Gioteck - Brytyjczycy powracają na polski rynek
Brytyjska firma Gioteck, po tymczasowej nieobecności, powraca do polskich sklepów. Za dystrybucję będzie odpowiadała teraz firma Enan. Na początek w ofertach pojawią się przewodowe i bezprzewodowe pady oraz headsety.
Gioteck to brytyjska firma, której trzon działalności stanowią projektowanie i produkcja sprzętu dla graczy. Obecna niegdyś na polskim rynku marka powraca i planuje sukcesywnie rozszerzać portfolio produktów oraz sieć sklepów, w których będą dostępne jej akcesoria. Na początek w ofercie znalazły się kontrolery z serii VX-4.
Pady Gioteck VX-4 są przeznaczone dla konsol Sony PlayStation 4 oraz PC. Producent oferuje wersje zarówno przewodowe, jak i bezprzewodowe, komunikujące się z wykorzystaniem technologii Bluetooth. Każdy z nich ma oferować wysoką ergonomię, co z kolei ma się przełożyć na komfort podczas długich rozgrywek. Pady wyposażone w spusty, D-Pady i antypoślizgowe, gumowe drążki mają zapewniać pełną kontrolę w każdej sytuacji.
Do Polski jako pierwszy dotrze headset Gioteck TX-30, który zostanie wyposażony w przetworniki o średnicy 40 mm, technologię eliminacji echa i wyściełane alcantarą nauszniki.
W wyjściowym pakiecie pojawi się także przewodowy kontroler WX-4 dla Nintendo Switch. W kolejnych miesiącach Gioteck planuje rozbudowę zarówno sieci sklepów, jak i portfolio dostępnych w Polsce akcesoriów. Wspomniane wyżej już pojawiają się w ofertach. Za pady Gioteck VX-4 trzeba zapłacić około 100 zł za modele przewodowe i niecałe 200 zł za bezprzewodowe. Ceny headsetu TX-30 wynoszą około 120 zł.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.