ExpertSender otwiera franczyzę i sieci partnerskie
Partnerzy otrzymają wsparcie w zakresie otwarcia i prowadzenia oddziału, w tym wiedzę techniczną i poza techniczną: handlową, administracyjną, organizacyjną czy finansową. Firma wyszkoli też nowych pracowników, by ci jak najlepiej znali możliwości platformy i byli w stanie doradzić swoim przyszłym klientom. Dzięki temu marki mogą w pełni wykorzystać potencjał polskiego narzędzia.
Decyzja o rozszerzeniu działalności na wybrane kraje związana jest z dynamicznym rozwojem branży mar-tech na wspomnianych rynkach. Dodatkowo wielu aktualnych klientów ExpertSender działa właśnie w tych krajach, w związku czym pojawia się coraz większa potrzeba wspierania ich lokalnie.
W Polsce od kilku lat można zaobserwować silny rozrost systemów franczyzowych lub sieci partnerskich, jednak dość rzadko polskie firmy rozwijają je granicą tak jak robimy to my. Zależy nam, żeby z platformy ExpertSender mogło skorzystać jak najwięcej marek na całym świecie, a także aby miały wsparcie na każdym etapie korzystania z oferowanego przez nas rozwiązania. Dlatego chcemy zadbać, żeby franczyzobiorcy byli ekspertami, którzy doskonale znają rynek e-commerce i będą w stanie w pełni wykorzystać potencjał naszego narzędzia - mówi Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender
W Europie obecnie jest potencjał 500 mln klientów, którzy robią zakupy online[1]. Czechy i Rumunia, są najszybciej, o około 30 procent rok do roku, rozwijającymi się rynkami w Europie. Choć kraje bałkańskie czy Polska także mają duży, około 18 procentowy, potencjał wzrostu. Z kolei regionami, gdzie wzrost rok do roku nie jest tak duży są Europa Zachodnia i Południowa. Wynika to, z faktu, że w krajach takich jak Hiszpania, Włochy czy Francja e-handel już teraz osiągnął imponujące rozmiary. W ostatnim z wymienionych państw w 2019 przychody z tego typu działalności wyniosły blisko 48 mld USD.
Wybór franczyzy to coraz popularniejsza forma działania. Własny biznes obarczony jest większym ryzykiem niż korzystanie ze sprawdzonego rozwiązania. To też dużo bardziej przewidywalne warunki działalności. ExpertSender to polskie przedsiębiorstwo, które dostarcza zautomatyzowane rozwiązanie marketingowe, umożliwiające działanie w wielu kanałach takich jak: e-mail, SMS, powiadomienia typu push w aplikacjach mobilnych, czy powiadomienia typu pop-up oraz push na stronach internetowych, chatboty oraz media społecznościowe. Firma zaczęła działać ponad 12 lat temu na rynku amerykańskim. Dopiero po kilku latach i zdobyciu silnej pozycji w branży nowych technologii dla marketingu (mar-tech) zarząd zdecydował się na ekspansję do innych krajów. W pierwszej kolejności przyszedł czas na Polskę, a także: Rosję, Chiny, Brazylię, Francję i Hiszpanię.
Rosja była dla nas kluczowym krajem, gdzie zauważyliśmy potencjał rozwoju. Dziś mamy tam duży udział w rynku e-mailingu i jesteśmy drugim, najczęściej używanym dostawcą platformy do wysyłki maili. - dodaje Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender
Dziś firma obsługuje ponad 1000 marek na całym świecie, a w 2019 roku przychód ze sprzedaży przyniósł 15.2 mln zł.
[1] https://www.prestashop.com/pl/blog/europejskie-tendencje-handlu-elektronicznym-2019
InsERT ustanawia absolutny rekord – milion sprzedanych licencji systemów dla MŚP
MITTZON – nowa seria mebli biurowych od IKEA, która wspiera dobre samopoczucie
Technics i Automobili Lamborghini przedstawiają system gramofonowy SL-1200M7B
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.
Transport
Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie
Ponad 85 mld euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.
Transport
Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.