Grape Up jeszcze mocniejszy podczas pandemii
Grape Up, polska firma technologiczno-konsultingowa zajmująca się tworzeniem krytycznych aplikacji dla dużych przedsiębiorstw, zanotowała w minionym roku przychód na poziomie 42 milionów złotych, co oznacza wzrost o blisko 50 proc. w porównaniu do 2019 roku. Spółka zwiększyła również zatrudnienie o kilkadziesiąt osób.
Tak dynamiczny wzrost to efekt realizacji dużych projektów związanych z wdrażaniem innowacji dla globalnych marek, tj. Adidas, DBS, Porsche, czy Hertz. Duże zainteresowanie usługami Grape Up przełożyło się na wzrost zatrudnienia o kilkadziesiąt osób, które dołączyły do siedziby firmy w Krakowie, Białymstoku, a także do nowopowstałego oddziału we Wrocławiu. Firma cały czas rekrutuje i w każdym miesiącu do zespołu dołączają nowe osoby. Aktualnie Grape Up zatrudnia 120 osób.
„Działamy w centrum wytwarzania innowacji, najczęściej inicjując i rozwijając kluczowe projekty. Współpracując z nami, globalne przedsiębiorstwa inwestują w rozwiązania, które mają pomóc im generować dochody w przyszłości. Takie strategiczne pozycjonowanie oferty uniezależnia nas od bieżących turbulencji na rynkach. Dbamy o to, aby nasi partnerzy adoptowali się do zmian i rozwijali szybciej niż ich konkurencja. Stąd, gdy w gospodarce obserwujemy spowolnienia, u nas zwykle oznacza to więcej pracy” – mówi Artur Witek, wiceprezes Grape Up.
Jak podkreśla przedstawiciel Grape Up, dla spółki kluczowym segmentem pozostają usługi cloudowe. Firma poszerzyła ekspertyzę branżową, jeszcze mocniej specjalizując się w rozwiązaniach dla sektora automotive, ubezpieczeniowego, finansowego czy sprzedaży detalicznej.
„Te sektory przywiązują najwięcej uwagi do doskonalenia doświadczenia użytkownika i wprowadzania innowacji. Rywalizują ze szybko rozwijającymi się startupami, a to doskonały motywator do wdrażania zmian” – mówi Artur Witek.
Według Grape Up, strategicznym kierunkiem rozwoju jest wykorzystanie sztucznej inteligencji w dostarczanych usługach. Z obserwacji firmy wynika, że wiele przedsiębiorstw chce korzystać z rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, ale ma problemy z ich wdrożeniem. Oferta Grape Up w tym obszarze koncentruje się na pomocy w pokonywaniu barier wejścia oraz tworzeniu i implementacji zaawansowanych rozwiązań AI i machine learning.
„Chcemy systematycznie rozwijać nasze portfolio usług dot. sztucznej inteligencji i machine learning. Widzimy tu duże potrzeby rynku, które są związane z wykorzystaniem tych technologii w celu automatyzacji procesów czy poprawy jakości doświadczeń klientów” – dodaje wiceprezes Grape Up.
W minionym roku Grape Up zainwestował również w rozwój własnych produktów dla branży automotive i ubezpieczeniowej. Ich celem jest automatyzacja powtarzalnych, wybranych zadań, specyficznych dla obu branż - z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji i deep neural network. Obydwa produkty zostaną oficjalnie zaprezentowane w bieżącym roku. Równolegle z budową własnych rozwiązań, Grape Up planuje rozwój przez akwizycję.
Firma Grape Up została założona w 2014 roku na bazie istniejącej spółki Grape Software, która początkowo działała jako software house wspierający startup’y z Doliny Krzemowej. Obecnie firma pomaga globalnym przedsiębiorstwom w budowie systemów, które pełnią krytyczną rolę dla ich funkcjonowania. Grape Up to doświadczony partner, który nie tylko tworzy zaawansowane technologicznie oprogramowanie, ale również oferuje klientom rozwój zespołów developerskich, wspierając ich we wprowadzaniu na rynek gotowych rozwiązań w krótkim czasie.
Dodatkowe informacje o Grape Up są dostępne pod adresem: https://www.grapeup.com.
Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne
Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.