Jak rozwijać biznes w dobie cyfrowej ekonomii? Wnioski po Symfonia Digital Day
Monday agencja komunikacji
ul. Górskiego 9
00-033 Warszawa
anna.cygan|mondaygroup.pl| |anna.cygan|mondaygroup.pl
+48 504 219 795
https://mondaycomms.pl/
W jakim stopniu wybory w USA wpłyną na polską gospodarkę, dlaczego strategia cyfryzacji to nieodłączny element strategii biznesowej, jak skutecznie mierzyć zyski z cyfryzacji, a także w jaki sposób zabezpieczyć firmę przed rosnącą liczbą cyfrowych zagrożeń – nad takimi tematami debatowali uczestnicy i prelegenci konferencji Symfonia Digital Day.
Cyfryzacja w gospodarce nabiera rozpędu. To nie przypadek, że konferencja Symfonii zbiegła się w czasie z ogłoszeniem projektu Strategii Cyfryzacji Polski do 2035 r., ponieważ potrzeba digitalizacji jest coraz mocniej widoczna. Pokazują to też wyniki Testu Dojrzałości Cyfrowej przeprowadzonego przez PFR, według których 61% firm z sektora MŚP widzi konieczność dalszej cyfryzacji. Kluczowe jest więc, aby dobrze przemyśleć strategię jej wdrożenia w firmie. Takie opinie dominują wśród uczestników wydarzenia.
Budowanie przewagi konkurencyjnej priorytetem przedsiębiorców
„Polska nie zwalnia tempa i szybko nie straci swojej wysokiej konkurencyjności, która pozwoliła nam pierwszy raz w historii w ciągu ostatnich 35 lat stać się europejskim liderem wzrostu gospodarczego. Nikt w Europie od początku transformacji nie rozwinął się bardziej i szybciej niż my. (...) To my jesteśmy, jeżeli nie azjatyckim tygrysem, to polskim orłem, który ten sukces osiągnął.” – podkreślał prof. Marcin Piątkowski z Akademii Leona Koźmińskiego.
Z rozmów prowadzonych przez prelegentów Symfonia Digital Day wyłoniły się kluczowe wnioski dotyczące znaczenia cyfryzacji w podnoszeniu konkurencyjności firm. Omówiono korzyści wynikające z automatyzacji i integracji rozwiązań cyfrowych, które umożliwiają firmom między innymi sprawniejsze reagowanie na zmieniające się potrzeby rynku.
MŚP potrzebuje mądrych liderów
Prelegenci konferencji podkreślali znaczenie przywództwa w dobie dynamicznych zmian technologicznych, co wymaga przede wszystkim elastycznego podejścia, a także szeroko zakrojonej edukacji i w konsekwencji zmiany sposobu myślenia.
„W zależności od źródła, sukcesem kończy się od kilkunastu po maksymalnie 30% wdrożeń. Za sukcesem lub jego brakiem najczęściej stoją ludzie i ich zdolność do zarządzania zmianą.” – dodała Zofia Dzik, menadżerka i członkini szeregu rad nadzorczych, CEO w Instytucie Humanites – Człowiek i Technologia.
Plan cyfryzacji
Konferencja Symfonia Digital Day była odpowiedzią na mnożące się wyzwania stawiane przed sektorem MŚP. Wydarzenie zbiegło się w czasie z premierą rządowego projektu Strategii Cyfryzacji Polski, który stanowi pierwszy tak kompleksowy dokument, wyznaczający plan transformacji cyfrowej do 2035 roku.
„Zgodnie z zaprezentowanym projektem Strategii Cyfryzacji Polski od 2035 roku 5% PKB zostanie przeznaczonych na digitalizację, co stanowi ważny krok w informatyzacji Polski. Cyfryzacja to siła napędowa, która przenika sferę życia społecznego i gospodarczego. Kluczowe jest, by właśnie teraz wesprzeć przedsiębiorców w skutecznym wykorzystaniu tych narzędzi. Rosnąca potrzeba optymalizacji kosztów czy automatyzacji procesów biznesowych wymaga od firm podjęcia konkretnych decyzji. To sprawia, że inwestycja w cyfryzację nie jest już wyborem, jest koniecznością.” – dodaje Edyta Malesza-Malatrat, dyrektorka ds. marketingu i PR w Symfonii.
