Komunikaty PR

Jak założyć sklep online w pięciu krokach

2020-12-15  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Kuczyńska
KLANG! Media

Prosta 68
00-858 Warszawa
k.kuczynska|klangmedia.pl| |k.kuczynska|klangmedia.pl
503987119
www.klangmedia.pl
Do pobrania komunikat ( 0.02 MB )

W 2019 w ramach rynku e-commerce dokonano transakcji wartych 3,5 biliona dolarów. Przewidywany wolumen obrotu w 2021 roku wynosi 4,9 biliona dolarów.  Proces ten ostatnio jeszcze przyspieszył na skutek pandemii, która zdaje się być całkiem wydajnym paliwem dla sektora zakupów online. Nic dziwnego, że merchanci w przeniesieniu sprzedaży do online’u upatrują swojej biznesowej szansy na sukces. Wychodząc naprzeciw trendowi, w poniższym materiale przedstawiamy przygotowany wraz z ekspertami Tpay materiał przeprowadzający przez podstawowe kroki, jakie należy podjąć, chcąc założyć własny sklep online.

 

Aby dobrze zobrazować sytuację panującą na rodzimym rynku zakupów online, warto odwołać się do danych z raportu e-Izby z 2020. Aż 72 proc. uczestników omawianego badania zadeklarowało dokonywanie zakupów w sieci. Udział e-commerce w polskim handlu detalicznym kształtuje się obecnie na poziomie 7 proc. Przewidywania odnośnie wartości rynku mówią zaś o przekroczeniu granicy 70 mld zł do końca bieżącego roku.

Pandemia koronawirusa przyspieszyła rozwój e-commerce co najmniej o 2 lata. Rosnąca popularność zakupów w sieci nie jest szczególnym zaskoczeniem - w dobie zamkniętych przez wiosenny lockdown sklepów stacjonarnych, zakupy online były właściwie jedyną możliwością nabycia wielu produktów. Pytanie, które warto sobie zadać to jak sprawić, by nowi klienci, którzy w błyskawicznym tempie zaczęli realizować swoje potrzeby zakupowe w internecie, równie szybko z niego nie uciekli. Porzucane koszyki to bowiem duży problem wielu przedsiębiorców. Kluczem do sukcesu jest oczywiście profesjonalnie przygotowany e-sklep – twierdzi Marzena Szplitt, Partnership Program Specialist w Tpay. 

Jeśli chcesz być częścią tej rozwijającej się gałęzi gospodarki, opracowałeś/łaś już kompletną strategię działania, wyznaczyłaś/eś grupę swoich docelowych klientów i potrzebujesz dalszych instrukcji - zapraszamy do lektury.

 

1. Kup domenę

Strona będzie potrzebować domeny adresowej, pod którą będzie funkcjonować. Wybór nazwy strony powinien przebiegać z uwzględnieniem takich czynników jak dostosowanie do charakterystyki reprezentowanego biznesu, prostota oraz chwytliwość. Kiedy zbierzesz najlepsze pomysły, wyszukaj oferty domen na stronach takich jak: GoDaddy, Home.pl czy Domena.pl w celu porównania ofert zakupu.

Istnieje również możliwość założenia sklepu online za pośrednictwem platform hostingowych. Najbardziej znane to Shopify, BigCommerce oraz działająca na silniku WordPress Woocommerce. Jeśli wybierzesz tę drogę, będziesz mógł/mogła pominąć punkt 2.  

 

2. Postaw stronę z pomocą webdevelopera

Ten krok jest kluczowy jeśli chcesz by strona powstała w relatywnie niedługim czasie, a jej późniejsze działanie nie budziło żadnych zastrzeżeń ze strony kupujących. Tworzenie strony możesz poprzedzić badaniem UX wśród klientów, których obrałeś za swoją grupę docelową. 

Upewnij się, że angażujesz w projekt profesjonalistów, nawet jeśli miałoby to oznaczać większe obciążenie dla Twojego budżetu operacyjnego.

