Komunikaty PR

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

2025-02-07  |  15:40
Biuro prasowe
Husqvarna
Husqvarna
Husqvarna - konkurs
Husqvarna - vision technology
  • W tym roku mija 30 lat odkąd Husqvarna, światowy lider w dziedzinie innowacyjnej pielęgnacji trawników, wprowadziła na rynek swoją pierwszą automatyczną kosiarkę. W związku z rocznicą firma postanowiła odnaleźć najstarszego na świecie robota koszącego swojej marki.
  • Pierwsi użytkownicy, którzy byli na tyle odważni, aby zainwestować w tę technologię w momencie jej wprowadzenia na rynek, będą mieli szansę wygrać najnowsze kosiarki automatyczne Husqvarna działające bez przewodu ograniczającego.
  • Firma zaprezentowała też nową technologię wizyjną, która ma pomóc jej robotom koszącym jeszcze lepiej omijać przeszkody. Zaawansowane funkcje oparte na sztucznej inteligencji pozwolą rozróżniać obiekty i żywe istoty, dostosowując swoje działanie w celu ochrony dzikiej przyrody.
     

W 1995 roku Husqvarna wprowadziła na rynek to, co uważa się za pierwszą na świecie komercyjną kosiarkę automatyczną – Solar Mower. Jak sugeruje nazwa, była ona zasilana energią słoneczną. Solar Mower została opracowana przez grupę inżynierów Husqvarna, którzy pracowali nad projektem w tajemnicy. Pomimo początkowego sceptycyzmu wewnątrz firmy, Solar Mower utorowała drogę do niezwykle udanego przedsięwzięcia. Obecnie Husqvarna jest liderem rynku robotów koszących, oferując najszerszą gamę robotów bez przewodu ograniczającego, dostosowanych do każdego rodzaju ogrodu.

„Chętnie dowiemy się, na jak dużo starszych i wciąż działających modeli kosiarek automatycznych Husqvarna natrafimy. Chodzi nie tylko o potwierdzenie naszej filozofii „built to last” w praktyce, ale przede wszystkim jesteśmy bardzo ciekawi historii ludzi, którzy kupili zrobotyzowaną kosiarkę 20 lub 30 lat temu. To muszą być prawdziwi miłośnicy technologii i pionierzy, tak jak my, dlatego chcielibyśmy ich wyróżnić” – mówi Eric Norling, dyrektor ds. robotyki w firmie Husqvarna.

Jak wziąć udział

Osoby chętne do udziału w konkursie na najstarszego robota koszącego Husqvarna, mogą odwiedzić stronę konkursu i podać podstawowe informacje, w tym rok zakupu robota. Uczestnicy zakwalifikowani do dalszego etapu zostaną poproszeni o przesłanie krótkiego filmiku, na którym automatyczna kosiarka porusza się samodzielnie przez co najmniej 10 sekund. Pełny regulamin konkursu dostępny jest na stronie: husqvarna.com/30year

Nagrody

1. miejsce: Husqvarna Automower® 430X NERA z systemem Husqvarna EPOSTM, w zestawie ze stacją ładującą (Sugerowana Cena Detaliczna 16 005 PLN)

2. miejsce: Husqvarna Automower® 405XE NERA z systemem Husqvarna EPOSTM, w zestawie ze stacją ładującą (SCD 9 264 PLN)

3. miejsce: Husqvarna Automower® Aspire™ R4, w zestawie ze stacją ładującą (SCD 3 577 PLN)

Spojrzenie w przyszłość

Ostatnie trzy dekady to dla Husqvarna m.in. historia sukcesu związana z ofertą innowacyjnych robotów koszących. A jak mogą wyglądać kolejne lata?

