Komunikaty PR

Firmy zachęcają swoich kontrahentów do podjęcia badań kwestii CSR

2024-12-19  |  08:00
Biuro prasowe
  • Ze względu na zmianę oczekiwań klientów i wytyczne Unii Europejskiej, zarządzanie aspektami CSR staje się kluczowe do rozwoju i budowania przewag konkurencyjnych
    w branży FM.
  • Coraz więcej zleceniodawców wybiera wykonawców, którzy angażują się w odpowiedzialne działania mające wpływ na środowisko, społeczeństwo i dobrostan pracowników.
  • Ocena takiego zaangażowania może być wyrażona punktacją na podstawie audytu przeprowadzonego przez rozpoznawalną na całym świecie platformę Ecovadis.
  • Przeprocesowanie badania wymaga zebrania wielu danych i dokumentów, ale ten wysiłek jest w dłuższej perspektywie bardzo korzystny dla przedsiębiorstwa.
  • Kolejne aktualizacje wytycznych Unii Europejskiej sprawiają, że raporty CSR uwzględniają 3 zakres emisyjności odnoszący się do całego łańcucha dostaw, a co za tym idzie, współpraca z firmami, które poddały się badaniom wpływa pozytywnie na wskaźniki, które są brane pod uwagę przez inwestorów.

Przedsiębiorstwa zajmujące się Facility Management odgrywają istotną rolę we wspieraniu innych firm
w zmniejszaniu ich wpływu na środowisko. Są w centrum wysiłków na rzecz dekarbonizacji, ponieważ mają odpowiednie rozwiązania, które pozwalają takie cele realizować właścicielom, zarządcom
i najemcom nieruchomości komercyjnych, zarówno biurowych, magazynowych, jak i przemysłowych. Polega to na wykorzystaniu wiedzy i doświadczenia w projektowaniu lub modernizacji instalacji, urządzeń i całych obiektów tak, aby minimalizować szkodliwy wpływ, na środowisko. Dzięki doskonaleniu własnych procesów obsługowych, firmy z branży FM dostarczają wartość klientom nie tylko w zakresie 1 i 2 (bezpośrednich emisji oraz tych wynikających z zakupu energii elektrycznej
i ciepła), ale także w zakresie 3, dbając o redukcję szkodliwości w całym łańcuchu dostaw.

- Pracownicy grupy SPIE wdrażają rozwiązania techniczne służące przeciwdziałaniu zmianom klimatu. W 2023 r. 48% działań znacząco przyczyniło się do łagodzenia zmian klimatu. W przypadku SPIE bezpośrednia emisja gazów cieplarnianych jest ograniczona – 19 gramów CO2 na 1 euro obrotu – i pochodzi głównie z floty pojazdów. Grupa zobowiązała się do zmniejszenia bezpośredniego śladu węglowego o 25% do 2025 roku w porównaniu z rokiem 2019. Cel ten został opracowany na podstawie scenariusza globalnej inicjatywy Science Based Targets (SBTi), ograniczającej wzrost temperatury do 1,5°C. Zamierzamy to osiągnąć przede wszystkim poprzez wymianę 1/3 floty pojazdów SPIE na samochody elektryczne. Poza aspektami środowiskowymi realizujemy również cele związane z dążeniem do doskonałości w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy (działania prewencyjne, rozwój umiejętności, przywództwo, relacje z podwykonawcami) oraz zwiększaniem liczby kobiet na stanowiskach kierowniczych (poprzez awanse wewnętrzne i rekrutacje) – mówi Robert Wagner, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu SPIE Building Solutions w Polsce.

Od dojazdów pracowników po marnotrawstwo surowców

Grupa nie tylko unowocześnia własne procesy, ale zachęca do tego także swoich podwykonawców
i dostawców. Obecnie to, czy kontrahent prowadzi produkcję i gospodarkę odpadami z poszanowaniem środowiska jest brane pod uwagę podczas składania zapytania ofertowego. Podstawą są m.in. ankiety dotyczące różnych aspektów działalności, przeprowadzane co roku przez platformy IntegrityNext lub EcoVadis. Badane dane dotyczą zasadniczo 3 aspektów funkcjonowania dostawcy: raportów firmowych (np. zużycie energii elektrycznej, wody, floty samochodowej), procesów przedsprzedażowych (np. dojazdy pracowników, podróże biznesowe, ew. marnowania zasobów) oraz procesów posprzedażowych (np. dzierżawionej infrastruktury, inwestycji, utylizacji i recyklingu odpadów).

- W 2023 r. już 47% zakupów SPIE odbywało się za pośrednictwem dostawców, którzy zobowiązali się do realizacji ambitnych celów zmniejszenia ich śladu węglowego. Cel na 2025 rok to 67%. W praktyce dostawcy, który nie uczestniczył w badaniu lub otrzymał niską punktację w procesie oceny będzie znacznie trudniej podpisać kontrakt z taką firmą jak SPIE. Zdajemy sobie sprawę, że dokonanie oceny wymaga czasu i wiedzy dotyczącej zarówno procesów zachodzących w firmie, jak i kwestii zrównoważonego rozwoju, dlatego proces ten postępuje stopniowo. Jednak jest nieuchronny. Chcemy, aby coraz większy procent naszych obrotów pochodził z kooperacji z kontrahentami, którzy podjęli ambitne, formalne zobowiązania dotyczące zmniejszenia swojego śladu węglowego. Nie wykluczamy z przetargów dostawców, którzy nie zdecydowali się na udział w badaniu, ale z czasem będzie im coraz trudniej konkurować z dostawcami, którzy mają wysoki wynik potwierdzający zaangażowanie
w zrównoważony rozwój
– mówi Tomasz Urbański, Kierownik ds. Zakupów w SPIE Building Solutions.

Co to oznacza w praktyce?

Kryteria oceny dla dostawców nawiązują do poszanowania praw człowieka, międzynarodowych standardów pracy, zasad środowiskowych i etyki zawodowej. Wiąże się to z optymalizacją procesów produkcyjnych, racjonalnym zarządzaniem opakowaniami, redukcją odpadów i poszukiwaniem rozwiązań na dostarczanie „eko-produktów”. Istotne jest również przestrzeganie przepisów prawa czy posiadanie wymaganych decyzji środowiskowych. Odbiorca usług pyta o ograniczanie ilości oraz prawidłowe zagospodarowanie odpadów, stosowanie materiałów o mniejszym wpływie na środowisko, ograniczanie emisji gazów, ścieków, hałasu i etyczne oraz odpowiedzialne społecznie prowadzenie działalności jako całości.

Obniżenie emisji gazów cieplarnianych to nie wszystko. Równie ważne są; poprawa efektywności zużycia wody lub wytwarzania ścieków; zmniejszenie liczby odpadów; wzrost wskaźnika wydajności recyclingu lub ponownego wykorzystania zasobów.

- Przejście badania pozwala firmie na określanie statusu w zakresie CSR, ułatwia proces obowiązkowego raportowania pozafinansowego wynikającego z dyrektywy unijnej i zwiększa atrakcyjność firmy jako pracodawcy, Konkretne zalecenia po audytowe zebrane w plan działań (w przypadku Ecovadis) pozwalają doskonalić procesy. Jest też narzędziem marketingowym rozpoznawalnym na całym świecie, które buduje przewagę konkurencyjną. Nie jest łatwe, ale długofalowo jest opłacalne, a wkrótce stanie się też nieodzowne – dodaje Robert Wagner ze SPIE.

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce Biuro prasowe
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.