HP przedstawia HP Amplify™ Impact
HP prezentuje HP Amplify™ Impact[1] – pierwszy w sektorze program partnerski łączący ocenę, zasoby oraz szkolenia. Jego celem jest stymulacja znaczących zmiany w obrębie trzech filarów, na których opiera się idea zrównoważonego wpływu, tj.: Planeta, z naciskiem na zmiany klimatyczne, Ludzie z podkreśleniem praw człowieka i równości społecznej oraz Wspólnota, której celem jest niwelowanie barier technologicznych. Partnerzy, którzy zechcą dołączyć do programu HP Amplify Impact, zyskają szansę by razem z HP ocenić swoje dotychczasowe praktyki, działania i inwestycje.
Pragniemy wspólnie z naszymi Partnerami pomóc budować bardziej zrównoważoną i ograniczającą zużycie węgla ekonomię. Jednocześnie wspierając tworzenie bardziej różnorodnego, inkluzyjnego oraz sprawiedliwego łańcucha dostaw i wzmacniając rozwój lokalnych społeczności – komentuje Paweł Miszkiewicz, Dyrektor Kanału Partnerskiego HP Inc Polska. Siła oraz zasięg naszego ekosystemu jest tym wypadku kluczowa, a dzięki zaangażowaniu naszych Partnerów w tę wspólną inicjatywę, możemy działać na rzecz rozwoju bardziej sprawiedliwego i zrównoważonego świata.
Tworzenie Ekosystemu Odpowiedzialności
Program HP Amplify Impact wspiera Partnerów w wyznaczaniu odważnych, długoterminowych celów, które mają wywrzeć pozytywny wpływ na otoczenie. Zadaniem HP jest zaangażowanie do 2025 r. przynajmniej połowy swoich Partnerów będących częścią HP Amplify w dobrowolny program Impact. Partnerzy, którzy dołączą do inicjatywy, otrzymają certyfikację i roczny program nagród. Misją programu jest wzmacnianie poczucia odpowiedzialności w całej branży IT, w obrębie trzech filarów:
- Planeta: Dążenie do jak najniższej emisji dwutlenku węgla w ramach gospodarki o obiegu zamkniętym, przy tworzeniu najbardziej zrównoważonego portfolio nowych technologii, usług i rozwiązań.
- Ludzie: Przestrzeganie praw człowieka oraz umożliwianie ludziom kultywowanie kultury opartej na różnorodności, otwartości i sprawiedliwości poprzez inicjatywy takie jak HP Racial Equality and Social Justice Task Force.[2]
- Wspólnota: Wzmacnianie społeczności za pomocą nowych technologii. Eliminacja przypadków wykluczenia technologicznego, które uniemożliwia wielu osobom otrzymanie edukacji, pomocy medycznej i pracy, niezbędnych do rozwoju.
Sutainable Impact: Imperatyw biznesu
Jak wynika z rocznego raportu Sustainable Impact Report[3], zaangażowanie w Sustainable Impact, nie jest tylko przejawem odpowiedzialności społecznej, ale jest również dobre dla biznesu. W 2020 Sustainable Impact pomógł zarobić HP ponad 1 miliard dolarów w ramach nowych transakcji[4] – co świadczy o skuteczności kultury zorientowanej na cel oraz wydajności, która funkcjonuje w ekosystemie HP i globalnej wspólnocie Partnerów.
Odzwierciedla to również zmieniającą się rolę korporacji w społeczeństwie. HP angażuje się w tworzenie wartości dla swoich akcjonariuszy i w budowanie lepszej przyszłości dla wszystkich interesariuszy. W efekcie dzięki dekadom spędzonym na pracy w kierunku zrównoważonych idei, HP jest uznawane za jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie[5]. Co więcej, jest gotowe, żeby wesprzeć społeczność Partnerów HP Amplify środkami koniecznymi do wykrycia potencjalnych luk w dotychczasowym systemie oraz dostarczać wskazówki niezbędne, aby Partnerzy osiągali stawiane sobie cele.
Elastyczna ścieżka dla Partnerów programu HP Amplify
Wszyscy Partnerzy HP Amplify otrzymują dostęp do światowej klasy narzędzi Sustainable Impact, niezależnie od tego na jakim etapie wprowadzania zasad zrównoważonego świata się znajdują. HP zapewni wszystkim Partnerom HP Amplify dostęp do szkoleń, narzędzi sprzedaży, materiałów marketingowych, a także do HP’s Sustainability & Compliance Centre (SCC), HP Life oraz HP Planet Partners. Ponadto, HP nawiąże bliską współpracę z Partnerami w wybranych krajach by zainicjować wdrożenie dwóch programów:
- Catalyst Partners: Partnerzy Catalyst podpiszą zobowiązanie HP Amplify Impact, wezmą udział w ocenie zrównoważonego rozwoju i zaraportują możliwości sprzedaży. Pierwsze wdrożenie obejmuje 19 państw: Stany Zjednoczone, Kolumbię, Brazylię, Meksyk, Turcję, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Singapur, Filipiny, Indie, Niemcy, Wielką Brytanię, Szwecję, Danię, Francję, Włochy, Hiszpanię, Kanadę, RPA i Australię.
- Changemaker Partners: program ma za zadanie wesprzeć Partnerów, którzy nie mają jeszcze planu, ale chcą zainwestować w zrównoważony rozwój. HP nawiąże bliską współpracę i wesprze Partnerów w realizowaniu długoterminowych planów. Planów, które skierują ich na ścieżkę prowadzącą do zdobycia uznania jako przedsiębiorstwa dążące do zrównoważonego rozwoju, pozytywnie wpływające na otoczenie. Pierwsze wdrożenie obejmuje 7 krajów: Francję, Włochy, Hiszpanię, Kanadę, RPA, Australię i wybranych Partnerów w Stanach Zjednoczonych.
Dodatkowe informacje na temat HP Amplify Impact można znaleźć na stronie https://press.hp.com/us/en/press-kits/2020/hp-amplify-impact.html, natomiast obecni Partnerzy HP Amplify mogą dowiedzieć się więcej o rozwiązaniu HP Amplify Impact, odwiedzając portal HP Partner Portal (https://partner.hp.com/login?).
[1] https://press.hp.com/us/en/press-kits/2021/hp-amplify-impact.html
[2] https://www8.hp.com/us/en/hp-information/about-hp/diversity/racial-equality.html
[3] https://h20195.www2.hp.com/v2/GetDocument.aspx?docname=c05179523
[4] W 2020 zaobserwowaliśmy wzrost przychodów o 1.1 miliarda dolarów w nowych transakcjach (całkowite wartości kontraktów), w których kryteria zrównoważonego wpływu były brane pod uwagę i aktywnie wspierane przez organizację HP Sustainability and Compliance organization oraz Commercial organization.
[5] https://www.wsj.com/articles/these-are-the-worlds-10-most-sustainable-companies-11602624830

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.