Historia gier wideo ożywiona przez technologię Panasonic w Oxo Museo
W samym sercu Malagi, muzeum Oxo Museo oddaje hołd historii gier wideo, prezentując je w zupełnie nowym świetle. Dzięki współpracy z Panasonic Connect i ich zaawansowanej technologii audio-wizualnej, muzeum stworzyło przestrzeń immersyjną 360º, która przenosi odwiedzających w sam środek wirtualnego świata gier.
Muzeum Gier Wideo OXO podjęło ambitne wyzwanie, by stworzyć niepowtarzalną, immersyjną przestrzeń 360º. Zadaniem było nie tylko podniesienie standardów wystaw, ale przede wszystkim dostarczenie odwiedzającym niezapomnianych wrażeń. W odpowiedzi na to wyzwanie, muzeum zainstalowało zaawansowany system projekcyjny z technologią 3 LCD, składający się z 9 laserowych projektorów PT-MZ680 do projekcji na podłogach i 6 projektorów PT-MZ880 na ścianach. W efekcie stworzono głęboko immersyjne środowisko, funkcjonujące z częstotliwością 60 klatek na sekundę, zwracając szczególną uwagę na eliminację cieni i optymalizację wizualnego komfortu użytkowników, co jest kluczowym elementem, biorąc pod uwagę ich bliskość w stosunku do powierzchni projekcyjnych.
Muzeum Gier Wideo OXO w Maladze, to dynamicznie rozwijające się centrum dedykowane nie tylko historii, ale również współczesności i przyszłości gier wideo. To projekt promowany przez Kaiju Entertainment, firmę silnie zakorzenioną w sektorze gamedev, które skupia się na tworzeniu wartości dodanej dla świata gamingu. OXO, dążąc do przekraczania tradycyjnych granic muzealnych, zdecydowało się na gruntowną modernizację swojej sali immersyjnej. Mając na uwadze, że miesięcznie muzeum odwiedza ponad 10 000 graczy, celem było stworzenie wyjątkowego środowiska, które zaspokoi wysokie oczekiwania tej grupy. Wykorzystując zaawansowaną technologię audio-wizualną Panasonic Connect, muzeum zrealizowało projekt, który wzbogaca doświadczenie wymagających odwiedzających. Dzięki temu nowatorskiemu podejściu, udało się zaprojektować przestrzeń, w której każdy detal jest dopracowany, aby zmaksymalizować doznania immersyjne i zwiększyć interaktywność ekspozycji.
Muzeum Gier Wideo OXO, rozmieszczone na pięciu piętrach, prezentuje bogatą kolekcję ponad 500 artefaktów, w tym klasyczne konsole i gry. Wśród ekspozycji warto wyróżnić zarówno stałe, jak i rotacyjne wystawy, takie jak pionierska ekspozycja słynnej serii Final Fantasy, zorganizowana przez Square Enix poza granicami Japonii. Centralnym punktem muzeum jest 40-metrowy kwadratowy pokój immersyjny o powierzchni 40 metrów kwadratowych, umiejscowiony w ramach stałej wystawy, który regularnie zmienia swoje projekcje, dostosowując je do bieżących tematów.
Od momentu przekroczenia drzwi naszego muzeum, odwiedzający zanurzają się w doświadczeniu, które redefiniuje postrzeganie rzeczywistości. Nasza sala immersyjna, umiejscowiona na początku trasy, stanowi pierwszy przystanek tej podróży i oferuje gościom wyjątkową niespodziankę. Dzięki nowoczesnej technologii, sala ta przenosi bezpośrednio do świata gier wideo, wywołując zdumienie i radość u osób w każdym wieku, tłumaczy Javier Arbós, General Director w OXO Video Game Muzeum.
OXO Museo wybrało technologię audio-wizualną Panasonic Connect, aby spełnić techniczne wymogi projektu, stosując wysokiej jakości projektory laserowe. Te urządzenia, pracujące z częstotliwością 60 klatek na sekundę, znacznie przewyższają standardy jakości, które muzeum stawia przed sobą. Wykorzystane modele projektorów z technologią 3LCD wyróżniają się kompaktowym i cichym działaniem, co zwiększa komfort użytkowania przestrzeni ekspozycyjnej.
Projektory Panasonic używane w muzeum OXO dysponują mocą 6,000 i 8,000 lumenów oraz oferują rozdzielczość WUXGA, co gwarantuje krystalicznie czysty obraz. Są one wyposażone w zaawansowane funkcje, takie jak mieszanie krawędzi, dostosowanie geometrii i zsynchronizowanie wartości dynamicznego kontrastu, co usprawnia jednolitość projekcji na wielu ekranach i zmniejsza efekty nakładania się obrazów, zapewniając finalny obraz wolny od zniekształceń. Dodatkowo, te urządzenia posiadają zoptymalizowane wyświetlanie światła RGB, które zapewnia doskonałą widoczność z każdego miejsca w sali. Dzięki zastosowaniu najkrótszych na rynku obiektywów ET-ELU20 typu ultra-short-throw, projektory umożliwiają wyświetlanie dużych obrazów z bliskiej odległości, co eliminuje powstawanie cieni i pozwala na stworzenie doświadczeń immersyjnych na najwyższym poziomie.
Dla nas jest przyjemnością współpracować przy tak interesującym projekcie o dużym potencjale jak Muzeum Gier Wideo OXO. To potwierdza nasze zaangażowanie w przemysł rozrywkowy i kulturalny, gdzie projekcje immersyjne zyskują na znaczeniu, mówi Daniel Collado, Partner Account Manager w Panasonic Connect. Projekt stanowił dla nas wyzwanie, ponieważ musieliśmy bardzo precyzyjnie koordynować działania z zespołem instalacyjnym. Projekcja była głównym elementem sali immersyjnej w OXO Video Game Muzeum, więc musieliśmy uwzględnić takie aspekty jak bliskość użytkownika do ściany i zapewnić, że nie powstaną żadne cienie. Wszystko to, aby przyczynić się do niezapomnianego doświadczenia dla użytkownika, dodaje Collado.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.