Komunikaty PR

Glovo umacnia pozycję światowego lidera w sektorze dostaw na żądanie

2021-04-01  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania link ( 0.03 MB )

Glovo, jeden z wiodących na świecie usługodawców delivery ogłosił, że pozyskał 450 milionów euro (530 milionów dolarów) w ramach finansowania serii F, prowadzonej przez zarządzający inwestycjami Lugard Road Capital i Luxor Capital Group. Barceloński gracz rynku dostaw zapowiedział, że przeznaczy tę kwotę na rozwój technologiczny firmy oraz poszerzanie działalności o kolejne rynki oraz rozwój tych, gdzie jest już obecny.

Ostatnia seria inwestycji umacnia pozycję platformy Glovo i plasuje ją jako światowego lidera w sektorze dostaw na żądanie. Pochodząca z Barcelony spółka pozyskała 450 mln euro finansowania serii F, któremu przewodzili Lugard Road Capital i Luxor Capital Group. W rundzie wzięli również udział poprzedni inwestorzy, w tym Delivery Hero, Drake Enterprises oraz GP Bullhound. Transakcja odzwierciedla zarówno znaczący potencjał wzrostu w sektorze dostaw online, jak i niesłabnący popyt na inwestycje w spółkę ze strony obecnych akcjonariuszy.

 

- Wierzymy w siłę Glovo, a ta inwestycja pokazuje też nasze zaangażowanie w firmę i zespół, który nieustannie wprowadza kolejne innowacje w przestrzeni dostaw na żądanie. Jako długoterminowy inwestor, cieszymy się, że możemy obserwować i wspierać spółkę, która wciąż zaskakuje swoich użytkowników wyjątkowo szeroką ofertą obejmującą wiele kategorii na ogromnym rynku możliwości, zarówno w istniejących, jak i nowych regionach – mówił Jonathan Green, założyciel i menedżer ds. Portfela w Lugard Road Capital

Finansowanie rundy F kolejnym kamieniem milowym w rozwoju Glovo

Po ostatniej rundzie finansowania, największej w historii hiszpańskiego startupu, Glovo zamierza zainwestować fundusze w poszerzenie swojej działalności na rynkach w których jest już obecne. Firma chce także skoncentrować się na rozwoju nowo utworzonego działu Q-Commerce, ultraszybkich dostaw, które zamierza realizować na wszystkich rynkach, na których działa w maksymalnie 30 minut od złożenia zamówienia. To jeden z głównych filarów realizowanej strategii.

 

- Ta inwestycja pozwoli nam podwoić liczbę naszych rynków, przyspieszyć rozwój i zdobycie pozycji lidera branży w miejscach, w których już działamy. Chcemy również skupić się na rozwoju technologii oraz Q-Commerce, wprowadzić kolejne innowacje do naszej aplikacji, a na tym oczywiście nie koniec – mówi Oscar Pierre, współzałożyciel i dyrektor generalny Glovo.

Na początku tego roku Glovo ogłosiło partnerstwo o wartości 100 mln euro ze szwajcarską firmą z branży nieruchomości Stoneweg. Ma ono na celu rozwinięcie sieci dark stores. Firma ogłosiła także poszerzenie zespołu technicznego o głównego dyrektora spraw technicznych, Narka Verdiana, który do niedawna pełnił funkcję wiceprezesa ds. inżynierii w American Express. Verdian będzie nadzorować rozwój oraz prace zespołu inżynierii, rozproszonego pomiędzy główną siedzibę Glovo w Barcelonie oraz centra technologiczne Glovo Tech Hub w Madrycie i Warszawie. Docelowo zespół ma liczyć łącznie około 500 specjalistów najwyższej klasy.

Q-Commerce i partnerstwa przyszłością delivery

Dzięki tego typu inwestycjom, Glovo ma szanse na nieustanny rozwój, gromadząc ponad 10 milionów zadowolonych użytkowników na całym świecie, zwracając także szczególną uwagę na poszerzanie sieci partnerstw oraz kategorii artykułów spożywczych i sklepowych poprzez kluczowe partnerstwa lokalne. Q-Commerce, na który stawia aktualnie spółka, to jeden z kluczowych obszarów rozwojowych Glovo. W największych miastach kurierzy są w stanie zapewnić możliwie najszybszą dostawę, nawet w ciągu 10 minut. Wszystko to dzięki rozwojowi darkstores, gdzie dostępne są najczęściej wybierane przez użytkowników produkty.

Sieć partnerstw i lokalność kluczem do sukcesu

Glovo będzie nieustannie nawiązywać kolejne umowy partnerskie z dużymi sieciami, takimi jak Carrefour, Continente, czy Kaufland. Chce także jednocześnie inwestować we własne centra infrastruktury i realizacji zamówień. Obecnie firma otworzyła swoje dark stores między innymi w Barcelonie, Madrycie, Lizbonie i Mediolanie. Kolejne pojawią się na mapach Walencji, Rzymu, Porto i Bukaresztu. Glovo, do końca 2021 roku, planuje otwarcie 200 tego typu magazynów w całej Europie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne Biuro prasowe
2024-04-30 | 13:00

Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne

Śniadanie Technologiczne, które jest inicjatywą Forum Technologii Bankowych (FTB) oraz Związku Banków Polskich (ZBP), gromadzi przedstawicieli branży bankowej z obszarów
IT i technologie Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
2024-04-30 | 11:20

Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację

Laptopy i tablety Panasonic, wytrzymałe na trudne warunki, są certyfikowane dla wojsk NATO i mogą być dostosowywane do różnych potrzeb przez cały okres ich
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-04-30 | 11:00

Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.

Choć wydawać by się mogło, że internet i idący za nim dostęp do informacji, stał się dobrem powszechnym zaglądającym w każdy zakątek świata, rzeczywistość jest nieco inna. Dostęp do internetu posiada ponad 5 miliardów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.