Komunikaty PR

Jak założyć sklep online w pięciu krokach

2020-12-15  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Kuczyńska
KLANG! Media

Prosta 68
00-858 Warszawa
k.kuczynska|klangmedia.pl| |k.kuczynska|klangmedia.pl
503987119
www.klangmedia.pl
Do pobrania komunikat ( 0.02 MB )

W 2019 w ramach rynku e-commerce dokonano transakcji wartych 3,5 biliona dolarów. Przewidywany wolumen obrotu w 2021 roku wynosi 4,9 biliona dolarów.  Proces ten ostatnio jeszcze przyspieszył na skutek pandemii, która zdaje się być całkiem wydajnym paliwem dla sektora zakupów online. Nic dziwnego, że merchanci w przeniesieniu sprzedaży do online’u upatrują swojej biznesowej szansy na sukces. Wychodząc naprzeciw trendowi, w poniższym materiale przedstawiamy przygotowany wraz z ekspertami Tpay materiał przeprowadzający przez podstawowe kroki, jakie należy podjąć, chcąc założyć własny sklep online.

 

Aby dobrze zobrazować sytuację panującą na rodzimym rynku zakupów online, warto odwołać się do danych z raportu e-Izby z 2020. Aż 72 proc. uczestników omawianego badania zadeklarowało dokonywanie zakupów w sieci. Udział e-commerce w polskim handlu detalicznym kształtuje się obecnie na poziomie 7 proc. Przewidywania odnośnie wartości rynku mówią zaś o przekroczeniu granicy 70 mld zł do końca bieżącego roku.

Pandemia koronawirusa przyspieszyła rozwój e-commerce co najmniej o 2 lata. Rosnąca popularność zakupów w sieci nie jest szczególnym zaskoczeniem - w dobie zamkniętych przez wiosenny lockdown sklepów stacjonarnych, zakupy online były właściwie jedyną możliwością nabycia wielu produktów. Pytanie, które warto sobie zadać to jak sprawić, by nowi klienci, którzy w błyskawicznym tempie zaczęli realizować swoje potrzeby zakupowe w internecie, równie szybko z niego nie uciekli. Porzucane koszyki to bowiem duży problem wielu przedsiębiorców. Kluczem do sukcesu jest oczywiście profesjonalnie przygotowany e-sklep – twierdzi Marzena Szplitt, Partnership Program Specialist w Tpay. 

Jeśli chcesz być częścią tej rozwijającej się gałęzi gospodarki, opracowałeś/łaś już kompletną strategię działania, wyznaczyłaś/eś grupę swoich docelowych klientów i potrzebujesz dalszych instrukcji - zapraszamy do lektury.

 

1. Kup domenę

Strona będzie potrzebować domeny adresowej, pod którą będzie funkcjonować. Wybór nazwy strony powinien przebiegać z uwzględnieniem takich czynników jak dostosowanie do charakterystyki reprezentowanego biznesu, prostota oraz chwytliwość. Kiedy zbierzesz najlepsze pomysły, wyszukaj oferty domen na stronach takich jak: GoDaddy, Home.pl czy Domena.pl w celu porównania ofert zakupu.

Istnieje również możliwość założenia sklepu online za pośrednictwem platform hostingowych. Najbardziej znane to Shopify, BigCommerce oraz działająca na silniku WordPress Woocommerce. Jeśli wybierzesz tę drogę, będziesz mógł/mogła pominąć punkt 2.  

 

2. Postaw stronę z pomocą webdevelopera

Ten krok jest kluczowy jeśli chcesz by strona powstała w relatywnie niedługim czasie, a jej późniejsze działanie nie budziło żadnych zastrzeżeń ze strony kupujących. Tworzenie strony możesz poprzedzić badaniem UX wśród klientów, których obrałeś za swoją grupę docelową. 

Upewnij się, że angażujesz w projekt profesjonalistów, nawet jeśli miałoby to oznaczać większe obciążenie dla Twojego budżetu operacyjnego.

 

3. Zarejestruj działalność i dopełnij resztę formalności

Zacznij od złożenia wniosku do Centralnej Ewidencji Informacyjnej o Działalności Gospodarczej. We wniosku będziesz musiał/a określić klasyfikację działalności w postaci pięcioznakowego kodu i wybrać rodzaj opodatkowania. Do znalezienia się w CEIDG niezbędne jest również podanie numerów PESEL i NIP swojej działalności (po uprzednim złożeniu wniosku o NIP do Urzędu Skarbowego), adresu siedziby firmy, adresu mailowego oraz danych rachunków bankowych.

