Komunikaty PR

Digitalizacja w Polsce nadal postępuje

2021-12-22  |  15:00
Biuro prasowe

Przemysł 4.0 trwa w najlepsze. Pandemia COVID-19 niewątpliwie przyśpieszyła popyt na cyfryzację w tym na narzędzia i nowe technologie. Według badania Iron Mountain aż 86% respondentów twierdzi, że nowe, cyfrowe rozwiązania dały ich firmie przewagę konkurencyjną. W odpowiedzi na lockdown najważniejszymi procesami, które zostały poddane digitalizacji, było wsparcie IT (49%), CRM (36%) oraz zarządzanie zespołem (34%)[1]. Nie inaczej sprawa wygląda w Polsce – w 2021 roku, według danych Iron Mountain Polska, działania związane z digitalizacją biznesu stanowiły 28% wszystkich usług, z czego 70% stanowi digitalizacja dokumentacji archiwalnej[2].

Polski rynek charakteryzuje się dużą dynamiką implementacji rozwiązań technologicznych w biznesie. Zmiany obserwujemy na każdym kroku. Rosnące zainteresowanie cyfryzacją, coraz lepsza infrastruktura oraz nabierająca siły dynamika wzrostu innowacji powodują, że polskie firmy coraz częściej stawiają na transformację cyfrową i doganiają liderów. W Polsce nieustannie obserwujemy, że liderem w implementacji cyfrowych rozwiązań jest branża finansowa, która stanowi aż 60% wdrożeń. Swoimi działaniami znacząco przewyższa pozostałe sektory – medyczny czy retail i logistykę – mówi Marcin Drzewiecki, Prezes Iron Mountain Polska.

Dynamiczny rozwój polskiego biznesu

W Polsce przodującą branżą pod względem cyfryzacji procesów jest sektor finansowy i ubezpieczeniowy m.in.: w cyfryzacji obsługi klienta. Wynika to z konieczności dostosowania się do potrzeb konsumentów (np. porównywarki cenowe, możliwość korzystania z innowacyjnych rozwiązań mobilnych), tak by ułatwić uzyskanie np. pożyczek czy produktów związanych z ubezpieczeniami. Organizacje muszą więc usprawniać swoją wewnętrzną komunikację, a tym samym proces obiegu dokumentów.

Wraz z cyfryzacją zmienia się nie tylko model komunikacji, ale również portfolio produktowe, które stawia na zindywidualizowaną ofertę dla konsumenta. Firmy muszą stawić czoła m.in. zarządzaniu dużej ilości danymi w czasie rzeczywistym. Automatyzacja procesów staje się kluczowym elementem rozwijania technologii, a rewizja dotychczasowych rozwiązań jest konieczna, by sprostać oczekiwaniom rynku.

Kolejny etap transformacji

Prace nad zarządzeniem informacją w firmie są procesem, który powinien być stale udoskonalany. Mimo wysokiej pozycji na tle innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej przedsiębiorstwa w Polsce powinny pamiętać, że cyfrowa transformacja, która w ostatnim czasie tak bardzo przyśpieszyła, nie jest jednorazowym działaniem.

Polska na tle pozostałych krajów Europy Środkowo-Wschodniej znajduje się na drugim miejscu pod względem implementacji rozwiązań z zakresu digitalizacji. Nasz współczynnik wynosi blisko 28%. Wyprzedzają nas Czechy, których wskaźnik sięga 44%, za nami są Węgry stanowiące 24% implementacji oraz Słowacja z 20% wskaźnikiem[3]. W pozostałych krajach prym wiedzie również szeroko rozumiana branża finansowa. Obserwujemy sporo wyzwań, przed którymi stoją polskie firmy w obszarze cyfryzacji. Mimo że rynkowe statystyki pokazują szybki rozwój technologiczny, to nadal pozostaje wiele obszarów, które mogą zostać w tym aspekcie zagospodarowane. Warto pamiętać, że strategia zarządzania informacją w organizacji powinna być nieustannie aktualizowana wraz z postępem technologicznym oraz zmieniającym się prawem – podsumowuje Marcin Mandryk, Sales Operations Executive CEE w Iron Mountain.  

W polskim biznesie obserwuje się wzmożone zainteresowanie nowoczesnymi rozwiązanymi, co oznacza, że świadomość przedsiębiorców w tym zakresie  nieustannie się zwiększa. Odpowiedzialne podejście do zarządzania informacją pozwoli nie tylko zwiększyć bezpieczeństwo organizacji, ale również jego konkurencyjność na rynku.


[1] Badanie procesów biznesowych w Iron Mountain: Sierpień 2020, Censuswide - 1000 respondentów odpowiedzialnych za zarządzanie danymi w wieku 20+ w firmach zatrudniających ponad 250 pracowników w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii i Holandii

[2] Dane własne Iron Mountain Polska

[3] Dane własne Iron Mountain Polska

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Taki tydzień, że OOO! Odwracają Black Friday, żeby pomóc dzieciom Biuro prasowe
2024-11-21 | 14:07

Taki tydzień, że OOO! Odwracają Black Friday, żeby pomóc dzieciom

Już w dniach 22-29 listopada 2024 roku możesz wziąć udział w wyjątkowej inicjatywie, która odmienia Black Friday na lepsze. „Taki tydzień, że OOO!” to akcja
IT i technologie Obawy o bezpieczeństwo hamują rozwój AI w obsłudze klienta
2024-11-21 | 10:45

Obawy o bezpieczeństwo hamują rozwój AI w obsłudze klienta

Mimo że 80% konsumentów chciałoby korzystać ze sztucznej inteligencji w kontakcie z obsługą klienta, aż 85% firm nie wdrożyło jeszcze AI na szerszą skalę
IT i technologie Badanie Pracuj.pl: Polacy szukają pracy… przez telefon
2024-11-21 | 06:00

Badanie Pracuj.pl: Polacy szukają pracy… przez telefon

Rosnące przywiązanie do technologii w codziennym życiu oraz wygoda sprawiają, że coraz więcej Polaków zwraca się ku aplikacjom mobilnym w procesie poszukiwania pracy. Jak wynika z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.