Komunikaty PR

Jak rozwijać biznes w dobie cyfrowej ekonomii? Wnioski po Symfonia Digital Day

2024-11-06  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Cygan
Monday agencja komunikacji

ul. Górskiego 9
00-033 Warszawa
anna.cygan|mondaygroup.pl| |anna.cygan|mondaygroup.pl
+48 504 219 795
https://mondaycomms.pl/

W jakim stopniu wybory w USA wpłyną na polską gospodarkę, dlaczego strategia cyfryzacji to nieodłączny element strategii biznesowej, jak skutecznie mierzyć zyski z cyfryzacji, a także w jaki sposób zabezpieczyć firmę przed rosnącą liczbą cyfrowych zagrożeń – nad takimi tematami debatowali uczestnicy i prelegenci konferencji Symfonia Digital Day.

Cyfryzacja w gospodarce nabiera rozpędu. To nie przypadek, że konferencja Symfonii zbiegła się w czasie z ogłoszeniem projektu Strategii Cyfryzacji Polski do 2035 r., ponieważ potrzeba digitalizacji jest coraz mocniej widoczna. Pokazują to też wyniki Testu Dojrzałości Cyfrowej przeprowadzonego przez PFR, według których 61% firm z sektora MŚP widzi konieczność dalszej cyfryzacji. Kluczowe jest więc, aby dobrze przemyśleć strategię jej wdrożenia w firmie. Takie opinie dominują wśród uczestników wydarzenia.

 

Budowanie przewagi konkurencyjnej priorytetem przedsiębiorców

„Polska nie zwalnia tempa i szybko nie straci swojej wysokiej konkurencyjności, która pozwoliła nam pierwszy raz w historii w ciągu ostatnich 35 lat stać się europejskim liderem wzrostu gospodarczego. Nikt w Europie od początku transformacji nie rozwinął się bardziej i szybciej niż my. (...) To my jesteśmy, jeżeli nie azjatyckim tygrysem, to polskim orłem, który ten sukces osiągnął.” – podkreślał prof. Marcin Piątkowski z Akademii Leona Koźmińskiego.

Z rozmów prowadzonych przez prelegentów Symfonia Digital Day wyłoniły się kluczowe wnioski dotyczące znaczenia cyfryzacji w podnoszeniu konkurencyjności firm. Omówiono korzyści wynikające z automatyzacji i integracji rozwiązań cyfrowych, które umożliwiają firmom między innymi sprawniejsze reagowanie na zmieniające się potrzeby rynku.

 

MŚP potrzebuje mądrych liderów

Prelegenci konferencji podkreślali znaczenie przywództwa w dobie dynamicznych zmian technologicznych, co wymaga przede wszystkim elastycznego podejścia, a także szeroko zakrojonej edukacji i w konsekwencji zmiany sposobu myślenia.

„W zależności od źródła, sukcesem kończy się od kilkunastu po maksymalnie 30% wdrożeń. Za sukcesem lub jego brakiem najczęściej stoją ludzie i ich zdolność do zarządzania zmianą.” – dodała Zofia Dzik, menadżerka i członkini szeregu rad nadzorczych, CEO w Instytucie Humanites – Człowiek i Technologia.

 

Plan cyfryzacji

Konferencja Symfonia Digital Day była odpowiedzią na mnożące się wyzwania stawiane przed sektorem MŚP. Wydarzenie zbiegło się w czasie z premierą rządowego projektu Strategii Cyfryzacji Polski, który stanowi pierwszy tak kompleksowy dokument, wyznaczający plan transformacji cyfrowej do 2035 roku.

„Zgodnie z zaprezentowanym projektem Strategii Cyfryzacji Polski od 2035 roku 5% PKB zostanie przeznaczonych na digitalizację, co stanowi ważny krok w informatyzacji Polski. Cyfryzacja to siła napędowa, która przenika sferę życia społecznego i gospodarczego. Kluczowe jest, by właśnie teraz wesprzeć przedsiębiorców w skutecznym wykorzystaniu tych narzędzi. Rosnąca potrzeba optymalizacji kosztów czy automatyzacji procesów biznesowych wymaga od firm podjęcia konkretnych decyzji. To sprawia, że inwestycja w cyfryzację nie jest już wyborem, jest koniecznością.” – dodaje Edyta Malesza-Malatrat, dyrektorka ds. marketingu i PR w Symfonii.

