Komunikaty PR

Dobry rok myślenia światłem

2021-12-13  |  01:00
Biuro prasowe

Współczesne wyznaczniki powodzenia: pomimo pandemii nie zwalniać tempa, przeciwnie, rozbudowywać się, poszerzać ofertę i zbierać zasłużone owoce swojej pracy. Filozofia Light Thinking, znak rozpoznawczy marki LABRA, staje się doskonałym pomostem między mijającym właśnie rokiem, a nowymi perspektywami, jakie otwiera kreatywne myślenie o świetle. 

LABRA, od początku znana z wybitnie architektonicznych, minimalistycznych opraw oświetleniowych, nie tylko pogłębia poszukiwania w tym wymagającym obszarze branży wnętrzarskiej, ale także otwiera się na nowy wachlarz asortymentowy, dodając do pozycji w rozpoznawalnym już stylu lampy dekoracyjne oraz akustyczne. 

Znaczącym krokiem w tym kierunku było nawiązanie współpracy ze znanym projektantem Maciejem Karpiakiem. Efekty tych działań, wyraźnie widoczne właśnie w tym roku w postaci wielokrotnie nagradzanej rodziny XILO, dały zaczątek linii Labra Signature – opraw oświetleniowych sygnowanych nazwiskami projektantów. Następna w kolejności rodzina systemowych, ekologicznych i akustycznych opraw HALOO, również autorstwa Macieja Karpiaka, co do milimetra wpisuje się w ideę zero waste, kładąc główny nacisk na komfort przebywania w przestrzeniach biurowych. W tym roku do lini Labra Signature dołączyła także lampa Pura – oświetlenie, które podąża za potrzebami użytkownika, wychodzi im naprzeciw i jednocześnie nie ingeruje w przestrzeń. Autorka projektu Pura, Kama Mucha, jest projektantką wnętrz, odpowiedzialną za wszystkie projekty stoisk targowych marki LABRA na co dzień pracuje ze światłem w przestrzeniach prywatnych i publicznych. Rozbudowanie linii Labra Signature nie kończy się na tej pozycji, a zwieńczenie roku to tylko wstęp do współpracy z kolejnym projektantem, o której szczegółach dowiemy się niebawem.

Nowy rodzaj opraw oświetleniowych – dekoracyjnych i akustycznych – w portfolio firmy to kolejny krok w stronę rozwoju kompleksowego podejścia do oświetlenia i dbania o sferę potrzeb jego użytkowników. Choć oferta się poszerza, restrykcyjny stosunek do jakości, dbałości o najmniejszy szczegół pozostają te same – wynikają bowiem z bazowych założeń LABRY, z samej istoty konceptu Light Thinking

Czym jest Light Thinking? To świadomość tego, jak za pomocą wiązki światła modelować przestrzeń. Toprecyzja użycia odpowiednich materiałów i parametrów dla osiągnięcia dokładnie zamierzonego efektu. To wreszcie filozofia ludzi, którzy w świetle widzą główny element dobrze zaprojektowanego wnętrza, dostosowującego się do pory dnia i rytmu życia jego użytkowników. 

Obecny czas jest dla Labry okresem rozwijania idei Light Thinking. Rozszerzania myślenia o urządzaniu przestrzeni światłem, ale też pogłębiania ekologicznej wrażliwości – stosowanie podstawowych proekologicznych rozwiązań jest dziś jako wymóg czasów, oczywistością. Innowacja wymaga czegoś więcej. Zamiast używać „ekologii” jako słowa wytrychu, Labra zachęca do realnych działań. Sama w produkcji wykorzystuje materiały z recyklingu i nadające się do upcyklingu, a produkty pakuje w opakowania, których nie chcemy się pozbywać. Co można było zaobserwować na zaprojektowanym przez Kamę Muchę stoisku firmy podczas październikowych targów Warsaw Home – nie tylko w strefie chillout, w której za efektowne siedziska służyły tuby transportowe XILO. Cała przestrzeń wystawiennicza Labry powstała z poszanowaniem środowiska naturalnego. Zabudowa została ograniczona do minimum. To, co mogło zostać powtórnie wykorzystane, zostało przekazała dalej, jak np. siatki mesh (by mogły służyć studentom do prac badawczych na uczelni), czy obecne na stoisku drzewa, które wróciły do właścicieli @grabczewscy, by w stosownym czasie trafić do naturalnego środowiska.

Stoisko firmy, zapraszając do doświadczania światła w sposób angażujący wszystkie zmysły, było swoistą zapowiedzią zmian. Wyróżniający Labrę rodzaj kontaktu ze światłem i z „produktem świetlnym” wymaga specjalnej przestrzeni dla projektowania i tworzenia nowych opraw oraz ich prezentowania. Dlatego w przyszłym roku firma rozpoczyna budowę nowej siedziby, w której architekci będą mogli jeszcze dokładniej zapoznać się z tym jak pracuje światło. Autorem projektu budynku jest Jacek Krych - architekt, architekt krajobrazu, członek zarzadu SARP. Prowadzi pracownię JRK72 w Gliwicach. Założyciel i do 2012 roku prowadzący zespół architektów i projektantów w group_a architects. W 2019 roku nominowany do Nagrody Mies van der Rhoe. 

