Demo gry Moonshine Inc. pobrane 8 tys. razy w siedem dni!
Klabater SA, notowany na NewConnect, polski wydawca i producent gier wideo przygotowuje się do premiery autorskiego projektu – Moonshine Inc. Demo gry, dostępne w serwisie STEAM, w siedem dni zostało pobrane 8 tys. razy. Pełna wersja tytułu, w wersji na PC oraz konsole, trafi do sprzedaży w trzecim kwartale 2022 roku. Obecnie największą popularność gra notuje kolejno: w Ameryce Północnej, Europie Zachodniej, Azji oraz Europie Środkowo-Wschodniej. W 2022 roku Klabater szykuje osiem premier.
- Moonshine Inc. to jedna z naszych najważniejsza z tegorocznych premier. Udostępnione w lutym br. darmowe demo gry osiąga obiecujące wyniki. Tylko podczas Festiwalu Steam, w dniach 21-28 lutego – tytuł został pobrany 8 tys. razy, a w miesiąc od udostępnienia – już ponad 10 tys. – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.
Moonshine Inc. to gra z gatunku tycoon z silnie rozbudowaną warstwą poświęconą tzw. craftingowi. Bohater zmierzy się z koniecznością spłaty długów, zaciągniętych przez swojego przyjaciela. W tym celu będzie musiał stworzyć imperium bimbrownicze w wirtualnych Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej. Gracze będą mogli eksperymentować z setkami różnych składników, ogromną liczbą receptur i apartów odtwarzając znane – i tworząc własne – craftowe alkohole.
– Moonshine wprowadzi odbiorców w nieznany świat prawdziwej amerykańskiej wolności, w której bimbrownicy, przemyt samogonu, czy leśne destylarnie są całkowicie wolne od podatku. Po opiniach graczy mamy pewność, że możliwość budowy własnego bimbrowniczego imperium i przygotowywanie najlepszej Księżycówki jest dla nich bardzo ciekawą propozycją. – dodaje Robert Wesołowski.
Wśród benchmarków porównywanych do Moonshine Inc. Klabater wymienia PC-towe wersje gier: Potion Craft od Tiny Build, Frostpunk – 11 bit studios, Weedcraft – Ville Monarch oraz Cooking Simulator – Big Cheese Studio.
– Najsilniejszym elementem Moonshine Inc. jest system craftingu, tutaj wzorowaliśmy się na najlepszej grze z tego gatunku słynnym Potion Crafcie. Inspirowały nas też rozwiązania z rodzimych produkcji np. studia Ville Monarch w grze Weedcraft, czy Big Cheese Studio w Cooking Simulator. W naszej ocenie mieszanka elementów craftingowych, fabularnych i strategicznych może w znaczący sposób wyróżnić naszą produkcję na tle dostępnych na rynku gier – mówi Robert Wesołowski.
Demo symulatora destylacji największym powodzeniem cieszy się obecnie w Europie Zachodniej, Ameryce Północnej i Azji, dobry wynik gra odnotowuje także w Europie Środkowo-Wschodniej.
– W przypadku Moonshine Inc. 29 proc. odbiorców dema pochodzi z Europy Zachodniej, 27 proc. z Ameryki Północnej, a 23 proc. z Azji. Nasze gry docierają do największych rynków światowych, co pokazuje również, że gracze z tamtych lokalizacji oczekują tytułów indie, w których się specjalizujemy. Nie można zapomnieć, że w przypadku Ameryki Północnej i Azji tytuł wpisuje się też w narrację kulturową i trendy społeczne. – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA.
Inspiracją do stworzenia Moonshine Inc. był popularny program telewizyjny Moonshiners, w Polsce znany pod nazwą Bimbrownicy. Aby produkcja jak najlepiej odzwierciedlała realistyczne pędzenie bimbru, Klabater zaprosił do współpracy chemika, który czuwa nad utrzymaniem wysokiego realizmu w symulacji procesów związanych z fermentacją i destylacją alkoholi dostępnych w grze.
- Docelowo w grze znajdzie się ponad 40 różnych składników i blisko 100 receptur do odkrycia i produkcji, z wykorzystaniem ponad 30 zróżnicowanych maszyn i urządzeń bimbrowniczych. Aby odnieść sukces – wyprodukować i sprzedać setki litrów bimbru – użytkownik będzie musiał efektywnie zarządzać swoimi pracownikami i siecią dostaw. Dodatkowo, będzie nękany przez skorumpowanych szeryfów, agentów ATF, czy samego gubernatora. – dodaje Michał Gembicki.
Już w kwietniu grę Moonshine Inc. będzie można obejrzeć podczas największych amerykańskich targów gier niezależnych w Bostonie – Pax East, gdzie Klabater, wspólnie z fundacją Indie Games Poland, będzie się prezentował szerokiej amerykańskiej publiczności. Premiera Moonshine Inc. na PC odbędzie się w trzecim kwartale 2022 roku. Jednocześnie studio pracuje nad innymi autorskimi tytułami, z których najbardziej istotnym jest sequel Crossroads Inn. Pierwsza część symulatora zarządzania karczmą, w tydzień od premiery, przyniosła spółce zwrot kosztów z inwestycji. Gra i udostępnione dodatki (DLC) sprzedały się w liczbie ponad 120 tys. egzemplarzy.
W najbliższych miesiącach spółka zapowiedziała także wydanie gier: Best Month Ever!, Orbit.Industries, Production Line, Weedcraft, Kaiju Wars, Crossroads Inn Edycja Switch oraz gry z serii Strategi Minds: The Pacific oraz Blitkrieg na platformy Xbox.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.