Komunikaty PR

Historia gier wideo ożywiona przez technologię Panasonic w Oxo Museo

2024-05-31  |  14:00
Biuro prasowe

W samym sercu Malagi, muzeum Oxo Museo oddaje hołd historii gier wideo, prezentując je w zupełnie nowym świetle. Dzięki współpracy z Panasonic Connect i ich zaawansowanej technologii audio-wizualnej, muzeum stworzyło przestrzeń immersyjną 360º, która przenosi odwiedzających w sam środek wirtualnego świata gier.

Muzeum Gier Wideo OXO podjęło ambitne wyzwanie, by stworzyć niepowtarzalną, immersyjną przestrzeń 360º. Zadaniem było nie tylko podniesienie standardów wystaw, ale przede wszystkim dostarczenie odwiedzającym niezapomnianych wrażeń. W odpowiedzi na to wyzwanie, muzeum zainstalowało zaawansowany system projekcyjny z technologią 3 LCD, składający się z 9 laserowych projektorów PT-MZ680 do projekcji na podłogach i 6 projektorów PT-MZ880 na ścianach. W efekcie stworzono głęboko immersyjne środowisko, funkcjonujące z częstotliwością 60 klatek na sekundę, zwracając szczególną uwagę na eliminację cieni i optymalizację wizualnego komfortu użytkowników, co jest kluczowym elementem, biorąc pod uwagę ich bliskość w stosunku do powierzchni projekcyjnych.

Muzeum Gier Wideo OXO w Maladze, to dynamicznie rozwijające się centrum dedykowane nie tylko historii, ale również współczesności i przyszłości gier wideo. To projekt promowany przez Kaiju Entertainment, firmę silnie zakorzenioną w sektorze gamedev, które skupia się na tworzeniu wartości dodanej dla świata gamingu. OXO, dążąc do przekraczania tradycyjnych granic muzealnych, zdecydowało się na gruntowną modernizację swojej sali immersyjnej. Mając na uwadze, że miesięcznie muzeum odwiedza ponad 10 000 graczy, celem było stworzenie wyjątkowego środowiska, które zaspokoi wysokie oczekiwania tej grupy. Wykorzystując zaawansowaną technologię audio-wizualną Panasonic Connect, muzeum zrealizowało projekt, który wzbogaca doświadczenie wymagających odwiedzających. Dzięki temu nowatorskiemu podejściu, udało się zaprojektować przestrzeń, w której każdy detal jest dopracowany, aby zmaksymalizować doznania immersyjne i zwiększyć interaktywność ekspozycji.

Muzeum Gier Wideo OXO, rozmieszczone na pięciu piętrach, prezentuje bogatą kolekcję ponad 500 artefaktów, w tym klasyczne konsole i gry. Wśród ekspozycji warto wyróżnić zarówno stałe, jak i rotacyjne wystawy, takie jak pionierska ekspozycja słynnej serii Final Fantasy, zorganizowana przez Square Enix poza granicami Japonii. Centralnym punktem muzeum jest 40-metrowy kwadratowy pokój immersyjny o powierzchni 40 metrów kwadratowych, umiejscowiony w ramach stałej wystawy, który regularnie zmienia swoje projekcje, dostosowując je do bieżących tematów.

Od momentu przekroczenia drzwi naszego muzeum, odwiedzający zanurzają się w doświadczeniu, które redefiniuje postrzeganie rzeczywistości. Nasza sala immersyjna, umiejscowiona na początku trasy, stanowi pierwszy przystanek tej podróży i oferuje gościom wyjątkową niespodziankę. Dzięki nowoczesnej technologii, sala ta przenosi bezpośrednio do świata gier wideo, wywołując zdumienie i radość u osób w każdym wieku, tłumaczy Javier Arbós, General Director w OXO Video Game Muzeum.

OXO Museo wybrało technologię audio-wizualną Panasonic Connect, aby spełnić techniczne wymogi projektu, stosując wysokiej jakości projektory laserowe. Te urządzenia, pracujące z częstotliwością 60 klatek na sekundę, znacznie przewyższają standardy jakości, które muzeum stawia przed sobą. Wykorzystane modele projektorów z technologią 3LCD wyróżniają się kompaktowym i cichym działaniem, co zwiększa komfort użytkowania przestrzeni ekspozycyjnej.

Projektory Panasonic używane w muzeum OXO dysponują mocą 6,000 i 8,000 lumenów oraz oferują rozdzielczość WUXGA, co gwarantuje krystalicznie czysty obraz. Są one wyposażone w zaawansowane funkcje, takie jak mieszanie krawędzi, dostosowanie geometrii i zsynchronizowanie wartości dynamicznego kontrastu, co usprawnia jednolitość projekcji na wielu ekranach i zmniejsza efekty nakładania się obrazów, zapewniając finalny obraz wolny od zniekształceń. Dodatkowo, te urządzenia posiadają zoptymalizowane wyświetlanie światła RGB, które zapewnia doskonałą widoczność z każdego miejsca w sali. Dzięki zastosowaniu najkrótszych na rynku obiektywów ET-ELU20 typu ultra-short-throw, projektory umożliwiają wyświetlanie dużych obrazów z bliskiej odległości, co eliminuje powstawanie cieni i pozwala na stworzenie doświadczeń immersyjnych na najwyższym poziomie.

Dla nas jest przyjemnością współpracować przy tak interesującym projekcie o dużym potencjale jak Muzeum Gier Wideo OXO. To potwierdza nasze zaangażowanie w przemysł rozrywkowy i kulturalny, gdzie projekcje immersyjne zyskują na znaczeniu, mówi Daniel Collado, Partner Account Manager w Panasonic Connect. Projekt stanowił dla nas wyzwanie, ponieważ musieliśmy bardzo precyzyjnie koordynować działania z zespołem instalacyjnym. Projekcja była głównym elementem sali immersyjnej w OXO Video Game Muzeum, więc musieliśmy uwzględnić takie aspekty jak bliskość użytkownika do ściany i zapewnić, że nie powstaną żadne cienie. Wszystko to, aby przyczynić się do niezapomnianego doświadczenia dla użytkownika, dodaje Collado.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.