Komunikaty PR

Indie Games Polska poszerza Hall of Fame branży gamingowej

2023-08-23  |  11:00
Biuro prasowe

Inicjatywy prowadzone przez Indie Games Polska są nieustannie rozwijane. Na Spotify
i ApplePodcasts wystartował nowy sezon cyklu podcastów „Polska w Grze”, które
przybliżają inwestorom i graczom branżę gamingową od strony biznesowej.
YouTubowa seria „Hall of Fame” powiększy się wkrótce o takie osobistości jak Maciej
Szcześnik, Tadeusz Zieliński, Aleksandra Cwelina i inni.


„Polska w Grze” to audycja, dzięki której można dowiedzieć się więcej o kondycji polskiej
branży gier wideo. Podcast spełnia również funkcję edukacyjną i szkoleniową,
w szczególności dla osób związanych z tą branżą i inwestorów.

Gospodarzem najnowszego sezonu jest Jakub Marszałkowski. W pierwszych odcinkach
można było usłyszeć rozmowę z prawnikiem Michałem Pękałą, który opowiedział o prawnej
stronie korzystania z AI. Gościem kolejnego odcinka był natomiast Jan Grochowski z Black
Eye Games, który podzielił się swoją wiedzą odnośnie tego, jak nad Wisłą robi się gry MMO.
Kolejny sezon dopiero nabiera rozpędu, a w przygotowaniu są już kolejne odcinki.

Fundacja Indie Games Polska zrealizowała również magazyn polskigamedev.pl, który w
formie papierowej dołączony został do magazynu “PIXEL”, otrzymali go również
prenumeratorzy „CD-Action”. Wersja cyfrowa dostępna jest na stronie polskigamedev.pl

Za sprawą inicjatywy Hall of Fame prezentowane są sylwetki czołowych polskich twórców
gier wideo i osób, które miały znaczący wpływ na rozwój branży. Grono docenionych postaci
stale się powiększa, a wkrótce dołączą do niego Aleksy Uchański, Tadeusz Zieliński, Maciej
Szcześnik, Adam Skorupa i Aleksandra Cwalina. Rozmowy w formie wideo będą
publikowane na łamach portalu PolskiGamedev.pl i w serwisie YouTube.
● Aleksy Uchański – dziennikarz związany z polską branżą gier od 1991 roku, między
innymi jako redaktor naczelny magazynów „Gambler” i „Komputer Świat Gry”, prezes
zarządu studia Movie Games, prokurent w Wydawnictwie Iskry i inwestor w branży
gier wideo, akcjonariusz m.in. spółki Ultimate Games oraz felietonista czasopism
„Pixel” i „CD-Action”.
● Tadeusz Zieliński – weteran branży z 28-letnim doświadczeniem. Zaczynał w
„Gamblerze”, sporą popularność przyniosła mu także telewizja Hyper. Zajmował się
zarówno projektowaniem, jak i samą produkcją gier wideo. Prowadzący programu
„Faux Paux” na antenie Polsat Games, dziennikarz, streamer, a także specjalista od
marketingu, PR i promocji.
● Maciej Szcześnik – twórca gier związany z branżą od 2004 roku. Entuzjasta gier
niezależnych, mający jednak w swoim portfolio prace nad projektami z segmentu
AAA, chociażby przy serii Wiedźmin. Ceniony i doświadczony twórca, któremu
niestraszne żadne wyzwanie.
● Adam Skorupa – kompozytor oraz autor muzyki do gier wideo. Z branżą związany
od lat 90., współtwórca formacji muzyki elektronicznej – Aural Planet. W jego
portfolio znajdziemy masę topowych produkcji, a 2007 roku redakcja portalu IGN
okrzyknęła go najlepszym twórcą muzyki za soundtrack do gry Wiedźmin.
● Aleksandra Cwalina – dziennikarka, redaktorka naczelna pism „Secret Service” i
„Click!”, tłumaczka, która współtworzyła wiele kultowych projektów i produkcji.
Odpowiadała chociażby na redakcję tłumaczeń przy takich produkcjach jak Gothic II,
Warcraft III: The Frozen Throne, Świątynia pierwotnego zła czy Neverwinter Nights.
Była prezes spółki Detalion Games SA.

Fundacja Indie Games Polska jest również wydawcą serwisu PolskiGamedev.pl, gdzie
publikowane są newsy oraz artykuły publicystyczne dotyczące polskiej branży gier wideo.
Znaleźć tam można również kalendarium nadchodzących premier i wydarzeń, a na
zainteresowanych kształceniem się w tym kierunku czekają wyselekcjonowane i
najciekawsze oferty od uczelni z całego kraju. Serwis współorganizuje również ważne
branżowe inicjatywy i patronuje im, służąc wsparciem merytorycznym ich organizatorom i
uczestnikom.

Nowe materiały fundacji Indie Games Polska są realizowane we współpracy z
partnerami, wśród których znajdują się: Totalizator Sportowy, Fundacja ARP, State of
Poland oraz PFR Fundacja.

O Fundacji Indie Games Polska:
Fundacja Indie Games Polska powstała w 2015 roku. Za swój cel przyjęła wsparcie rozwoju
branży gier wideo, ze szczególnym uwzględnieniem twórców niezależnych, oraz promocji
gier wideo jako równoprawnego uczestnika rynku kultury. Przez lata pracy udało się jej
zorganizować niezliczoną liczbę wydarzeń, w tym polskie stoiska targowe podczas imprez
branżowych na całym świecie, szkolenia w wersjach stacjonarnych oraz online, jamy,
przyjęcia networkingowe, system doradztwa prawnego i konferencje. Fundacja stara się
pełnić funkcję przedstawiciela i jednego z głosów branży w kontaktach z instytucjami
rządowymi, samorządowymi i międzynarodowymi.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic Biuro prasowe
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że
IT i technologie SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie
2024-07-23 | 10:00

SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie

SOFTSWISS, międzynarodowa firma IT z biurami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, obchodzi 21 lipca 15-lecie swojej działalności. Na przestrzeni tych lat firma osiągnęła znaczące sukcesy i nadal
IT i technologie realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży
2024-07-23 | 06:00

realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży

Główny aparat realme 12 o rozdzielczości 50MP oraz matryca SONY LYT-600 z optyczną stabilizacją obrazu (OIS) zapewnia doskonałą jakość zdjęć, zwłaszcza w warunkach słabego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.