Komunikaty PR

Demo gry Moonshine Inc. pobrane 8 tys. razy w siedem dni!

2022-03-08  |  08:50
Biuro prasowe

Klabater SA, notowany na NewConnect, polski wydawca i producent gier wideo przygotowuje się do premiery autorskiego projektu – Moonshine Inc. Demo gry, dostępne w serwisie STEAM, w siedem dni zostało pobrane 8 tys. razy. Pełna wersja tytułu, w wersji na PC oraz konsole, trafi do sprzedaży w trzecim kwartale 2022 roku. Obecnie największą popularność gra notuje kolejno: w Ameryce Północnej, Europie Zachodniej, Azji oraz Europie Środkowo-Wschodniej. W 2022 roku Klabater szykuje osiem premier.

- Moonshine Inc. to jedna z naszych najważniejsza z tegorocznych premier. Udostępnione w lutym br. darmowe demo gry osiąga obiecujące wyniki. Tylko podczas Festiwalu Steam, w dniach 21-28 lutego – tytuł został pobrany 8 tys. razy, a w miesiąc od udostępnienia – już ponad 10 tys. – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.

Moonshine Inc. to gra z gatunku tycoon z silnie rozbudowaną warstwą poświęconą tzw. craftingowi. Bohater zmierzy się z koniecznością spłaty długów, zaciągniętych przez swojego przyjaciela. W tym celu będzie musiał stworzyć imperium bimbrownicze w wirtualnych Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej. Gracze będą mogli eksperymentować z setkami różnych składników, ogromną liczbą receptur i apartów odtwarzając znane – i tworząc własne – craftowe alkohole.

– Moonshine wprowadzi odbiorców w nieznany świat prawdziwej amerykańskiej wolności, w której bimbrownicy, przemyt samogonu, czy leśne destylarnie są całkowicie wolne od podatku. Po opiniach graczy mamy pewność, że możliwość budowy własnego bimbrowniczego imperium i przygotowywanie najlepszej Księżycówki jest dla nich bardzo ciekawą propozycją. – dodaje Robert Wesołowski.

Wśród benchmarków porównywanych do Moonshine Inc. Klabater wymienia PC-towe wersje gier: Potion Craft od Tiny Build, Frostpunk – 11 bit studios, Weedcraft – Ville Monarch oraz Cooking Simulator – Big Cheese Studio.

– Najsilniejszym elementem Moonshine Inc. jest system craftingu, tutaj wzorowaliśmy się na najlepszej grze z tego gatunku słynnym Potion Crafcie. Inspirowały nas też rozwiązania z rodzimych produkcji np. studia Ville Monarch w grze Weedcraft, czy Big Cheese Studio w Cooking Simulator. W naszej ocenie mieszanka elementów craftingowych, fabularnych i strategicznych może w znaczący sposób wyróżnić naszą produkcję na tle dostępnych na rynku gier – mówi Robert Wesołowski.

Demo symulatora destylacji największym powodzeniem cieszy się obecnie w Europie Zachodniej, Ameryce Północnej i Azji, dobry wynik gra odnotowuje także w Europie Środkowo-Wschodniej.

– W przypadku Moonshine Inc. 29 proc. odbiorców dema pochodzi z Europy Zachodniej, 27 proc. z Ameryki Północnej, a 23 proc. z Azji. Nasze gry docierają do największych rynków światowych, co pokazuje również, że gracze z tamtych lokalizacji oczekują tytułów indie, w których się specjalizujemy. Nie można zapomnieć, że w przypadku Ameryki Północnej i Azji tytuł wpisuje się też w narrację kulturową i trendy społeczne. – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA.

Inspiracją do stworzenia Moonshine Inc. był popularny program telewizyjny Moonshiners, w Polsce znany pod nazwą Bimbrownicy. Aby produkcja jak najlepiej odzwierciedlała realistyczne pędzenie bimbru, Klabater zaprosił do współpracy chemika, który czuwa nad utrzymaniem wysokiego realizmu w symulacji procesów związanych z fermentacją i destylacją alkoholi dostępnych w grze.

- Docelowo w grze znajdzie się ponad 40 różnych składników i blisko 100 receptur do odkrycia i produkcji, z wykorzystaniem ponad 30 zróżnicowanych maszyn i urządzeń bimbrowniczych. Aby odnieść sukces – wyprodukować i sprzedać setki litrów bimbru – użytkownik będzie musiał efektywnie zarządzać swoimi pracownikami i siecią dostaw. Dodatkowo, będzie nękany przez skorumpowanych szeryfów, agentów ATF, czy samego gubernatora. – dodaje Michał Gembicki.

Już w kwietniu grę Moonshine Inc. będzie można obejrzeć podczas największych amerykańskich targów gier niezależnych w Bostonie – Pax East, gdzie Klabater, wspólnie z fundacją Indie Games Poland, będzie się prezentował szerokiej amerykańskiej publiczności. Premiera Moonshine Inc. na PC odbędzie się w trzecim kwartale 2022 roku. Jednocześnie studio pracuje nad innymi autorskimi tytułami, z których najbardziej istotnym jest sequel Crossroads Inn. Pierwsza część symulatora zarządzania karczmą, w tydzień od premiery, przyniosła spółce zwrot kosztów z inwestycji. Gra i udostępnione dodatki (DLC) sprzedały się w liczbie ponad 120 tys. egzemplarzy.

W najbliższych miesiącach spółka zapowiedziała także wydanie gier: Best Month Ever!, Orbit.Industries, Production Line, Weedcraft, Kaiju Wars, Crossroads Inn Edycja Switch oraz gry z serii Strategi Minds: The Pacific oraz Blitkrieg na platformy Xbox.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy

Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.

Ochrona środowiska

W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.