Komunikaty PR

Goodyear jedzie po więcej z SAP S/4HANA. Producent opon Dębica tworzy inteligent

2020-07-09  |  13:08
Biuro prasowe
Kontakt

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR



kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
Do pobrania 07 ( 0.02 MB )

Czy uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja pomagają w sprostaniu nowym wymaganiom biznesowym? Jakie korzyści niesie zastosowanie cyfrowej platformy biznesowej SAP S/4HANA? Jeden z czołowych producentów opon na świecie – Goodyear - tworzy inteligentne przedsiębiorstwo przy wsparciu narzędzi SAP.

Z raportu 2020 State of Enterprise Machine Learning wynika, że obniżenie kosztów jest jednym z punktów, który nabiera na znaczeniu wraz z rozwojem firmy - twierdzi tak 38 proc. badanych. Natomiast w Artificial Intelligence Index Report 2019 58 proc. ankietowanych dużych przedsiębiorstw deklaruje, że korzysta ze sztucznej inteligencji w co najmniej jednej z wykonywanych funkcji. Obie te kwestie są ze sobą sprzężone - zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych w przedsiębiorstwie przyczynia się do optymalizacji kosztów.

Goodyear ewoluuje cyfrowo

Trzeci pod względem wielkości światowy producent opon Goodyear przy wsparciu narzędzi od SAP tworzy inteligentne przedsiębiorstwo. Dotychczas marka korzystała z odrębnych systemów ERP w poszczególnych regionach, których celem było wspieranie własnych jednostek biznesowych, jednak marka zdecydowała się na przejście na platformę SAP S/4HANA.

- Pracujemy w 52 fabrykach rozmieszczonych na terenie 22 krajów. Narzędzia od SAP pomagają nam w scentralizowaniu naszej wewnętrznej struktury wsparcia, zharmonizowaniu architektury aplikacji w każdym z naszych zakładów produkcyjnych. SAP także zapewnia nam pomoc w zdefiniowaniu oraz ułożeniu strategicznych działań, by Goodyear dążyło w kierunku inteligentnego przedsiębiorstwa – mówi Horst Ebert, wiceprezes Global IT z Goodyear.

Jednym z czynników, dla których twórca takich brandów jak Dębica, Goodyear, Dunlop, Fulda i Sava zdecydował się na ujednolicenie wewnętrznych narzędzi jest zapowiedziane przez SAP wygaszenie wsparcia dla SAP ERP Central Component do 2025 r.  – platformy, z której dotychczas korzystali. Nowe rozwiązania torują przed Goodyear’em wizję inteligentnego przedsiębiorstwa, które sprawnie odpowiada na potrzeby biznesowe i rynkowe.

Wizja lepszego jutra

Marka Goodyear oceniła możliwości i korzyści, które osiągnie po wprowadzeniu SAP S/4HANA, po czym zdecydowała się na podjęcie odpowiednich kroków. Pierwsze z narzędzi wprowadzonych w struktury firmy dotyczą kwestii finansowych. Już w 2019 r. marka wdrożyła podstawy techniczne, a obecnie system jest przystosowywany do przejęcia nowych procesów. Dzięki temu rozwiązaniu Goodyear wprowadza globalne standardy i jednocześnie uzyskuje wgląd w dane finansowe w czasie rzeczywistym.

- W kwestii wdrożenia nowego systemu zdecydowaliśmy się na zastosowanie podejścia hybrydowego – ponieważ w strukturach Goodyear wykorzystujemy wiele systemów ERP – często jest to uzależnione od zróżnicowań na rynkach, które wynika z odmiennego położenia geograficznego. Pierwszym wdrożeniem w obrębie całej organizacji, którego się podjęliśmy, była implementacja funkcjonalności dotyczących finansów na platformie S/4HANA. Chcieliśmy ten proces zglobalizować i ujednolicić. Jednak nie przenosimy wszystkich naszych procesów biznesowych do jednego poziomu, a raczej dokonujemy konwersji danych wykorzystywanych przez nas w dotychczasowych systemach ERP – mówi Horst Ebert.

System finansowy, to zaledwie początek cyfrowej ewolucji marki Goodyear. Producent opon planuje wprowadzić jak najwięcej rozwiązań chmurowych w strukturach swojej organizacji, by usprawnić procesy biznesowe, ujednolicić standardy i procedury, by zapewnić większą elastyczność i przejrzystość działań.

Aktualnie Goodyear korzysta ze wsparcia SAP w zakresie zarządzania i monitorowania finansów, jednak na ten rok planowane jest także wdrożenie wsparcia w zakresie scentralizowanych zakupów. Marka jest zainteresowana także SAP Analytics Cloud, by wykonywać analizy w czasie rzeczywistym i usprawnić proces planowania. Ponadto rozwiązania SAP Success Factors, SAP Concur, SAP Fieldglass również są integrowane przez Goodyear, a zapotrzebowanie na takie narzędzia jest w trakcie wewnętrznej oceny.

Rozwiązania te nie są wdrażane w chmurze publicznej, a w Enterprise Cloud – wewnętrznej chmurze korporacyjnej. Takie działanie pozwala na skoncentrowaniu się na wewnętrznych możliwościach usprawnienia kluczowych dla firmy procesów, oddając zakres zarządzania platformą dostawcy, czyli marce SAP.

Narzędzia, które dają więcej

- Po zaimplementowaniu rozwiązania dostępność do informacji okazała się niesamowita. Po raz pierwszy w historii możemy korzystać z porównywalnych danych z całego świata z pełną przejrzystością szczegółów nawet najniższego szczebla.  Nasi specjaliści finansowi nie muszą już podejmować decyzji na podstawie raportów z przeszłości. Dziś dane o tym co dzieje się w branży, otrzymują w czasie rzeczywistym. Pozwala im to na podejmowanie lepszych decyzji popartych najświeższymi informacjami – mówi Horst Ebert z Goodyear. – Co więcej, precyzja systemu finansowego jest naprawdę imponująca. Do nowego systemu wprowadziliśmy 5 mld rekordów pozycji dziennika uniwersalnego, a różnica zaokrągleń wyniosła zero – dodaje.

Wdrożenie jakichkolwiek dostępnych cyfrowych rozwiązań mija się z celem. Jednak wprowadzenie narzędzi odpowiadających na potrzeby przedsiębiorstwa może przynieść szereg korzyści, które następnie przełożą się na osiągane wyniki. Jednym z najważniejszych czynników do zaplanowania wdrożenia odpowiedniego systemu jest dobre rozumienie. Dzięki pełnemu przyswojeniu funkcji narzędzia, można w pełni wykorzystać jego potencjał. Zaś na etapie implementacji konieczne jest wsparcie kadry zarządzającej i przygotowanie pracowników do korzystania z nowego systemu. Wewnętrzne wyszkolenie specjalistów IT zapewnia przedsiębiorstwu pewność, że inteligentne rozwiązanie, z którego korzystają, jest eksploatowane w 100 procentach i zapewnia maksymalny zysk.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: W dobrym tonie. PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.