Komunikaty PR

Indie Games Polska poszerza Hall of Fame branży gamingowej

2023-08-23  |  11:00
Biuro prasowe

Inicjatywy prowadzone przez Indie Games Polska są nieustannie rozwijane. Na Spotify
i ApplePodcasts wystartował nowy sezon cyklu podcastów „Polska w Grze”, które
przybliżają inwestorom i graczom branżę gamingową od strony biznesowej.
YouTubowa seria „Hall of Fame” powiększy się wkrótce o takie osobistości jak Maciej
Szcześnik, Tadeusz Zieliński, Aleksandra Cwelina i inni.


„Polska w Grze” to audycja, dzięki której można dowiedzieć się więcej o kondycji polskiej
branży gier wideo. Podcast spełnia również funkcję edukacyjną i szkoleniową,
w szczególności dla osób związanych z tą branżą i inwestorów.

Gospodarzem najnowszego sezonu jest Jakub Marszałkowski. W pierwszych odcinkach
można było usłyszeć rozmowę z prawnikiem Michałem Pękałą, który opowiedział o prawnej
stronie korzystania z AI. Gościem kolejnego odcinka był natomiast Jan Grochowski z Black
Eye Games, który podzielił się swoją wiedzą odnośnie tego, jak nad Wisłą robi się gry MMO.
Kolejny sezon dopiero nabiera rozpędu, a w przygotowaniu są już kolejne odcinki.

Fundacja Indie Games Polska zrealizowała również magazyn polskigamedev.pl, który w
formie papierowej dołączony został do magazynu “PIXEL”, otrzymali go również
prenumeratorzy „CD-Action”. Wersja cyfrowa dostępna jest na stronie polskigamedev.pl

Za sprawą inicjatywy Hall of Fame prezentowane są sylwetki czołowych polskich twórców
gier wideo i osób, które miały znaczący wpływ na rozwój branży. Grono docenionych postaci
stale się powiększa, a wkrótce dołączą do niego Aleksy Uchański, Tadeusz Zieliński, Maciej
Szcześnik, Adam Skorupa i Aleksandra Cwalina. Rozmowy w formie wideo będą
publikowane na łamach portalu PolskiGamedev.pl i w serwisie YouTube.
● Aleksy Uchański – dziennikarz związany z polską branżą gier od 1991 roku, między
innymi jako redaktor naczelny magazynów „Gambler” i „Komputer Świat Gry”, prezes
zarządu studia Movie Games, prokurent w Wydawnictwie Iskry i inwestor w branży
gier wideo, akcjonariusz m.in. spółki Ultimate Games oraz felietonista czasopism
„Pixel” i „CD-Action”.
● Tadeusz Zieliński – weteran branży z 28-letnim doświadczeniem. Zaczynał w
„Gamblerze”, sporą popularność przyniosła mu także telewizja Hyper. Zajmował się
zarówno projektowaniem, jak i samą produkcją gier wideo. Prowadzący programu
„Faux Paux” na antenie Polsat Games, dziennikarz, streamer, a także specjalista od
marketingu, PR i promocji.
● Maciej Szcześnik – twórca gier związany z branżą od 2004 roku. Entuzjasta gier
niezależnych, mający jednak w swoim portfolio prace nad projektami z segmentu
AAA, chociażby przy serii Wiedźmin. Ceniony i doświadczony twórca, któremu
niestraszne żadne wyzwanie.
● Adam Skorupa – kompozytor oraz autor muzyki do gier wideo. Z branżą związany
od lat 90., współtwórca formacji muzyki elektronicznej – Aural Planet. W jego
portfolio znajdziemy masę topowych produkcji, a 2007 roku redakcja portalu IGN
okrzyknęła go najlepszym twórcą muzyki za soundtrack do gry Wiedźmin.
● Aleksandra Cwalina – dziennikarka, redaktorka naczelna pism „Secret Service” i
„Click!”, tłumaczka, która współtworzyła wiele kultowych projektów i produkcji.
Odpowiadała chociażby na redakcję tłumaczeń przy takich produkcjach jak Gothic II,
Warcraft III: The Frozen Throne, Świątynia pierwotnego zła czy Neverwinter Nights.
Była prezes spółki Detalion Games SA.

Fundacja Indie Games Polska jest również wydawcą serwisu PolskiGamedev.pl, gdzie
publikowane są newsy oraz artykuły publicystyczne dotyczące polskiej branży gier wideo.
Znaleźć tam można również kalendarium nadchodzących premier i wydarzeń, a na
zainteresowanych kształceniem się w tym kierunku czekają wyselekcjonowane i
najciekawsze oferty od uczelni z całego kraju. Serwis współorganizuje również ważne
branżowe inicjatywy i patronuje im, służąc wsparciem merytorycznym ich organizatorom i
uczestnikom.

Nowe materiały fundacji Indie Games Polska są realizowane we współpracy z
partnerami, wśród których znajdują się: Totalizator Sportowy, Fundacja ARP, State of
Poland oraz PFR Fundacja.

O Fundacji Indie Games Polska:
Fundacja Indie Games Polska powstała w 2015 roku. Za swój cel przyjęła wsparcie rozwoju
branży gier wideo, ze szczególnym uwzględnieniem twórców niezależnych, oraz promocji
gier wideo jako równoprawnego uczestnika rynku kultury. Przez lata pracy udało się jej
zorganizować niezliczoną liczbę wydarzeń, w tym polskie stoiska targowe podczas imprez
branżowych na całym świecie, szkolenia w wersjach stacjonarnych oraz online, jamy,
przyjęcia networkingowe, system doradztwa prawnego i konferencje. Fundacja stara się
pełnić funkcję przedstawiciela i jednego z głosów branży w kontaktach z instytucjami
rządowymi, samorządowymi i międzynarodowymi.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa

Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.

Infrastruktura

Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.