Historia gier wideo ożywiona przez technologię Panasonic w Oxo Museo
W samym sercu Malagi, muzeum Oxo Museo oddaje hołd historii gier wideo, prezentując je w zupełnie nowym świetle. Dzięki współpracy z Panasonic Connect i ich zaawansowanej technologii audio-wizualnej, muzeum stworzyło przestrzeń immersyjną 360º, która przenosi odwiedzających w sam środek wirtualnego świata gier.
Muzeum Gier Wideo OXO podjęło ambitne wyzwanie, by stworzyć niepowtarzalną, immersyjną przestrzeń 360º. Zadaniem było nie tylko podniesienie standardów wystaw, ale przede wszystkim dostarczenie odwiedzającym niezapomnianych wrażeń. W odpowiedzi na to wyzwanie, muzeum zainstalowało zaawansowany system projekcyjny z technologią 3 LCD, składający się z 9 laserowych projektorów PT-MZ680 do projekcji na podłogach i 6 projektorów PT-MZ880 na ścianach. W efekcie stworzono głęboko immersyjne środowisko, funkcjonujące z częstotliwością 60 klatek na sekundę, zwracając szczególną uwagę na eliminację cieni i optymalizację wizualnego komfortu użytkowników, co jest kluczowym elementem, biorąc pod uwagę ich bliskość w stosunku do powierzchni projekcyjnych.
Muzeum Gier Wideo OXO w Maladze, to dynamicznie rozwijające się centrum dedykowane nie tylko historii, ale również współczesności i przyszłości gier wideo. To projekt promowany przez Kaiju Entertainment, firmę silnie zakorzenioną w sektorze gamedev, które skupia się na tworzeniu wartości dodanej dla świata gamingu. OXO, dążąc do przekraczania tradycyjnych granic muzealnych, zdecydowało się na gruntowną modernizację swojej sali immersyjnej. Mając na uwadze, że miesięcznie muzeum odwiedza ponad 10 000 graczy, celem było stworzenie wyjątkowego środowiska, które zaspokoi wysokie oczekiwania tej grupy. Wykorzystując zaawansowaną technologię audio-wizualną Panasonic Connect, muzeum zrealizowało projekt, który wzbogaca doświadczenie wymagających odwiedzających. Dzięki temu nowatorskiemu podejściu, udało się zaprojektować przestrzeń, w której każdy detal jest dopracowany, aby zmaksymalizować doznania immersyjne i zwiększyć interaktywność ekspozycji.
Muzeum Gier Wideo OXO, rozmieszczone na pięciu piętrach, prezentuje bogatą kolekcję ponad 500 artefaktów, w tym klasyczne konsole i gry. Wśród ekspozycji warto wyróżnić zarówno stałe, jak i rotacyjne wystawy, takie jak pionierska ekspozycja słynnej serii Final Fantasy, zorganizowana przez Square Enix poza granicami Japonii. Centralnym punktem muzeum jest 40-metrowy kwadratowy pokój immersyjny o powierzchni 40 metrów kwadratowych, umiejscowiony w ramach stałej wystawy, który regularnie zmienia swoje projekcje, dostosowując je do bieżących tematów.
Od momentu przekroczenia drzwi naszego muzeum, odwiedzający zanurzają się w doświadczeniu, które redefiniuje postrzeganie rzeczywistości. Nasza sala immersyjna, umiejscowiona na początku trasy, stanowi pierwszy przystanek tej podróży i oferuje gościom wyjątkową niespodziankę. Dzięki nowoczesnej technologii, sala ta przenosi bezpośrednio do świata gier wideo, wywołując zdumienie i radość u osób w każdym wieku, tłumaczy Javier Arbós, General Director w OXO Video Game Muzeum.
OXO Museo wybrało technologię audio-wizualną Panasonic Connect, aby spełnić techniczne wymogi projektu, stosując wysokiej jakości projektory laserowe. Te urządzenia, pracujące z częstotliwością 60 klatek na sekundę, znacznie przewyższają standardy jakości, które muzeum stawia przed sobą. Wykorzystane modele projektorów z technologią 3LCD wyróżniają się kompaktowym i cichym działaniem, co zwiększa komfort użytkowania przestrzeni ekspozycyjnej.
Projektory Panasonic używane w muzeum OXO dysponują mocą 6,000 i 8,000 lumenów oraz oferują rozdzielczość WUXGA, co gwarantuje krystalicznie czysty obraz. Są one wyposażone w zaawansowane funkcje, takie jak mieszanie krawędzi, dostosowanie geometrii i zsynchronizowanie wartości dynamicznego kontrastu, co usprawnia jednolitość projekcji na wielu ekranach i zmniejsza efekty nakładania się obrazów, zapewniając finalny obraz wolny od zniekształceń. Dodatkowo, te urządzenia posiadają zoptymalizowane wyświetlanie światła RGB, które zapewnia doskonałą widoczność z każdego miejsca w sali. Dzięki zastosowaniu najkrótszych na rynku obiektywów ET-ELU20 typu ultra-short-throw, projektory umożliwiają wyświetlanie dużych obrazów z bliskiej odległości, co eliminuje powstawanie cieni i pozwala na stworzenie doświadczeń immersyjnych na najwyższym poziomie.
Dla nas jest przyjemnością współpracować przy tak interesującym projekcie o dużym potencjale jak Muzeum Gier Wideo OXO. To potwierdza nasze zaangażowanie w przemysł rozrywkowy i kulturalny, gdzie projekcje immersyjne zyskują na znaczeniu, mówi Daniel Collado, Partner Account Manager w Panasonic Connect. Projekt stanowił dla nas wyzwanie, ponieważ musieliśmy bardzo precyzyjnie koordynować działania z zespołem instalacyjnym. Projekcja była głównym elementem sali immersyjnej w OXO Video Game Muzeum, więc musieliśmy uwzględnić takie aspekty jak bliskość użytkownika do ściany i zapewnić, że nie powstaną żadne cienie. Wszystko to, aby przyczynić się do niezapomnianego doświadczenia dla użytkownika, dodaje Collado.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.