Technologia wizyjna Husqvarna oparta na sztucznej inteligencji zostanie wprowadzona na rynek w 2026 roku zarówno dla kosiarek przeznaczonych do użytku domowego, jak i profesjonalnego. Dzięki niej, roboty koszące Husqvarna osiągną niespotykaną dotąd precyzję w wykrywaniu i omijaniu przeszkód. Wykorzystując sztuczną inteligencję, nowa kamera będzie klasyfikować obiekty i dostosowywać działanie kosiarki w zależności od tego, co zobaczy. Gdy kosiarka wykryje żywą istotę, na przykład jeża, zachowa bezpieczny dystans i wróci w to miejsce później. Natomiast w przypadku obiektów takich jak meble ogrodowe czy zabawki, kosiarka skosi trawę dokładnie, ale ostrożnie wokół nich. Nieskoszone fragmenty trawnika zostaną sprawdzone i przycięte podczas kolejnych przejazdów, zapewniając równomierny efekt koszenia.

„Od wielu lat mamy solidny system unikania przeszkód, ale najnowsza kamera wyznaczy nowy standard inteligencji robotów koszących. Posiada na przykład tryb noktowizji na podczerwień, który jest niewidoczny dla ludzkiego oka, ale równie skutecznie wykrywa obiekty zarówno w dzień, jak i w nocy. Użytkownicy mogą również czuć się całkowicie bezpiecznie pod względem prywatności, ponieważ żadne dane osobowe nie są przechowywane” – przekonuje Eric Norling.

Jedną z kluczowych cech nowej technologii wizyjnej jest tryb noktowizji, wykorzystujący światło podczerwone, które działa równie skutecznie zarówno w dzień, jak i w nocy, pozostając niewidoczne dla ludzkiego oka. Dzięki temu nie dochodzi do zakłócania spokoju ani sąsiadów, ani zwierząt w ogrodzie. Kamera umożliwia także greenkeeperom, szczególnie tym zarządzającym polami golfowymi i boiskami sportowymi, koszenie w godzinach poza szczytem, bez zakłócania spokoju nocnych zwierząt.

Nowe modele i funkcja koszenia systematycznego.

Oprócz nowej technologii wizyjnej, Husqvarna rozszerza dobrze znaną linię robotów koszących Automower® NERA o dwa nowe modele przeznaczone do mniejszych ogrodów: Automower® 405XE NERA i Automower® 305E NERA. Zostaną one wyposażone w technologię EdgeCut, która zapewnia precyzyjne przycinanie krawędzi dzięki dodatkowej tylnej tarczy tnącej.

„Od momentu wprowadzenia pierwszego robota koszącego 30 lat temu, zyskaliśmy miliony zadowolonych klientów i zdobyliśmy wiele nagród. Naszą ambicją od samego początku było oferowanie najwyższej jakości, dostosowanego do indywidualnych potrzeb doświadczenia w pielęgnacji trawnika dla każdego ogrodu. Dzięki tym nowym innowacjom dajemy każdemu właścicielowi ogrodu jeszcze większą kontrolę nad koszeniem i projektowaniem zielonej przestrzeni” – mówi Panagiota Likidou, Senior Product Manager w Husqvarna.

Na sezon 2025 Husqvarna wprowadza również we wszystkich kosiarkach z serii NERA ulepszenia, dodając funkcję koszenia systematycznego. Taki sposób koszenia pas po pasie, zwiększa wydajność cięcia o 50% i pozwala uzyskać wzorzystą estetykę trawnika. Właściciele robotów koszących Automower® NERA będą mogli teraz wybierać między nieregularnym koszeniem, zapewniającym jednolitą, dywanową strukturę trawnika, a koszeniem systematycznym, czyli umożliwiającym tworzenie wzorów, takich jak pasy czy szachownica. Wszystkie roboty koszące z serii NERA, w tym modele już będące w użytku, otrzymają aktualizację umożliwiającą koszenie systematyczne już w tym sezonie przy zastosowaniu instalacji bezprzewodowej.

Na tym nowości od Husqvarna się nie kończą – marka wprowadza także innowacyjne rozwiązanie umożliwiające bezprzewodowe koszenie z użyciem technologii Husqvarna Cloud, co ułatwi instalację i zwiększy wygodę użytkowania, eliminując konieczność stosowania zewnętrznej stacji referencyjnej. Podsumowując, od teraz precyzyjna nawigacja na trawniku z wykorzystaniem wirtualnych granic będzie wymagała jedynie dyskretnego modułu podłączonego do kosiarki.

Źródło informacji: Husqvarna

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.