Europa na celowniku polskiego rozwiązania dla e-commerce
Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Partnerzy otrzymają wsparcie w zakresie otwarcia i prowadzenia oddziału, w tym wiedzę techniczną i poza techniczną: handlową, administracyjną, organizacyjną czy finansową. Firma wyszkoli też nowych pracowników, by ci jak najlepiej znali możliwości platformy i byli w stanie doradzić swoim przyszłym klientom. Dzięki temu marki mogą w pełni wykorzystać potencjał polskiego narzędzia.
Decyzja o rozszerzeniu działalności na wybrane kraje związana jest z dynamicznym rozwojem branży mar-tech na wspomnianych rynkach. Dodatkowo wielu aktualnych klientów ExpertSender działa właśnie w tych krajach, w związku czym pojawia się coraz większa potrzeba wspierania ich lokalnie.
W Polsce od kilku lat można zaobserwować silny rozrost systemów franczyzowych lub sieci partnerskich, jednak dość rzadko polskie firmy rozwijają je granicą tak jak robimy to my. Zależy nam, żeby z platformy ExpertSender mogło skorzystać jak najwięcej marek na całym świecie, a także aby miały wsparcie na każdym etapie korzystania z oferowanego przez nas rozwiązania. Dlatego chcemy zadbać, żeby franczyzobiorcy byli ekspertami, którzy doskonale znają rynek e-commerce i będą w stanie w pełni wykorzystać potencjał naszego narzędzia - mówi Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender
W Europie obecnie jest potencjał 500 mln klientów, którzy robią zakupy online[1]. Czechy i Rumunia, są najszybciej, o około 30 procent rok do roku, rozwijającymi się rynkami w Europie. Choć kraje bałkańskie czy Polska także mają duży, około 18 procentowy, potencjał wzrostu. Z kolei regionami, gdzie wzrost rok do roku nie jest tak duży są Europa Zachodnia i Południowa. Wynika to, z faktu, że w krajach takich jak Hiszpania, Włochy czy Francja e-handel już teraz osiągnął imponujące rozmiary. W ostatnim z wymienionych państw w 2019 przychody z tego typu działalności wyniosły blisko 48 mld USD.
Wybór franczyzy to coraz popularniejsza forma działania. Własny biznes obarczony jest większym ryzykiem niż korzystanie ze sprawdzonego rozwiązania. To też dużo bardziej przewidywalne warunki działalności. ExpertSender to polskie przedsiębiorstwo, które dostarcza zautomatyzowane rozwiązanie marketingowe, umożliwiające działanie w wielu kanałach takich jak: e-mail, SMS, powiadomienia typu push w aplikacjach mobilnych, czy powiadomienia typu pop-up oraz push na stronach internetowych, chatboty oraz media społecznościowe. Firma zaczęła działać ponad 12 lat temu na rynku amerykańskim. Dopiero po kilku latach i zdobyciu silnej pozycji w branży nowych technologii dla marketingu (mar-tech) zarząd zdecydował się na ekspansję do innych krajów. W pierwszej kolejności przyszedł czas na Polskę, a także: Rosję, Chiny, Brazylię, Francję i Hiszpanię.
Rosja była dla nas kluczowym krajem, gdzie zauważyliśmy potencjał rozwoju. Dziś mamy tam duży udział w rynku e-mailingu i jesteśmy drugim, najczęściej używanym dostawcą platformy do wysyłki maili. - dodaje Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender
Dziś firma obsługuje ponad 1000 marek na całym świecie, a w 2019 roku przychód ze sprzedaży przyniósł 15.2 mln zł.
[1] https://www.prestashop.com/pl/blog/europejskie-tendencje-handlu-elektronicznym-2019
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.