Jednym z wymiernych efektów współpracy Labry z Maciejem Karpiakiem są krajowe i międzynarodowe nagrody dla zyskujących już miano kultowych lamp XILO. To Must Have! przyznawane przez Łódź Design Festival, a pod koniec roku Dobry Wzór, nagroda Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, wyróżnienie w kategorii Wzór Roku dla Kultury dla Macieja Karpiaka za projekt XILO od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, oraz nagroda German Design Award 2022, przyznawana przez Niemiecką Radę ds. Wzornictwa. Co stoi za sukcesem? – Dla mnie połączenie tradycyjnego rzemiosła z zaawansowanymi technologiami cyfrowymi. Unikalność każdej oprawy, wynikająca z ręcznego dmuchania szkła, idzie w parze z nowoczesnymi źródłami światła, którymi można sterować w ramach systemów smart home – tłumaczy Maciej Karpiak.  

O planach na rok 2022 mówią:

Kama Mucha: - projektant wnętrz, brand coordinator LABRA

Dobiegający końca rok pokazał nam wszystkim jak ważne są relacje. Dla Labra Team zawsze stały one wysoko w hierarchii. Otwarte stoiska targowe to jeden z przejawów takiego myślenia. Dlatego w nowym roku zamierzamy kontynuować prace rozpoczęte już teraz: współpracę z projektantami przy nowych produktach, edukacja i szerzenie idei Light Thinking m.in. poprzez udział w wydarzeniach organizowanych dzięki Archiday. Wraz z naszymi parterami biznesowymi podjęliśmy kroki w celu stworzenia kampanii komunikacyjnych w szeroko pojętych mediach. Planujemy również szereg wizyt architektów i projektantów w naszej aktualnej siedzibie w celu poznania procesu produkcji i wartości za jakimi stoją ludzie tworzący LABRA Team.  

Tomasz Mucha: CEO LABRA

Nowy rok to kolejna szansa na krok do przodu. Od 11 lat nieustannie stawiamy sobie coraz to wyższe poprzeczki. W nadchodzącym roku będzie to start budowy nowej siedziby. Miejsca w którym doświadczanie i relacje ludzi ze światłem i światła z przestrzenią odegrają kluczową rolę. Miejsca, które będzie odzwierciedleniem ducha i idei naszej marki. Będziemy również rozwijać się w kierunku zero waste – praca z nowymi materiałami, ograniczenie surowców potrzebnych do produkcji, minimalizacja wpływu na środowisko, poszukiwanie nowych dróg rozwoju to główne priorytety na ten rok.

O firmie Labra: 

Labra to polska, rodzinna firma specjalizująca się̨ w produkcji architektonicznych opraw oświetleniowych. Wyznacznikiem marki jest techniczny perfekcjonizm w połączeniu z minimalizmem formy i przemyślanym designem. Labra stosuje w swoich oprawach zaawansowane technologicznie diody LED pozwalające dostosowywać moc, barwę̨ światła czy kąt jego padania. Filozofią firmy jest Light Thinking – myślenie światłem, czyli postrzeganie go jako podstawowego składnika dobrze zaprojektowanego wnętrza, zmieniającego się wraz z rytmem czynności i porą dnia. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Primavera Parfum z nowymi kanałami sprzedaży Biuro prasowe
2024-04-23 | 11:00

Primavera Parfum z nowymi kanałami sprzedaży

Grupa Primavera Parfum, jedyny w Polsce w pełni kompleksowy hub e-commerce dla marek kosmetycznych, rozszerza swoje kanały sprzedaży. Należący do grupy sklep Tagomago.pl pojawił się na
SYGNIS konsekwentnie realizuje strategię rozwoju produktów własnych
2024-04-09 | 16:50

SYGNIS konsekwentnie realizuje strategię rozwoju produktów własnych

Notowany na NewConnect SYGNIS S.A. umiejętnie łączy rozwój zaawansowanych technologicznie produktów własnych z realizacją nowych projektów badawczo-rozwojowych.
Dynamiczny rozwój polskiego rynku aplikacji mobilnych
2024-02-05 | 06:30

Dynamiczny rozwój polskiego rynku aplikacji mobilnych

Rynek aplikacji mobilnych, stanowiący kluczowy obszar globalnej gospodarki cyfrowej, przechodzi błyskawiczne zmiany. Przegląd rynku firmy analitycznej MarketHub ujawnia, że Polska jest jednym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.