Komunikaty PR

Eco Home Office, czyli praca zdalna w trybie ekologicznym

2021-03-18  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania press ( 0.02 MB )

Ponad połowa (53%) Polaków postrzega zanieczyszczenie środowiska jako jedno z największych zagrożeń dla świata, a blisko 75% jest zdania, że w sprawie katastrofy klimatycznej nie ma czasu na dyskusję i trzeba zacząć działać teraz – wynika z raportu „Ziemianie Atakują 2020”. Badania Eurostatu obrazują, że statystyczny Europejczyk wyrzucił w 2019 r. ponad pół tony śmieci (502 kg) z czego poddano recyklingowi i kompostowaniu 239 kg odpadów na osobę. Można zaobserwować, że społeczeństwo coraz bardziej świadomie podchodzi do problemu zanieczyszczenia świata odpadami i podejmuje kroki, aby wprowadzać ekologiczne rozwiązania również w swojej pracy.

Pandemia przeorganizowała wykonywanie codziennych obowiązków służbowych większości pracowników, którzy z dnia na dzień musieli przejść w tryb Home Office. 18 marca obchodzimy Światowy Dzień Recyklingu, którego celem jest budowanie poczucia odpowiedzialności wobec planety oraz uświadamianie, jak ważna jest segregacja odpadów i recykling – to dobry czas, aby zweryfikować czy domowe biuro jest w pełni wydajne, a przy tym możliwie neutralne dla środowiska. Z okazji tego ekologicznego święta opracowaliśmy 3 wskazówki, jak zorganizować nasze prywatne biuro, aby było jak najmniej szkodliwe dla środowiska, a przy tym nadal praktyczne i funkcjonalne.

  1. Wybieraj urządzenia odpowiedzialnie

Przestrzeń dedykowana pracy – również ta w prywatnym M4 – wymaga odpowiedniego wyposażenia zarówno w meble, które będą umożliwiały wydajną a przy tym komfortową pracę, ale również urządzenia. Sprawny komputer, szybki Internet czy kompaktowa drukarka to podstawowe narzędzia pracy każdego pracownika, które pozwalają na wykonywanie obowiązków służbowych. Przy ich wyborze warto decydować się na trwałe sprzęty, które będą mogły służyć latami – kupienie wytrzymałej drukarki to nie tylko oszczędność pieniędzy, ale również czasu osoby, która podejmuje decyzję zakupową. Warto wybrać sprawdzone rozwiązanie, tak aby czas eksploatacji nie kończył się wraz z ostatnim dniem okresu gwarancji. W ten sposób każdy może wpłynąć na zredukowanie ilości elektrośmieci.

Według raportu Global E-Waste Monitor, szacuje się, że w Polsce utylizacji podlega ok. 60% elektroodpadów wprowadzonych na rynek, niestety nadal ok. 200 tys. ton z nich rocznie nie podlega recyklingowi lub utylizacji. Na szczęście wykorzystanie nowych technologii pozwala na ograniczenie obciążenia środowiska przy produkcji, pakowaniu czy transporcie urządzeń. Decydując się na zakup nowego sprzętu do biura, powinniśmy zwrócić uwagę również na jej ekologiczne aspekty. Jednym z ważniejszych czynników jest to, czy istnieje możliwość wymiany lub zwrotu do producenta zużytych już części bądź całych urządzeń.

  1. Stawiaj na oryginalne materiały eksploatacyjne

Bardzo ważnym elementem w drodze do osiągnięcia zrównoważonego domowego biura jest korzystanie z oryginalnych materiałów eksploatacyjnych. Kluczem do mniejszego zużycia surowców jest stosowanie rozwiązań rekomendowanych przez producenta, które pozwolą na optymalizację wydajności pracy urządzenia. W przypadku drukarek stosowanie zamienników nie zawsze oznacza znaczny spadek jakości wydruków, jednak ma on wpływ na ochronę planety przed zbędnymi zanieczyszczeniami i ograniczenie zużycia nieodnawialnych surowców. Warto zwrócić uwagę, że nieautoryzowane przez producenta zamienniki mogą mieć negatywny wpływ na urządzenia i w konsekwencji doprowadzić do jego trwałych uszkodzeń.

„Należy również pamiętać, że kartridże podobnie jak drukarki podlegają recyklingowi. Firma Brother dzięki współpracy z Cool Earth znacznie zredukowała emisję CO2 – tylko w 2018 r. zaoszczędzono 3 652 ton CO2 w Europie poprzez poddanie regeneracji ponad 1,6 miliona europejskich kartridży do drukarek. Wszystko to w wyniku wprowadzenia programu zwrotu i recyklingu” – Katarzyna Idzkiewicz, Senior Marketing Coordinator w firmie Brother Polska.

  1. Rozsądne gospodarowanie zasobami i odpadami

Ta zasada sprawdza się zarówno w życiu prywatnym, jak i w pracy. Z punktu widzenia planety najlepszym produktem, który możesz używać jest ten, który już posiadasz. Szukając ekologicznych rozwiązań, warto postawić na ponowne wykorzystanie rzeczy już nabytych oraz zminimalizowanie zużycia surowców. Jednym z kroków w „zieloną stronę” jest stała zmiana ustawień drukarki tak, aby wydruki automatycznie były drukowane w trybie czarno-białym dwustronnie. Dzięki temu uda się nie tylko oszczędzać tusz, ale również papier. Zadrukowane na jednej stronie materiały, można wykorzystać ponownie do codziennych notatek lub kreatywnych zajęć z najmłodszymi w przerwie w nauce zdalnej tworząc z nich np. origami. Już na etapie wyboru urządzeń warto zwrócić uwagę na energooszczędność sprzętu oraz możliwość modułowej naprawy, dzięki której można w optymalny sposób zwiększyć żywotność urządzenia. Idąc o krok dalej, należy również zadbać, aby nawet w domowym biurze odpady były odpowiednio segregowane, tak aby surowce, które można odzyskać wróciły jeszcze do obiegu.

Ekologiczne rozwiązania nie zawsze wymagają od nas dużego zaangażowania – często są to drobne działania, które stają się dobrym nawykiem. Wiele osób tłumaczy się brakiem czasu na odpowiednie zaangażowanie w ochronę środowiska, ale czy zmiana trybu życia, jaką wymusiła na nas pandemia, nie jest idealnym momentem, aby zastanowić się, co więcej możemy zrobić w kierunku poprawy kondycji planety? Odpowiedzialne podjęcie decyzji przy wyborze urządzeń, segregacja odpadów, czy odpowiednia utylizacja sprzętu to właśnie działania, które pozornie niewiele znaczą – jednak w konsekwencji mają ogromny wpływ na środowisko. To właśnie te, małe kroki, wykonywane przez każdego mieszkańca Ziemi mogą przyczynić się do zapewnienia odpowiedniej ochrony oraz troski naszej planecie i jej mieszkańcom.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.