GIAP planuje ekspansję na rynki zagraniczne
- Pierwsza polska firma zdobyła status złotego partnera QGIS – wieloplatformowego, otwartego oprogramowania geoinformacyjnego wykorzystywanego na całym świecie.
- Dane przestrzenne, których opracowanie jest możliwe dzięki takiemu oprogramowaniu jak QGIS, są wykorzystywane przez takie aplikacje jak Uber, Booking.com lub Pyszne.pl.
- GIAP rozwija i adaptuje Geograficzne Systemy Informacji Przestrzennej (GIS) do realizacji zadań i celów administracji publicznej i obecnie jest jednym z głównych dostawców technologii GIS dla samorządów w Polsce.
- Obecność w gronie prestiżowych partnerów QGIS otwiera przed GIAP drogę do ekspansji na rynki zagraniczne.
GIAP, polski dostawca usług technologicznych dla sektora publicznego, dołączył z początkiem roku do wąskiego grona złotych sponsorów QGIS. Należą do niego tylko trzy firmy; poza GIAP jest to niemiecka firma Nordhessischer VerkehrsVerbund oraz rosyjska NextGIS. Spółka od lat wspiera QGIS i pracuje nad rozwojem oprogramowania modyfikując i uzupełniając podstawową wersję o funkcjonalności przydatne dla jednostek administracji centralnej i samorządów.
- Od początku wiążemy naszą działalność z QGIS i jesteśmy dumni, że staliśmy się ich złotym partnerem. Obecnie jesteśmy jednym z głównych dostawców oprogramowania wykorzystującego GIS dla samorządów w Polsce i mamy nadzieję, że uzyskany status pomoże nam w szybszej cyfryzacji sektora publicznego nie tylko w Polsce, ale i poza granicami kraju. Tworząc produkty cyfrowe na bazie GIS budujemy narzędzia usprawniające pracę administracji lokalnej. Nasze produkty cyfrowe umożliwiają np. automatyzację wydawania wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego czy też publikację online map i innych danych przestrzennych w różnych formatach – komentuje Sławomir Hemerling-Kowalczyk, prezes GIAP, członek zarządu Sputnik Software.
Wśród Geograficznych Systemów Informacji Przestrzennej rozpowszechnione są dwie podstawowe technologie: komercyjna platforma ESRI oraz ogólnodostępna - QGIS. Ostatnia funkcjonuje jako Free and Open Source Software (FOSS), a jej infrastruktura na bazie pluginów pozwala na integrację z innymi projektami. W ten sposób nadbudowując dodatkowe funkcjonalności aplikacji GIS programiści na całym świecie przyczyniają się do rozwoju tego oprogramowania. Podstawowa wersja GIS umożliwia zarządzanie danymi geograficznymi, wykonywanie analiz przestrzennych oraz tworzenie map. Wewnątrz aplikacji stosując współrzędne GPS można także tworzyć własne dane przestrzenne. Na bazie oprogramowania GIS powstały takie powszechnie wykorzystywane aplikacje jak Uber, Booking.com czy Pyszne.pl. Oprogramowanie GIS ma szerokie zastosowanie również w administracji publicznej.
- Jesteśmy gotowi na to żeby rozszerzyć naszą działalność poza Polskę i ubiegać się o klientów zagranicznych. Prestiżowa rola złotego partnera oprogramowania, które od lat wykorzystujemy jest dla nas pierwszym krokiem w tym kierunku. Planujemy w 2022 roku debiut na jednym z zachodnioeuropejskich rynków – zapowiada Sławomir Hemerling-Kowalczyk.
GIAP to polski dostawca rozwiązań technologicznych dla sektora publicznego. Podstawową specjalizacją spółki jest tworzenie oprogramowania GIS, a głównym produktem jest Samorządowa Platforma Danych Przestrzennych (SPDP) wspierająca realizację zadań administracji samorządowej. W jej skład wchodzą aplikacje dedykowane poszczególnym dziedzinom, portale mapowe, aplikacje mobile, e-usługi oraz przetwarzanie danych przestrzennych.
Nowy raport Salesforce State of Service - ciekawe dane z Polski
Fundacja Tech To The Rescue wesprze ponad 100 organizacji
Forum Sektora Kosmicznego 2024 już w czerwcu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.