Inno3D GeForce RTX 3060 - nowe rozdanie
Premiera Inno3D GeForce RTX 3060 to gratka dla osób, które rozważają budowę lub modernizację PC i stawiają na balans między osiągami a ceną. Z tej okazji firma Inno3D przygotowała trzy warianty najnowszej “sześćdziesiątki” - bazowy TwinX2, podkręcony TwinX2 OC oraz efektowny i najbardziej rozbudowany iChill X3 RED.
Inno3D GeForce RTX 3060 iChill X3 RED to propozycja dla osób, które szukają najbardziej luksusowej wersji w swojej klasie. Usztywniona backplate’em konstrukcja zwraca uwagę czerwonym podświetleniem LED i rozbudowanym chłodzeniem iChill X3. Składa się ono z trzech wentylatorów o średnicy 9 cm i sześciu miedzianych ciepłowodów. Rozprowadzają one ciepło w obrębie radiatora, który przykrywa kluczowe sekcje karty - procesor, pamięci i układ zasilania.
Konstrukcja ma fabrycznie podkręcone GPU, które ma osiągać taktowanie na poziomie 1837 MHz w trybie boost. Całość ma 300 mm długości i zajmuje, wraz z wymienną “płetwą” z logo producenta, trzy sloty. Mniej przestrzeni wymagają z kolei warianty TwinX2 oraz TwinX2 OC. Są one o 60 mm krótsze i potrzebują dwóch slotów. Ich chłodzenie składa się z czterech heatpipe’ów i dwóch wentylatorów (9 cm), które mają zapewnić stabilne działanie i wysoką kulturę pracy.
Zgodnie z oznaczeniem, model Inno3D GeForce RTX 3060 TwinX2 OC jest podkręcony i jego chip ma osiągać 1792 MHz w trybie boost. Wersja TwinX2 pracuje z bazowymi zegarami, zgodnymi ze specyfikacją Nvidii. Niezależnie od modelu nabywca ma do dyspozycji 3584 rdzenie CUDA i 12 GB pamięci VRAM typu GDDR6 (192-bit). Każdy z nich wymaga też dodatkowego zasilania w postaci jednej wtyczki PCIe 8-pin oraz zasilacza o mocy przynajmniej 550 W.
Karty graficzne Inno3D GeForce RTX 3060 iChill X3 RED, TwinX2 OC i TwinX2 trafią do sklepów w ciągu kilku najbliższych tygodni. Ich ceny nie zostały jeszcze ujawnione, jednak należy oczekiwać, że będą one nieco wyższe od sugerowanej ceny dla modelu referencyjnego, która wynosi 1599 zł.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.