Na świecie istnieje około 7000 różnych języków i jeszcze więcej dialektów, co stanowi ogromną różnorodność.

Wiele firm i organizacji przygotowując się do ekspansji zagranicznej, zazwyczaj tylko tłumaczy swoją stronę internetową i materiały na lokalny język, zapominając o dostosowaniu narracji i przekazu do lokalnego społeczeństwa. Z drugiej strony tradycyjne podejście do wdrażania usług lokalizacji wymaga tworzenia specjalistycznych zespołów dla poszczególnych rynków, co jest kosztowne i czasochłonne, a tym samym trudno dostępne dla małych i średnich firm

Od side projektu do globalnego rozwiązania
W odpowiedzi na te wyzwania powstało Localazy, które z początkowego projektu realizowanego po godzinach przez Vaclava Hodeka, stało się startupem operującym na kilku rynkach. Czeska firma, która właśnie pełnoskalowo wchodzi na polski rynek, zapewnia językowe, społeczne i kulturowe dopasowanie treści, dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji współpracującej z lokalnymi ekspertami.

Głównym celem, jaki przyświecał Localazy od samego początku, było niwelowanie nierówności w dostępie do informacji i zasobów, wynikających z dysproporcji języków w jakich oferowane są treści w internecie. Wiedzieliśmy, że dostosowanie produktu do konkretnego, często niewielkiego rynku, wymaga ogromnego nakładu pracy i zasobów finansowych. Jednakże, lokalizacja to nie tylko tłumaczenie słów, lecz także przekształcanie treści w taki sposób, aby uwzględniały kontekst kulturowy danego regionu, co ma istotny wpływ na ich percepcję.” - wyjaśnia Václav Hodek, CEO of Localazy. “Właśnie dlatego tworząc Localazy postanowiliśmy podejść do zagadnienia lokalizacji kompleksowo. Nasza platforma łączy technologię sztucznej inteligencji, doświadczonych tłumaczy oraz ekspertów z lokalnych rynków. Tym samym wspierając firmy i organizacje w skutecznej ekspansji zagranicznej gwarantując jednocześnie najwyższą jakość tłumaczeń.” - dodaje Hodek.

Wszyscy chcemy być zrozumiani
Nie jest tajemnicą, że odpowiednio dobrany i trafiający do odbiorcy komunikat, jest jednym z głównych czynników wpływających na pozytywne decyzje zakupowe. Badanie przeprowadzone w dziesięciu krajach przez CSA Research wykazało, że 75% konsumentów preferuje zakupy na stronach internetowych dostępnych w ich rodzimym języku, a 60% z nich nigdy lub prawie nigdy nie dokonało zakupów na stronach dostępnych wyłącznie po angielsku. Te dane wyraźnie podkreślają, jak ważna jest lokalizacja treści internetowych dla przyciągnięcia i utrzymania klientów.

Możliwość korzystania z produktów i usług w ojczystym języku nie tylko wpływa na sam zakup, ale także pozwala klientom utożsamiać się z  marką i budować w stosunku do niej lojalność. Doskonale rozumie to zespół Localazy, który wchodząc do Polski ze swoją platformą, chce pomóc lokalnym firmom w zwiększeniu ich dotarcia do międzynarodowych odbiorców. Ich technologia, oparta na sztucznej inteligencji, tłumaczach i lokalnych ekspertach rynkowych, zapewnia doskonale dopasowane i wysokiej jakości tłumaczenie, idealnie dopasowane do wybranych rynków. 

Przede wszystkim misja
Platforma Localazy, dostępna zarówno w modelu subskrypcyjnym, jak i pay-as-you-go, jest przeznaczona nie tylko dla firm, ale także dla organizacji non-profit. Poprzez swoje działania firma chce wspierać walkę z dyskryminacją językową i zapewnić równy dostęp do informacji wszystkim ludziom na świecie. Dlatego też wprowadziła szereg ofert partnerskich dla fundacji, organizacji społecznych, funduszy VC, akceleratorów i innych organizacji wspierających rozwój startupów. 

“Naszą misją jest zminimalizowanie, a nawet wyeliminowanie barier językowych dla miliarda osób na świecie. Obecnie szacujemy, że nasza platforma wpłynęła już pozytywnie na życie 500 milionów osób. Localazy bez trudu tłumaczy różnorodne treści, w tym strony internetowe, gry mobilne, aplikacje oraz informacje w ponad 50 formatach. Dążymy do tego, aby nasze rozwiązanie było wszechstronne i docierało do jak największej liczby osób na całym świecie”. - podkreśla Václav Hodek, CEO Localazy. “Rynek polski obserwujemy od dłuższego czasu, dzięki czemu obserwujemy nie tylko międzynarodowy potencjał polskich firm, ale także wyzwania, z jakimi się mierzą w drodze do realizacji swoich globalnych ambicji. Liczymy, że nasza platforma może zdecydowanie ułatwić i przyspieszyć ich drogę. Do tego w Polsce działa wiele niesamowitych organizacji non-profit, dla których mamy dedykowany program wsparcia.”  - dodaje Hodek

Redukcja dyskryminacji związanej z dostępem do informacji jest jednym z kluczowych wyzwań przed jakimi staje współczesne społeczeństwo. Problemy związane z ekspansją zagraniczną firm oraz pragnienie społeczeństw do równego dostępu do najnowszych technologii i wiedzy są w pewnym sensie zgodne, otwierając tym samym drzwi do potencjalnej synergii pomiędzy obszarami biznesowymi i społecznymi. Rozwiązania takie jak Localazy nie tylko ułatwiają firmom efektywniejszego rozwoju biznesu, ale również zapewniają społeczeństwom dostęp do treści i aplikacji dostosowanych kulturowo i językowo, co znacząco przyczynia się do globalnej dystrybucji wiedzy i technologii.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Panasonic TOUGHBOOK G2 nominowany do konkursu branżowego Biuro prasowe
2024-07-22 | 14:00

Panasonic TOUGHBOOK G2 nominowany do konkursu branżowego

TOUGHBOOK G2 firmy Panasonic został wyróżniony w konkursie Best of Industry Award – MM Poland, którego nominacje ogłoszono 8 lipca przez MM Magazyn Przemysłowy. Konkurs
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
2024-07-17 | 01:00

Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux

DIALux jest nowoczesnym narzędziem, pozwalającym na projektowanie oświetlenia. To najchętniej wybierane oprogramowanie, umożliwiające zarówno rozlokowanie pojedynczych opraw, jak i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.