Komunikaty PR

Instytucje pozabankowe i ich rola w finansowej rzeczywistości

2021-02-02  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.07 MB )

Ostatnie lata przyniosły wiele zmian na rynku pożyczek pozabankowych. Wpływ na zmianę postrzegania tego sektora wywarła również pandemia, która zdominowała cały 2020 rok i będzie nam towarzyszyć także w najbliższej przyszłości. Badania przeprowadzone przez Fundację Rozwoju Rynku Finansowego wskazują, że firmy pożyczkowe posiadają stałą grupę wiernych klientów, a co trzeci Polak docenia ich działalność.

Instytucje finansowe to podmioty, które operują w szeroko pojętym sektorze finansowym. Zgodnie z definicją, tworzą je organizacje świadczące usługi finansowe oraz doradztwo w relacji do produktów finansowych.

Pozabankowe instytucje finansowe oferują z kolei szeroki zakres usług podobny do tych świadczonych przez typowe banki. W odróżnieniu od nich nie proponują jednak klientom usług depozytowych. Mogą jedynie obracać pieniądzem emitowanym przez bank centralny, a także tworzonym przez banki komercyjne. – Obecnie coraz bardziej zaciera się granica pomiędzy bankami a instytucjami niebankowymi, tym bardziej że często współpracują one ze sobą w szerokim zakresie. Mimo pandemii, która negatywnie doświadczyła wiele firm, rynek wciąż jest zróżnicowany, a liderzy są zobligowani, aby wyznaczać standardy, a także wskazywać kierunki rozwoju – mówi Piotr Siwiec, prezes zarządu AIQLabs, właściciela marek SuperGrosz i "Kupuj Teraz – zapłać później”.

Sytuacja związana z wybuchem pandemii koronawirusa w pierwszym kwartale 2020 roku wymusiła na instytucjach finansowych adaptację do nowej rzeczywistości, a co za tym idzie wzmożoną analizę ekonomicznych zachować konsumentów. Tendencja do podnoszenia standardów etycznych nabrała dodatkowego znaczenia przy jednoczesnym kreowaniu dobrych praktyk w całym sektorze. Firmy w dalszym stopniu są mocno ukierunkowane na konsumenta w kwestiach związanych z usługą oraz ofertą, ale jeszcze większego znaczenia nabrało między innymi zwiększenie bezpieczeństwa pożyczania w niepewnych, pandemicznych czasach. Wzrosła również odpowiedzialność za klienta poprzez ulepszanie narzędzi pozwalających na weryfikację wiarygodności pożyczkobiorców czy ocenę ryzyka kredytowego. Wyzwaniem pozostaje konsekwentne budowanie świadomości w obszarze korzystania z narzędzi finansowych.

Pandemia spowodowała, że wielu klientów przekonało się o zaletach korzystania z rozwiązań online oferowanych przez instytucje finansowe. Firmy pożyczkowe stanęły przed zupełnie nowymi wyzwaniami, a te, które odnalazły się w szeroko pojętym segmencie e-commerce, zyskały w oczach konsumentów. Pozyskiwanie klienta – onboarding – przeniosło się w pełni do kanałów cyfrowych. Obecnie, chcąc otrzymać finansowanie, nie trzeba przekazywać szeregu dokumentów, wyciągów z rachunków czy potwierdzać wysokości dochodów. Nowoczesna technologia pozwala zbierać i analizować informacje o kliencie w taki sposób, aby zaproponować mu możliwie najlepszą ofertę. My oferujemy takie usługi od początku naszej działalności i to między innymi pozwoliło nam przetrwać w tych trudnych czasach – dodaje Piotr Siwiec.

Instytucje pozabankowe, które udzielają pożyczek przez Internet, często mylnie są określane mianem parabanków. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że polskie prawo nie określa w sposób jednoznaczny definicji parabanku, dlatego takie postrzeganie może być krzywdzące dla wielu wiarygodnych i sprawdzonych podmiotów. Firmy pożyczkowe, w przeciwieństwie do parabanków, podlegają kontroli Komisji Nadzoru Finansowego oraz działają na podstawie ustawy o kredycie konsumenckim. Oznacza to między innymi, że nie mogą naliczać większych odsetek od tych określonych w ustawie, a w każdym materiale reklamowym powinna być podana wysokość Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania (RRSO) pożyczki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
2024-07-17 | 01:00

Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux

DIALux jest nowoczesnym narzędziem, pozwalającym na projektowanie oświetlenia. To najchętniej wybierane oprogramowanie, umożliwiające zarówno rozlokowanie pojedynczych opraw, jak i
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządowe budżety będą niezależne od rządowych zmian w podatkach. Nowe przepisy mają zacząć obowiązywać od 2025 roku

Obniżenie podatków, zwłaszcza PIT-u, zubożyło w ostatnich latach budżety polskich samorządów, szczególnie dużych miast. Nowy rząd po konsultacjach z jednostkami samorządu terytorialnego przedstawił w połowie lipca projekt nowej ustawy, zgodnie z którą dochody miast, gmin, powiatów i województw miałyby się opierać na udziale w dochodzie osób mieszkających i pracujących na danym obszarze, a nie w samych podatkach od osób fizycznych i prawnych. W ten sposób zmiany w opodatkowaniu nie będą się przekładać na wysokość wpływów do lokalnych budżetów i ułatwią planowanie inwestycji.

Finanse

Investors TFI: Hossa na giełdach nie skończy się przed 2026 rokiem. Wszystko będzie zależeć od trendu na Wall Street

Polska gospodarka w tym roku urośnie o 3–4 proc. po minimalnym wzroście w 2023 roku. To powinno się przełożyć na dobre wyniki polskich spółek, czyli również ich pozytywne notowania na giełdzie. Trend może zmienić jedynie wolta na Wall Street. Na nią jednak na razie się nie zanosi. Jednak za mniej więcej półtora roku amerykańscy przedsiębiorcy zaczną odczuwać skutki wysokich stóp procentowych, nawet jeśli Fed do tego czasu zdecyduje się na ich obniżki. Wtedy nastroje inwestorów mogą się odwrócić.

Konsument

Nie tylko Zielony, ale też Niebieski Ład. UE intensyfikuje wysiłki na rzecz ochrony zasobów wodnych

Europejski Komitet Regionów wezwał niedawno tworzącą się nową Komisję Europejską do prac nad Europejska Strategią Wodną i powołania komisarza odpowiedzialnego za zasoby wodne w UE. Impulsem do planowania zmian w tym obszarze ma być Blue Deal, czyli Niebieski Ład – inicjatywa stworzona w ubiegłym roku na wzór Zielonego Ładu. Przyspieszenie działań na rzecz ochrony zasobów wodnych to zdaniem ekspertów konieczność w obliczu coraz częstszych i poważniejszych susz, powodzi i problemów z dostępem do wody pitnej. Niebieski Ład ma być istotnym elementem dostosowywania się do zmian klimatu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.