Jak rozwijać biznes w dobie cyfrowej ekonomii? Wnioski po Symfonia Digital Day
Monday agencja komunikacji
ul. Górskiego 9
00-033 Warszawa
anna.cygan@mondaygroup.pl
+48 504 219 795
https://mondaycomms.pl/
W jakim stopniu wybory w USA wpłyną na polską gospodarkę, dlaczego strategia cyfryzacji to nieodłączny element strategii biznesowej, jak skutecznie mierzyć zyski z cyfryzacji, a także w jaki sposób zabezpieczyć firmę przed rosnącą liczbą cyfrowych zagrożeń – nad takimi tematami debatowali uczestnicy i prelegenci konferencji Symfonia Digital Day.
Cyfryzacja w gospodarce nabiera rozpędu. To nie przypadek, że konferencja Symfonii zbiegła się w czasie z ogłoszeniem projektu Strategii Cyfryzacji Polski do 2035 r., ponieważ potrzeba digitalizacji jest coraz mocniej widoczna. Pokazują to też wyniki Testu Dojrzałości Cyfrowej przeprowadzonego przez PFR, według których 61% firm z sektora MŚP widzi konieczność dalszej cyfryzacji. Kluczowe jest więc, aby dobrze przemyśleć strategię jej wdrożenia w firmie. Takie opinie dominują wśród uczestników wydarzenia.
Budowanie przewagi konkurencyjnej priorytetem przedsiębiorców
„Polska nie zwalnia tempa i szybko nie straci swojej wysokiej konkurencyjności, która pozwoliła nam pierwszy raz w historii w ciągu ostatnich 35 lat stać się europejskim liderem wzrostu gospodarczego. Nikt w Europie od początku transformacji nie rozwinął się bardziej i szybciej niż my. (...) To my jesteśmy, jeżeli nie azjatyckim tygrysem, to polskim orłem, który ten sukces osiągnął.” – podkreślał prof. Marcin Piątkowski z Akademii Leona Koźmińskiego.
Z rozmów prowadzonych przez prelegentów Symfonia Digital Day wyłoniły się kluczowe wnioski dotyczące znaczenia cyfryzacji w podnoszeniu konkurencyjności firm. Omówiono korzyści wynikające z automatyzacji i integracji rozwiązań cyfrowych, które umożliwiają firmom między innymi sprawniejsze reagowanie na zmieniające się potrzeby rynku.
MŚP potrzebuje mądrych liderów
Prelegenci konferencji podkreślali znaczenie przywództwa w dobie dynamicznych zmian technologicznych, co wymaga przede wszystkim elastycznego podejścia, a także szeroko zakrojonej edukacji i w konsekwencji zmiany sposobu myślenia.
„W zależności od źródła, sukcesem kończy się od kilkunastu po maksymalnie 30% wdrożeń. Za sukcesem lub jego brakiem najczęściej stoją ludzie i ich zdolność do zarządzania zmianą.” – dodała Zofia Dzik, menadżerka i członkini szeregu rad nadzorczych, CEO w Instytucie Humanites – Człowiek i Technologia.
Plan cyfryzacji
Konferencja Symfonia Digital Day była odpowiedzią na mnożące się wyzwania stawiane przed sektorem MŚP. Wydarzenie zbiegło się w czasie z premierą rządowego projektu Strategii Cyfryzacji Polski, który stanowi pierwszy tak kompleksowy dokument, wyznaczający plan transformacji cyfrowej do 2035 roku.
„Zgodnie z zaprezentowanym projektem Strategii Cyfryzacji Polski od 2035 roku 5% PKB zostanie przeznaczonych na digitalizację, co stanowi ważny krok w informatyzacji Polski. Cyfryzacja to siła napędowa, która przenika sferę życia społecznego i gospodarczego. Kluczowe jest, by właśnie teraz wesprzeć przedsiębiorców w skutecznym wykorzystaniu tych narzędzi. Rosnąca potrzeba optymalizacji kosztów czy automatyzacji procesów biznesowych wymaga od firm podjęcia konkretnych decyzji. To sprawia, że inwestycja w cyfryzację nie jest już wyborem, jest koniecznością.” – dodaje Edyta Malesza-Malatrat, dyrektorka ds. marketingu i PR w Symfonii.
Dyskusje w gronie ekspertów i praktyków
Symfonia Digital Day zgromadziła niemal 300 uczestników zarówno stacjonarnie jak i online, dostarczając merytorycznej wiedzy i dając możliwość poznania najnowszych trendów technologicznych. Partnerem wydarzenia była Fundacja Digital Poland.
W gronie prelegentów znaleźli się między innymi: dr Marcin Piątkowski (ekonomista i profesor Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie), Zofia Dzik (CEO Instytutu Humanites), Magda Gajownik (Polski Fundusz Rozwoju), Paulina Kiewicz (Ministerstwo Rozwoju i Technologii), Ignacy Święcicki (Polski Instytut Ekonomiczny), Konrad Płachecki (Bank Gospodarstwa Krajowego), Izabela Taborowska (Fundacja Girls in Tech, Prezeska Zarządu oraz CIO w CyberClue), Bogdan Szymanowski (CEO Highway Automotive), Katarzyna Kowalska-Delamontagne (Salesforce), Piotr Mieczkowski (dyrektor zarządzający Fundacji Digital Poland), Piotr Ciski (CEO Grupy Symfonia), Edyta Malesza-Malatrat (CMO, Symfonia), Robert Zyskowski (CTO, Symfonia), Michał Otrębski (Head of Strategy, Symfonia), Bogdan Zatorski (ekspert biznesowo-prawny, Symfonia).