 

Dyskusje w gronie ekspertów i praktyków

Symfonia Digital Day zgromadziła niemal 300 uczestników zarówno stacjonarnie jak i online, dostarczając merytorycznej wiedzy i dając możliwość poznania najnowszych trendów technologicznych. Partnerem wydarzenia była Fundacja Digital Poland.

W gronie prelegentów znaleźli się między innymi: dr Marcin Piątkowski (ekonomista i profesor Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie), Zofia Dzik (CEO Instytutu Humanites), Magda Gajownik (Polski Fundusz Rozwoju), Paulina Kiewicz (Ministerstwo Rozwoju i Technologii), Ignacy Święcicki (Polski Instytut Ekonomiczny), Konrad Płachecki (Bank Gospodarstwa Krajowego), Izabela Taborowska (Fundacja Girls in Tech, Prezeska Zarządu oraz CIO w CyberClue), Bogdan Szymanowski (CEO Highway Automotive), Katarzyna Kowalska-Delamontagne (Salesforce), Piotr Mieczkowski (dyrektor zarządzający Fundacji Digital Poland), Piotr Ciski (CEO Grupy Symfonia), Edyta Malesza-Malatrat (CMO, Symfonia), Robert Zyskowski (CTO, Symfonia), Michał Otrębski (Head of Strategy, Symfonia), Bogdan Zatorski (ekspert biznesowo-prawny, Symfonia).

 

************************

 

Kontakt dla mediów: 

Magdalena Szymańska 

Symfonia 

magdalena.szymanska@symfonia.pl  

 

Anna Cygan

Monday – agencja komunikacji 

anna.cygan@mondaygroup.pl  

 

Informacja dla wydawcy:  

Symfonia od blisko 30 lat jest partnerem technologicznym polskich małych i średnich przedsiębiorstw  
w procesie cyfryzacji. Specjalizuje się w tworzeniu systemów ERP, które automatyzują pracę w obszarach: finanse i księgowość, kadry, płace i HR, zarządzanie sprzedażą, prowadzenie magazynu, zarządzanie produkcją, elektroniczny obieg dokumentów, a także analizę danych. Dopasowuje swoje rozwiązania do indywidualnych potrzeb biznesu, najnowszych trendów i zmieniającego się otoczenia prawnego, pozwalając firmom optymalizować koszty, zwiększać sprzedaż oraz usprawniać procesy biznesowe.   

W ramach Fundacji Symfonii firma realizuje politykę społecznej odpowiedzialności, konsekwentnie wspierając przedsiębiorczość wśród kobiet oraz rozwijając edukację w obszarze STEM wśród dziewcząt. Symfonia, koncentrując się na ludziach, inicjuje zmiany wpisujące się w ekologiczną odpowiedzialność. Poprzez promowanie cyfryzacji i digitalizacji obiegu dokumentów, stawiamy na praktyki ograniczające negatywny wpływ na środowisko naturalne, dążąc do bardziej zrównoważonego modelu biznesowego. 

Grupa Symfonia to międzynarodowa organizacja, która realizuje strategię rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej poprzez wzrost organiczny i akwizycje na rynku polskim m.in.: Reset2.pl, Cloud Planet S.A., Skanuj.to, HRTec, eDokumenty, i rumuńskim: Softeh Plus. Obecnie w skład Grupy Symfonia wchodzą spółki: Symfonia, HRTec, moreBIT i Softeh Plus. Pozostałe z zakupionych firm zostały zintegrowane ze spółką Symfonia, zwiększając tym samym technologiczny i ekspercki potencjał firmy. Grupę wspiera dwóch strategicznych inwestorów: fundusz globalny, z korzeniami w Dolinie Krzemowej – Accel-KKR oraz fundusz MidEuropa specjalizujący się w obszarze CEE. Z rozwiązań Grupy Symfonia korzysta ponad 55 tysięcy mikro, małych i średnich firm oraz biur rachunkowych w Polsce i Rumunii.   

Więcej informacji: www.symfonia.pl, Facebook oraz LinkedIn. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday agencja komunikacji
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce Biuro prasowe
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.