Komunikaty PR

Instytucje pozabankowe i ich rola w finansowej rzeczywistości

2021-02-02  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.07 MB )

Ostatnie lata przyniosły wiele zmian na rynku pożyczek pozabankowych. Wpływ na zmianę postrzegania tego sektora wywarła również pandemia, która zdominowała cały 2020 rok i będzie nam towarzyszyć także w najbliższej przyszłości. Badania przeprowadzone przez Fundację Rozwoju Rynku Finansowego wskazują, że firmy pożyczkowe posiadają stałą grupę wiernych klientów, a co trzeci Polak docenia ich działalność.

Instytucje finansowe to podmioty, które operują w szeroko pojętym sektorze finansowym. Zgodnie z definicją, tworzą je organizacje świadczące usługi finansowe oraz doradztwo w relacji do produktów finansowych.

Pozabankowe instytucje finansowe oferują z kolei szeroki zakres usług podobny do tych świadczonych przez typowe banki. W odróżnieniu od nich nie proponują jednak klientom usług depozytowych. Mogą jedynie obracać pieniądzem emitowanym przez bank centralny, a także tworzonym przez banki komercyjne. – Obecnie coraz bardziej zaciera się granica pomiędzy bankami a instytucjami niebankowymi, tym bardziej że często współpracują one ze sobą w szerokim zakresie. Mimo pandemii, która negatywnie doświadczyła wiele firm, rynek wciąż jest zróżnicowany, a liderzy są zobligowani, aby wyznaczać standardy, a także wskazywać kierunki rozwoju – mówi Piotr Siwiec, prezes zarządu AIQLabs, właściciela marek SuperGrosz i "Kupuj Teraz – zapłać później”.

Sytuacja związana z wybuchem pandemii koronawirusa w pierwszym kwartale 2020 roku wymusiła na instytucjach finansowych adaptację do nowej rzeczywistości, a co za tym idzie wzmożoną analizę ekonomicznych zachować konsumentów. Tendencja do podnoszenia standardów etycznych nabrała dodatkowego znaczenia przy jednoczesnym kreowaniu dobrych praktyk w całym sektorze. Firmy w dalszym stopniu są mocno ukierunkowane na konsumenta w kwestiach związanych z usługą oraz ofertą, ale jeszcze większego znaczenia nabrało między innymi zwiększenie bezpieczeństwa pożyczania w niepewnych, pandemicznych czasach. Wzrosła również odpowiedzialność za klienta poprzez ulepszanie narzędzi pozwalających na weryfikację wiarygodności pożyczkobiorców czy ocenę ryzyka kredytowego. Wyzwaniem pozostaje konsekwentne budowanie świadomości w obszarze korzystania z narzędzi finansowych.

Pandemia spowodowała, że wielu klientów przekonało się o zaletach korzystania z rozwiązań online oferowanych przez instytucje finansowe. Firmy pożyczkowe stanęły przed zupełnie nowymi wyzwaniami, a te, które odnalazły się w szeroko pojętym segmencie e-commerce, zyskały w oczach konsumentów. Pozyskiwanie klienta – onboarding – przeniosło się w pełni do kanałów cyfrowych. Obecnie, chcąc otrzymać finansowanie, nie trzeba przekazywać szeregu dokumentów, wyciągów z rachunków czy potwierdzać wysokości dochodów. Nowoczesna technologia pozwala zbierać i analizować informacje o kliencie w taki sposób, aby zaproponować mu możliwie najlepszą ofertę. My oferujemy takie usługi od początku naszej działalności i to między innymi pozwoliło nam przetrwać w tych trudnych czasach – dodaje Piotr Siwiec.

Instytucje pozabankowe, które udzielają pożyczek przez Internet, często mylnie są określane mianem parabanków. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że polskie prawo nie określa w sposób jednoznaczny definicji parabanku, dlatego takie postrzeganie może być krzywdzące dla wielu wiarygodnych i sprawdzonych podmiotów. Firmy pożyczkowe, w przeciwieństwie do parabanków, podlegają kontroli Komisji Nadzoru Finansowego oraz działają na podstawie ustawy o kredycie konsumenckim. Oznacza to między innymi, że nie mogą naliczać większych odsetek od tych określonych w ustawie, a w każdym materiale reklamowym powinna być podana wysokość Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania (RRSO) pożyczki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.