Indie Games Polska poszerza Hall of Fame branży gamingowej
Inicjatywy prowadzone przez Indie Games Polska są nieustannie rozwijane. Na Spotify
i ApplePodcasts wystartował nowy sezon cyklu podcastów „Polska w Grze”, które
przybliżają inwestorom i graczom branżę gamingową od strony biznesowej.
YouTubowa seria „Hall of Fame” powiększy się wkrótce o takie osobistości jak Maciej
Szcześnik, Tadeusz Zieliński, Aleksandra Cwelina i inni.
„Polska w Grze” to audycja, dzięki której można dowiedzieć się więcej o kondycji polskiej
branży gier wideo. Podcast spełnia również funkcję edukacyjną i szkoleniową,
w szczególności dla osób związanych z tą branżą i inwestorów.
Gospodarzem najnowszego sezonu jest Jakub Marszałkowski. W pierwszych odcinkach
można było usłyszeć rozmowę z prawnikiem Michałem Pękałą, który opowiedział o prawnej
stronie korzystania z AI. Gościem kolejnego odcinka był natomiast Jan Grochowski z Black
Eye Games, który podzielił się swoją wiedzą odnośnie tego, jak nad Wisłą robi się gry MMO.
Kolejny sezon dopiero nabiera rozpędu, a w przygotowaniu są już kolejne odcinki.
Fundacja Indie Games Polska zrealizowała również magazyn polskigamedev.pl, który w
formie papierowej dołączony został do magazynu “PIXEL”, otrzymali go również
prenumeratorzy „CD-Action”. Wersja cyfrowa dostępna jest na stronie polskigamedev.pl
Za sprawą inicjatywy Hall of Fame prezentowane są sylwetki czołowych polskich twórców
gier wideo i osób, które miały znaczący wpływ na rozwój branży. Grono docenionych postaci
stale się powiększa, a wkrótce dołączą do niego Aleksy Uchański, Tadeusz Zieliński, Maciej
Szcześnik, Adam Skorupa i Aleksandra Cwalina. Rozmowy w formie wideo będą
publikowane na łamach portalu PolskiGamedev.pl i w serwisie YouTube.
● Aleksy Uchański – dziennikarz związany z polską branżą gier od 1991 roku, między
innymi jako redaktor naczelny magazynów „Gambler” i „Komputer Świat Gry”, prezes
zarządu studia Movie Games, prokurent w Wydawnictwie Iskry i inwestor w branży
gier wideo, akcjonariusz m.in. spółki Ultimate Games oraz felietonista czasopism
„Pixel” i „CD-Action”.
● Tadeusz Zieliński – weteran branży z 28-letnim doświadczeniem. Zaczynał w
„Gamblerze”, sporą popularność przyniosła mu także telewizja Hyper. Zajmował się
zarówno projektowaniem, jak i samą produkcją gier wideo. Prowadzący programu
„Faux Paux” na antenie Polsat Games, dziennikarz, streamer, a także specjalista od
marketingu, PR i promocji.
● Maciej Szcześnik – twórca gier związany z branżą od 2004 roku. Entuzjasta gier
niezależnych, mający jednak w swoim portfolio prace nad projektami z segmentu
AAA, chociażby przy serii Wiedźmin. Ceniony i doświadczony twórca, któremu
niestraszne żadne wyzwanie.
● Adam Skorupa – kompozytor oraz autor muzyki do gier wideo. Z branżą związany
od lat 90., współtwórca formacji muzyki elektronicznej – Aural Planet. W jego
portfolio znajdziemy masę topowych produkcji, a 2007 roku redakcja portalu IGN
okrzyknęła go najlepszym twórcą muzyki za soundtrack do gry Wiedźmin.
● Aleksandra Cwalina – dziennikarka, redaktorka naczelna pism „Secret Service” i
„Click!”, tłumaczka, która współtworzyła wiele kultowych projektów i produkcji.
Odpowiadała chociażby na redakcję tłumaczeń przy takich produkcjach jak Gothic II,
Warcraft III: The Frozen Throne, Świątynia pierwotnego zła czy Neverwinter Nights.
Była prezes spółki Detalion Games SA.
Fundacja Indie Games Polska jest również wydawcą serwisu PolskiGamedev.pl, gdzie
publikowane są newsy oraz artykuły publicystyczne dotyczące polskiej branży gier wideo.
Znaleźć tam można również kalendarium nadchodzących premier i wydarzeń, a na
zainteresowanych kształceniem się w tym kierunku czekają wyselekcjonowane i
najciekawsze oferty od uczelni z całego kraju. Serwis współorganizuje również ważne
branżowe inicjatywy i patronuje im, służąc wsparciem merytorycznym ich organizatorom i
uczestnikom.
Nowe materiały fundacji Indie Games Polska są realizowane we współpracy z
partnerami, wśród których znajdują się: Totalizator Sportowy, Fundacja ARP, State of
Poland oraz PFR Fundacja.
O Fundacji Indie Games Polska:
Fundacja Indie Games Polska powstała w 2015 roku. Za swój cel przyjęła wsparcie rozwoju
branży gier wideo, ze szczególnym uwzględnieniem twórców niezależnych, oraz promocji
gier wideo jako równoprawnego uczestnika rynku kultury. Przez lata pracy udało się jej
zorganizować niezliczoną liczbę wydarzeń, w tym polskie stoiska targowe podczas imprez
branżowych na całym świecie, szkolenia w wersjach stacjonarnych oraz online, jamy,
przyjęcia networkingowe, system doradztwa prawnego i konferencje. Fundacja stara się
pełnić funkcję przedstawiciela i jednego z głosów branży w kontaktach z instytucjami
rządowymi, samorządowymi i międzynarodowymi.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.