Komunikaty PR

Fujitsu wprowadza rozwiązanie automatyzujące weryfikację kontrahentów

2020-08-19  |  11:01
Biuro prasowe
Kontakt

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR



kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
Do pobrania docx ( 0.07 MB )

Żmudne i powtarzalne czynności można zautomatyzować, tym samym zapewniając sobie przestrzeń na działania twórcze. Robotyzacja coraz odważniej wkracza do biur, przejmuje te zadania, które powtarzalne i uciążliwe w realizacji dla ludzi. Jak przebiega proces automatyzacji w przypadku weryfikacji rachunków w Białej Liście Ministerstwa Finansów?

Oddelegowanie wykwalifikowanych i doświadczonych pracowników do czynności monotonnych czy nudnych jest dla firmy kosztowne. Mechanicznie wykonywane zadań przez człowieka mogą rodzić liczne błędy i niedopatrzenia – zwłaszcza jeśli mowa o dużej ilości dokumentacji, a czas takich procesów jest wręcz nieograniczony. Dlatego na znaczeniu zyskują dziś systemy automatyzujące monotonne procesy.

Biała Lista

Aby ułatwić przedsiębiorcom weryfikowanie czy ich kontrahenci są czynnymi podatnikami VAT oraz by umożliwić potwierdzenia numerów rachunków bankowych, Ministerstwo Finansów 1 września 2019 r. uruchomiło Wykaz Informacji o Podatnikach VAT, tzw. Białą Listę Ministerstwa Finansów. Wykaz zastąpił dotychczas funkcjonujące listy, dzięki czemu znacznie usprawnił kwestię weryfikacji, ale mimo wszystko wciąż wielu czynności należy dokonać w sposób ręczny, który może generować wiele pomyłek i pochłania dużo czasu.

Podstawową opcją do sprawdzenia partnera jest ręczna weryfikacja. Cały proces zaczyna się od przygotowania propozycji płatności i weryfikacji, czy każda linia faktury przekracza kwotę 15 tys. zł. Następnie konieczne jest zapisanie numeru rachunku i sprawdzenie czy jest on zgodny ze standardem NRB. Po tym należy ręcznie zweryfikować czy numer konta znajduje się na Białej Liście Ministerstwa Finansów. Ostatnim krokiem jest przygotowanie potwierdzenia dokonania weryfikacji – w formie pliku PDF, który musi zawierać szczegółową datę i godzinę wyszukania rekordu oraz swój unikalny numer weryfikacyjny. Czynności te należy wykonać dla każdej faktury o kwocie powyżej 15 tys. zł.

 - Cały proces weryfikacji kontrahentów może dla wielu wydawać się skomplikowany, tym bardziej, że na poszczególnych etapach istnieje duże ryzyko pomyłki. Przy większej ilości faktur czas trwania tego działania może być naprawdę długi, a co więcej są to czynności niezwykle monotonne, odtwórcze. W przypadku faktur w obcej walucie lub w przypadku podzielonej płatności (split-payment) trzeba koniecznie dodatkowo pobierać kursy walut i przeliczać te kwoty ponownie, co znacznie wydłuża czas – mówi Jerzy Sorokowski, IT architekt Fujitsu.

Automatyzacja, której potrzebujesz

- Z uwagi na fakt, że te działania są monotonne, powtarzalne – z niewielkimi odstępstwami od reguł – można ten proces w pełni zautomatyzować. Robotic Processes Automation, to rozwiązania, które mają za zadanie zastąpić człowieka w przypadku właśnie takich regularnych czynności, tym samym niwelując ryzyko pomyłki, oszczędzając czas na inne zadania oraz skracając czas weryfikacji. RPA naśladuje sposób interakcji człowieka z aplikacjami – mówi Jerzy Sorokowski, architekt rozwiązań z zakresu automatyzacji, robotyzacji, samoobsługi.

Wprowadzenie Robotic Processes Automation do weryfikacji rachunków w Białej Liście proces rozpoczyna się od przetwarzania przez system wprowadzonej dokumentacji. Wyodrębnione zostają wszystkie faktury – w tym numery rachunków, na które mają być zrealizowane przelewy. Robot sprawdza czy wszystkie kwoty widniejące na rachunkach przekraczają 15 tys. zł. Automatycznie następuje również przeliczanie kwot wyrażonych w innych walutach lub w formie rozdzielonej płatności. Następuje selekcja rachunków, które system musi sprawdzić na Białej Liście Ministerstwa Finansów. W dalszej kolejności system dokonuje kluczowych czynności – uzupełniając na stronie Ministerstwa Finansów wymagane pola danymi pozyskanymi z adekwatnych faktur. Co ważne – cały ten proces następuje w pełni automatycznie – bez konieczności ingerencji człowieka.

W sytuacji, w której dany rachunek nie zostaje odnaleziony na stronie Ministerstwa Finansów osoba kontrolująca czynności otrzyma odpowiedni komunikat.

- Cały proces trwa ok. 5-8 minut i jest uzależniony od ilości rachunków i faktur wyznaczonych do weryfikacji. Z pewnością jednak jest znacznie krótszy, niż tradycyjna weryfikacja prowadzona w pełni przez człowieka. Proces w przypadku Robotic Processes Automation zakończony jest pobraniem kompleksowego raportu w formacie xls, w którym zawarte są wszystkie cenne informacje na temat sprawdzanych dokumentów – tłumaczy Jerzy Sorokowski z Fujitsu Polska.

Robotyzacja procesów biznesowych w cenie

Wprowadzenie systemów automatyzujących pozwala człowiekowi skoncentrować się na działaniach twórczych, uwalniając go od żmudnych procesów opartych na powtarzalnym schemacie.

- Robotyzacja procesów biznesowych doskonale sprawdzi się w przypadkach częstego wykonywania automatyzowanych elementów procesu, stabilnych procesów lub działań, z którymi współdziała robot. Także proste reguły z małą liczbą wyjątków i sytuacji niestandardowych dobrze będą współgrały z RPA. Obecnie firmy podejmując decyzje o wprowadzeniu robotyzacji stoją przed wyzwaniami biznesowymi, technicznymi i kosztowymi – mówi Jerzy Sorokowski.  

- Warto także zwrócić uwagę na fakt, że dojrzałe systemy RPA wyróżniają się wysokim poziomem bezpieczeństwa – przechowywane dane są szyfrowane, następuje uwierzytelnianie, czy też autoryzacja. Użytkownicy otrzymują możliwość zarządzania kluczami do szyfrowania i gwarancję bezpieczeństwa transmisji danych w sieci. Co również istotne – monitorowana jest praca robotów, a także ocenie podlegają korzyści finansowych wynikających ze stosowania systemów – dodaje Jerzy Sorokowski, IT architekt Fujitsu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: W dobrym tonie. PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.