Grape Up jeszcze mocniejszy podczas pandemii

Grape Up, polska firma technologiczno-konsultingowa zajmująca się tworzeniem krytycznych aplikacji dla dużych przedsiębiorstw, zanotowała w minionym roku przychód na poziomie 42 milionów złotych, co oznacza wzrost o blisko 50 proc. w porównaniu do 2019 roku. Spółka zwiększyła również zatrudnienie o kilkadziesiąt osób.
Tak dynamiczny wzrost to efekt realizacji dużych projektów związanych z wdrażaniem innowacji dla globalnych marek, tj. Adidas, DBS, Porsche, czy Hertz. Duże zainteresowanie usługami Grape Up przełożyło się na wzrost zatrudnienia o kilkadziesiąt osób, które dołączyły do siedziby firmy w Krakowie, Białymstoku, a także do nowopowstałego oddziału we Wrocławiu. Firma cały czas rekrutuje i w każdym miesiącu do zespołu dołączają nowe osoby. Aktualnie Grape Up zatrudnia 120 osób.
„Działamy w centrum wytwarzania innowacji, najczęściej inicjując i rozwijając kluczowe projekty. Współpracując z nami, globalne przedsiębiorstwa inwestują w rozwiązania, które mają pomóc im generować dochody w przyszłości. Takie strategiczne pozycjonowanie oferty uniezależnia nas od bieżących turbulencji na rynkach. Dbamy o to, aby nasi partnerzy adoptowali się do zmian i rozwijali szybciej niż ich konkurencja. Stąd, gdy w gospodarce obserwujemy spowolnienia, u nas zwykle oznacza to więcej pracy” – mówi Artur Witek, wiceprezes Grape Up.
Jak podkreśla przedstawiciel Grape Up, dla spółki kluczowym segmentem pozostają usługi cloudowe. Firma poszerzyła ekspertyzę branżową, jeszcze mocniej specjalizując się w rozwiązaniach dla sektora automotive, ubezpieczeniowego, finansowego czy sprzedaży detalicznej.
„Te sektory przywiązują najwięcej uwagi do doskonalenia doświadczenia użytkownika i wprowadzania innowacji. Rywalizują ze szybko rozwijającymi się startupami, a to doskonały motywator do wdrażania zmian” – mówi Artur Witek.
Według Grape Up, strategicznym kierunkiem rozwoju jest wykorzystanie sztucznej inteligencji w dostarczanych usługach. Z obserwacji firmy wynika, że wiele przedsiębiorstw chce korzystać z rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, ale ma problemy z ich wdrożeniem. Oferta Grape Up w tym obszarze koncentruje się na pomocy w pokonywaniu barier wejścia oraz tworzeniu i implementacji zaawansowanych rozwiązań AI i machine learning.
„Chcemy systematycznie rozwijać nasze portfolio usług dot. sztucznej inteligencji i machine learning. Widzimy tu duże potrzeby rynku, które są związane z wykorzystaniem tych technologii w celu automatyzacji procesów czy poprawy jakości doświadczeń klientów” – dodaje wiceprezes Grape Up.
W minionym roku Grape Up zainwestował również w rozwój własnych produktów dla branży automotive i ubezpieczeniowej. Ich celem jest automatyzacja powtarzalnych, wybranych zadań, specyficznych dla obu branż - z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji i deep neural network. Obydwa produkty zostaną oficjalnie zaprezentowane w bieżącym roku. Równolegle z budową własnych rozwiązań, Grape Up planuje rozwój przez akwizycję.
Firma Grape Up została założona w 2014 roku na bazie istniejącej spółki Grape Software, która początkowo działała jako software house wspierający startup’y z Doliny Krzemowej. Obecnie firma pomaga globalnym przedsiębiorstwom w budowie systemów, które pełnią krytyczną rolę dla ich funkcjonowania. Grape Up to doświadczony partner, który nie tylko tworzy zaawansowane technologicznie oprogramowanie, ale również oferuje klientom rozwój zespołów developerskich, wspierając ich we wprowadzaniu na rynek gotowych rozwiązań w krótkim czasie.
Dodatkowe informacje o Grape Up są dostępne pod adresem: https://www.grapeup.com.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.