************************
Kontakt dla mediów:
Magdalena Szymańska
Symfonia
magdalena.szymanska@symfonia.pl
Anna Cygan
Monday – agencja komunikacji
anna.cygan@mondaygroup.pl
Informacja dla wydawcy:
Symfonia od blisko 30 lat jest partnerem technologicznym polskich małych i średnich przedsiębiorstw
w procesie cyfryzacji. Specjalizuje się w tworzeniu systemów ERP, które automatyzują pracę w obszarach: finanse i księgowość, kadry, płace i HR, zarządzanie sprzedażą, prowadzenie magazynu, zarządzanie produkcją, elektroniczny obieg dokumentów, a także analizę danych. Dopasowuje swoje rozwiązania do indywidualnych potrzeb biznesu, najnowszych trendów i zmieniającego się otoczenia prawnego, pozwalając firmom optymalizować koszty, zwiększać sprzedaż oraz usprawniać procesy biznesowe.
W ramach Fundacji Symfonii firma realizuje politykę społecznej odpowiedzialności, konsekwentnie wspierając przedsiębiorczość wśród kobiet oraz rozwijając edukację w obszarze STEM wśród dziewcząt. Symfonia, koncentrując się na ludziach, inicjuje zmiany wpisujące się w ekologiczną odpowiedzialność. Poprzez promowanie cyfryzacji i digitalizacji obiegu dokumentów, stawiamy na praktyki ograniczające negatywny wpływ na środowisko naturalne, dążąc do bardziej zrównoważonego modelu biznesowego.
Grupa Symfonia to międzynarodowa organizacja, która realizuje strategię rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej poprzez wzrost organiczny i akwizycje na rynku polskim m.in.: Reset2.pl, Cloud Planet S.A., Skanuj.to, HRTec, eDokumenty, i rumuńskim: Softeh Plus. Obecnie w skład Grupy Symfonia wchodzą spółki: Symfonia, HRTec, moreBIT i Softeh Plus. Pozostałe z zakupionych firm zostały zintegrowane ze spółką Symfonia, zwiększając tym samym technologiczny i ekspercki potencjał firmy. Grupę wspiera dwóch strategicznych inwestorów: fundusz globalny, z korzeniami w Dolinie Krzemowej – Accel-KKR oraz fundusz MidEuropa specjalizujący się w obszarze CEE. Z rozwiązań Grupy Symfonia korzysta ponad 55 tysięcy mikro, małych i średnich firm oraz biur rachunkowych w Polsce i Rumunii.
Więcej informacji: www.symfonia.pl, Facebook oraz LinkedIn.
SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation
Team Liquid, ważny gracz w świecie esportu, sięga po AI
Twinings Ovaltine sięga po RISE with SAP
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
4 mld zł z KPO na e-zdrowie. Trafią m.in. na ucyfrowienie dokumentacji medycznej oraz narzędzia przyspieszające diagnostykę
Polska platforma e-zdrowia jest piątym najbardziej zaawansowanym systemem w UE – wskazuje unijny raport. Mimo że wiele cyfrowych usług w zakresie zdrowia już zostało wdrożone, wciąż są obszary, które wymagają dalszych nakładów i inwestycji. Należą do nich m.in. wdrażanie centralnej e-rejestracji, wykorzystanie danych medycznych i zapewnienie ich interoperacyjności. Teraz inwestycje mogą przyspieszyć dzięki dodatkowym miliardom złotych, które trafią z Krajowego Planu Odbudowy na e-zdrowie. Czas na ich wykorzystanie będzie jednak krótki, więc trzeba się do tego dobrze przygotować.
Ochrona środowiska
Wysokie ceny energii zagrażają konkurencyjności polskiego przemysłu. Firmy muszą zmienić podejście do zużycia energii
Polski przemysł, który wytwarza ok. 1/5 krajowego PKB, jest silnie energochłonny na tle innych krajów UE, a wysokie ceny energii elektrycznej w coraz większym stopniu wpływają na jego konkurencyjność. To zaś stawia sektor przemysłowy pod coraz silniejszą presją pilnej modernizacji i przechodzenia na zieloną energię. – Kluczowym elementem budowy przewagi konkurencyjnej będzie w szczególności zużycie energii, ilość i czas tego zużycia oraz świadome podejście do tego zagadnienia – podkreśla Michał Orłowski z Grupy Tauron.
Transport
Rośnie zapotrzebowanie na szkolenia z gaszenia elektryków. Wiedza na ten temat jest coraz szersza
Temat bezpieczeństwa przeciwpożarowego aut elektrycznych powraca wraz z rosnącą popularnością zeroemisyjnych napędów. Narosło wokół niego wiele mitów, co może wynikać z braku powszechnej wiedzy o metodach radzenia sobie z pożarem elektryków. Jak podkreślają eksperci, ćwiczenia z gaszenia takich pojazdów stają się niezbędnym elementem oferty szkoleniowej dla strażaków. Tym bardziej że dostępne metody i dobre praktyki stale ewoluują.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.