Inno3D GeForce RTX 3060 - nowe rozdanie
Premiera Inno3D GeForce RTX 3060 to gratka dla osób, które rozważają budowę lub modernizację PC i stawiają na balans między osiągami a ceną. Z tej okazji firma Inno3D przygotowała trzy warianty najnowszej “sześćdziesiątki” - bazowy TwinX2, podkręcony TwinX2 OC oraz efektowny i najbardziej rozbudowany iChill X3 RED.
Inno3D GeForce RTX 3060 iChill X3 RED to propozycja dla osób, które szukają najbardziej luksusowej wersji w swojej klasie. Usztywniona backplate’em konstrukcja zwraca uwagę czerwonym podświetleniem LED i rozbudowanym chłodzeniem iChill X3. Składa się ono z trzech wentylatorów o średnicy 9 cm i sześciu miedzianych ciepłowodów. Rozprowadzają one ciepło w obrębie radiatora, który przykrywa kluczowe sekcje karty - procesor, pamięci i układ zasilania.
Konstrukcja ma fabrycznie podkręcone GPU, które ma osiągać taktowanie na poziomie 1837 MHz w trybie boost. Całość ma 300 mm długości i zajmuje, wraz z wymienną “płetwą” z logo producenta, trzy sloty. Mniej przestrzeni wymagają z kolei warianty TwinX2 oraz TwinX2 OC. Są one o 60 mm krótsze i potrzebują dwóch slotów. Ich chłodzenie składa się z czterech heatpipe’ów i dwóch wentylatorów (9 cm), które mają zapewnić stabilne działanie i wysoką kulturę pracy.
Zgodnie z oznaczeniem, model Inno3D GeForce RTX 3060 TwinX2 OC jest podkręcony i jego chip ma osiągać 1792 MHz w trybie boost. Wersja TwinX2 pracuje z bazowymi zegarami, zgodnymi ze specyfikacją Nvidii. Niezależnie od modelu nabywca ma do dyspozycji 3584 rdzenie CUDA i 12 GB pamięci VRAM typu GDDR6 (192-bit). Każdy z nich wymaga też dodatkowego zasilania w postaci jednej wtyczki PCIe 8-pin oraz zasilacza o mocy przynajmniej 550 W.
Karty graficzne Inno3D GeForce RTX 3060 iChill X3 RED, TwinX2 OC i TwinX2 trafią do sklepów w ciągu kilku najbliższych tygodni. Ich ceny nie zostały jeszcze ujawnione, jednak należy oczekiwać, że będą one nieco wyższe od sugerowanej ceny dla modelu referencyjnego, która wynosi 1599 zł.
Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI
Strategiczna współpraca AWS i Deloitte
Zalman Alpha2 36 — efektowne chłodzenie typu AiO
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.