 

3. Zarejestruj działalność i dopełnij resztę formalności

Zacznij od złożenia wniosku do Centralnej Ewidencji Informacyjnej o Działalności Gospodarczej. We wniosku będziesz musiał/a określić klasyfikację działalności w postaci pięcioznakowego kodu i wybrać rodzaj opodatkowania. Do znalezienia się w CEIDG niezbędne jest również podanie numerów PESEL i NIP swojej działalności (po uprzednim złożeniu wniosku o NIP do Urzędu Skarbowego), adresu siedziby firmy, adresu mailowego oraz danych rachunków bankowych.

Jako osoba prowadząca działalność opierającą się na sprzedaży dóbr, będziesz musiał/a zarejestrować się następnie jako płatnik VAT. 

 

4. Pomyśl o narzędziach, które pomogą Ci w zakresie PR i SEO

Ważnym elementem prowadzenia biznesu jest dbanie o wizerunek działalności oraz stopniowe zwiększanie rozpoznawalności. Najlepiej w tym celu nawiązać współpracę z profesjonalną agencją interaktywną. Nie każdego stać jednak na podjęcie takiego kroku. Co wtedy robić? O czym należy pamiętać? 

- Jeśli postanowiliśmy już samodzielnie prowadzić działania wizerunkowe, powinniśmy pamiętać o kilku podstawowych zasadach, dzięki którym będziemy w tym efektywni. Przede wszystkim należy podjąć działania ukierunkowane na publikowanie pozytywnych i merytorycznych treści na portalach zewnętrznych. Możemy zrobić to na zasadzie komercyjnej lub redakcyjnej, przy czym w tym drugim przypadku musimy zaproponować naprawdę atrakcyjny content. Warto zamieszczać treści również na swojej stronie, np. w postaci bloga, który będziemy następne promować na profilach social media sklepu. Należy pamiętać przy tym o używaniu słów kluczowych, które pozwolą zwiększyć wyszukiwalność naszej strony. Ważną rolę odgrywa również content video, o którym nie możemy zapominać - komentuje Michał Dąbrowski, dyrektor zarządzający Fintek.pl i KLANG! Media. - Warto również dodatkowo zainwestować w narzędzia monitoringu mediów, które pomogą nam trzymać rękę na pulsie - dodaje.

 

 

5. Wybierz formę płatności online

Płatności online za pomocą karty odbywają się dzięki tzw. bramkom płatniczym oferowanym przez acquirerów takich jak np. Tpay, Przelewy24 czy PayPo. Podmioty takie zapewnią przeprowadzą również proces weryfikacji płatnika według standardu EMV 3DSecure, co w praktyce oznacza zdjęcie z Ciebie odpowiedzialności za ryzyko wystąpienia potencjalnego fraudu.

Duża część acquirerów w swojej ofercie posiada również możliwość skorzystania z biblioteki mobilnej SDK, która stanowi kompleksową infrastrukturę pod zbudowanie aplikacji mobilnej dla swojego sklepu.

Wdrożenie operatora płatności do swojego e-commerce nie jest już wyborem, a koniecznością. Użytkownicy e-commerce są coraz bardziej wymagający i standardowy e-przelew może nie sprostać ich oczekiwaniom. Dobrze wdrożony BLIK, intuicyjna i krótka ścieżka zakupowa, a także dostępność wielu metod, takich jak wspomniany już BLIK, portfele cyfrowe (np. Google Pay), czy karty płatnicze to absolutna podstawa. Udostępniając klientom płatności zintegrowane przez zaufanego operatora, sklep daje mu poczucie bezpieczeństwa i skraca ścieżkę zakupową do minimum – komentuje Marzena Szplitt, Partnership Program Specialist w Tpay. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Lodówka z komorą próżniową – ciesz się do 8 razy dłużej świeżością swojej żywnoś Biuro prasowe
2021-01-14 | 13:30

Lodówka z komorą próżniową – ciesz się do 8 razy dłużej świeżością swojej żywnoś

Przechowywanie próżniowe – lepszy smak i dłuższa świeżość produktów Każdy z nas często zastanawia się w jaki sposób przechowywać produkty tak, aby
CES 2021: Kingston Digital — nowe produkty z serii Workflow
2021-01-12 | 10:00

CES 2021: Kingston Digital — nowe produkty z serii Workflow

Firma Kingston Digital Europe Co LLP, wytwarzająca urządzenia pamięci flash spółka stowarzyszona firmy Kingston Technology Company Inc., największego na świecie producenta pamięci
BRAK ZDJĘCIA
2020-12-23 | 12:00