Dyskusje w gronie ekspertów i praktyków
Symfonia Digital Day zgromadziła niemal 300 uczestników zarówno stacjonarnie jak i online, dostarczając merytorycznej wiedzy i dając możliwość poznania najnowszych trendów technologicznych. Partnerem wydarzenia była Fundacja Digital Poland.
W gronie prelegentów znaleźli się między innymi: dr Marcin Piątkowski (ekonomista i profesor Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie), Zofia Dzik (CEO Instytutu Humanites), Magda Gajownik (Polski Fundusz Rozwoju), Paulina Kiewicz (Ministerstwo Rozwoju i Technologii), Ignacy Święcicki (Polski Instytut Ekonomiczny), Konrad Płachecki (Bank Gospodarstwa Krajowego), Izabela Taborowska (Fundacja Girls in Tech, Prezeska Zarządu oraz CIO w CyberClue), Bogdan Szymanowski (CEO Highway Automotive), Katarzyna Kowalska-Delamontagne (Salesforce), Piotr Mieczkowski (dyrektor zarządzający Fundacji Digital Poland), Piotr Ciski (CEO Grupy Symfonia), Edyta Malesza-Malatrat (CMO, Symfonia), Robert Zyskowski (CTO, Symfonia), Michał Otrębski (Head of Strategy, Symfonia), Bogdan Zatorski (ekspert biznesowo-prawny, Symfonia).
************************
Kontakt dla mediów:
Magdalena Szymańska
Symfonia
magdalena.szymanska@symfonia.pl
Anna Cygan
Monday – agencja komunikacji
anna.cygan@mondaygroup.pl
Informacja dla wydawcy:
Symfonia od blisko 30 lat jest partnerem technologicznym polskich małych i średnich przedsiębiorstw
w procesie cyfryzacji. Specjalizuje się w tworzeniu systemów ERP, które automatyzują pracę w obszarach: finanse i księgowość, kadry, płace i HR, zarządzanie sprzedażą, prowadzenie magazynu, zarządzanie produkcją, elektroniczny obieg dokumentów, a także analizę danych. Dopasowuje swoje rozwiązania do indywidualnych potrzeb biznesu, najnowszych trendów i zmieniającego się otoczenia prawnego, pozwalając firmom optymalizować koszty, zwiększać sprzedaż oraz usprawniać procesy biznesowe.
W ramach Fundacji Symfonii firma realizuje politykę społecznej odpowiedzialności, konsekwentnie wspierając przedsiębiorczość wśród kobiet oraz rozwijając edukację w obszarze STEM wśród dziewcząt. Symfonia, koncentrując się na ludziach, inicjuje zmiany wpisujące się w ekologiczną odpowiedzialność. Poprzez promowanie cyfryzacji i digitalizacji obiegu dokumentów, stawiamy na praktyki ograniczające negatywny wpływ na środowisko naturalne, dążąc do bardziej zrównoważonego modelu biznesowego.
Grupa Symfonia to międzynarodowa organizacja, która realizuje strategię rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej poprzez wzrost organiczny i akwizycje na rynku polskim m.in.: Reset2.pl, Cloud Planet S.A., Skanuj.to, HRTec, eDokumenty, i rumuńskim: Softeh Plus. Obecnie w skład Grupy Symfonia wchodzą spółki: Symfonia, HRTec, moreBIT i Softeh Plus. Pozostałe z zakupionych firm zostały zintegrowane ze spółką Symfonia, zwiększając tym samym technologiczny i ekspercki potencjał firmy. Grupę wspiera dwóch strategicznych inwestorów: fundusz globalny, z korzeniami w Dolinie Krzemowej – Accel-KKR oraz fundusz MidEuropa specjalizujący się w obszarze CEE. Z rozwiązań Grupy Symfonia korzysta ponad 55 tysięcy mikro, małych i średnich firm oraz biur rachunkowych w Polsce i Rumunii.
Więcej informacji: www.symfonia.pl, Facebook oraz LinkedIn.
Motorola sypie prezentami. Kup smartfon i odbierz słuchawki lub voucher
Nowe partnerstwo DXC Technology i SAP dla szybszego wdrażania innowacji w Polsce
AI w służbie analityki danych: nowe rozwiązania dla firm
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.