Chmura możliwości dla sektora regulowanego

  Chmura możliwości dla sektora regulowanego Rynek cloud computing zaczął wyraźnie rozwijać się w Polsce w ciągu ostatnich kilku lat i obecnie analitycy spodziewają się jego wzrostu na poziomie 15-20 proc. rocznie.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Prezes Związku Nauczycielstwa Polskiego: Szczepienia podstawą bezpieczeństwa uczniów i nauczycieli. Powinny być przeprowadzane równolegle ze szczepieniami seniorów

– Szczepienia są sprawą podstawową z punktu widzenia bezpieczeństwa uczniów, nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami – podkreśla Sławomir Broniarz, prezes Związku Nauczycielstwa Polskiego. Dlatego ZNP postulował do rządu o wykonywanie ich wśród nauczycieli równolegle z grupą seniorów, którzy będą szczepieni od 25 stycznia. Na to jednak nie ma na razie szans, tym bardziej że w następnych tygodniach możliwe jest ograniczenie dostaw szczepionek przez firmę Pfizer. Jak podkreśla prezes ZNP, wszystkim zależy na bezpiecznym powrocie do nauki stacjonarnej, zwłaszcza że ma to duże znaczenie dla normalnego funkcjonowania milionów rodziców.

Prawo

W 2060 roku dwie trzecie seniorów będzie otrzymywać minimalną emeryturę. Brak reform może pogrążyć polski system emerytalny

– O ile dzisiaj jesteśmy mniej więcej w środku peletonu europejskiego pod względem wysokości emerytur, o tyle w 2060 roku będziemy należeć do krajów o najniższych emeryturach – mówi Krzysztof Nowak, prezes Mercera. Według różnych szacunków za 40 lat wysokość emerytury w Polsce będzie stanowić 25–30 proc. ostatniej pensji, czyli prawie dwukrotnie mniej niż dzisiaj. To efekt nie tylko zmian demograficznych, lecz także niskiego wieku emerytalnego. Stopa zastąpienia będzie jeszcze niższa dla kobiet ze względu na to, że przechodzą na emeryturę o pięć lat wcześniej niż panowie. – Emeryt w Polsce dziś nie jest bogaty, w przyszłości będzie biedny, a kobiety będą jeszcze biedniejsze – podkreśla ekspert.

Bankowość

Nowy system ułatwi służbom dostęp do informacji o kontach bankowych Polaków. Eksperci ostrzegają przed ryzykiem nadużyć

W resorcie finansów trwają prace nad Systemem Informacji Finansowej, który pozwoli odpowiednim służbom i instytucjom szybko ustalić, w jakich bankach Polacy mają konta oraz czy korzystają ze skrytek bankowych lub kont maklerskich. Zgodnie z unijnymi przepisami ma to być narzędziem walki z poważnymi przestępstwami. – Służby powinny mieć dostęp do danych finansowych w przypadku ścigania poważnych przestępstw, jednak istnieje ogromne ryzyko, że będzie to wykorzystywane także w innych, błahych sprawach, a być może nawet w sytuacjach, które są zwykłym nadużyciem – mówi Wojciech Klicki, prawnik z Fundacji Panoptykon.

Ochrona środowiska

Kwestie środowiskowe coraz ważniejsze dla inwestorów. Nie będą finansować spółek nieraportujących swojego wpływu na klimat

ESG, czyli czynniki niefinansowe obejmujące np. dbałość firmy o środowisko i kwestie ważne społecznie, mają coraz większe znaczenie w podejmowaniu decyzji przez inwestorów. Takich danych szukają m.in. ubezpieczyciele czy banki, które dzięki nim mogą ocenić, czy firma działa w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju i opłaca się udzielić jej finansowania. W tym roku duże polskie spółki giełdowe będą już po raz czwarty obowiązkowo publikować dane ESG w swoich raportach niefinansowych, ale już wkrótce większą wagę do tego aspektu będą musiały przyłożyć również podmioty średnie i mniejsze. W przeciwnym razie grozi im utrudniony dostęp do kapitału.