Jako osoba prowadząca działalność opierającą się na sprzedaży dóbr, będziesz musiał/a zarejestrować się następnie jako płatnik VAT. 

 

4. Pomyśl o narzędziach, które pomogą Ci w zakresie PR i SEO

Ważnym elementem prowadzenia biznesu jest dbanie o wizerunek działalności oraz stopniowe zwiększanie rozpoznawalności. Najlepiej w tym celu nawiązać współpracę z profesjonalną agencją interaktywną. Nie każdego stać jednak na podjęcie takiego kroku. Co wtedy robić? O czym należy pamiętać? 

- Jeśli postanowiliśmy już samodzielnie prowadzić działania wizerunkowe, powinniśmy pamiętać o kilku podstawowych zasadach, dzięki którym będziemy w tym efektywni. Przede wszystkim należy podjąć działania ukierunkowane na publikowanie pozytywnych i merytorycznych treści na portalach zewnętrznych. Możemy zrobić to na zasadzie komercyjnej lub redakcyjnej, przy czym w tym drugim przypadku musimy zaproponować naprawdę atrakcyjny content. Warto zamieszczać treści również na swojej stronie, np. w postaci bloga, który będziemy następne promować na profilach social media sklepu. Należy pamiętać przy tym o używaniu słów kluczowych, które pozwolą zwiększyć wyszukiwalność naszej strony. Ważną rolę odgrywa również content video, o którym nie możemy zapominać - komentuje Michał Dąbrowski, dyrektor zarządzający Fintek.pl i KLANG! Media. - Warto również dodatkowo zainwestować w narzędzia monitoringu mediów, które pomogą nam trzymać rękę na pulsie - dodaje.

 

 

5. Wybierz formę płatności online

Płatności online za pomocą karty odbywają się dzięki tzw. bramkom płatniczym oferowanym przez acquirerów takich jak np. Tpay, Przelewy24 czy PayPo. Podmioty takie zapewnią przeprowadzą również proces weryfikacji płatnika według standardu EMV 3DSecure, co w praktyce oznacza zdjęcie z Ciebie odpowiedzialności za ryzyko wystąpienia potencjalnego fraudu.

Duża część acquirerów w swojej ofercie posiada również możliwość skorzystania z biblioteki mobilnej SDK, która stanowi kompleksową infrastrukturę pod zbudowanie aplikacji mobilnej dla swojego sklepu.

Wdrożenie operatora płatności do swojego e-commerce nie jest już wyborem, a koniecznością. Użytkownicy e-commerce są coraz bardziej wymagający i standardowy e-przelew może nie sprostać ich oczekiwaniom. Dobrze wdrożony BLIK, intuicyjna i krótka ścieżka zakupowa, a także dostępność wielu metod, takich jak wspomniany już BLIK, portfele cyfrowe (np. Google Pay), czy karty płatnicze to absolutna podstawa. Udostępniając klientom płatności zintegrowane przez zaufanego operatora, sklep daje mu poczucie bezpieczeństwa i skraca ścieżkę zakupową do minimum – komentuje Marzena Szplitt, Partnership Program Specialist w Tpay. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Primavera Parfum z nowymi kanałami sprzedaży Biuro prasowe
2024-04-23 | 11:00

Primavera Parfum z nowymi kanałami sprzedaży

Grupa Primavera Parfum, jedyny w Polsce w pełni kompleksowy hub e-commerce dla marek kosmetycznych, rozszerza swoje kanały sprzedaży. Należący do grupy sklep Tagomago.pl pojawił się na
SYGNIS konsekwentnie realizuje strategię rozwoju produktów własnych
2024-04-09 | 16:50

SYGNIS konsekwentnie realizuje strategię rozwoju produktów własnych

Notowany na NewConnect SYGNIS S.A. umiejętnie łączy rozwój zaawansowanych technologicznie produktów własnych z realizacją nowych projektów badawczo-rozwojowych.
Dynamiczny rozwój polskiego rynku aplikacji mobilnych
2024-02-05 | 06:30

Dynamiczny rozwój polskiego rynku aplikacji mobilnych

Rynek aplikacji mobilnych, stanowiący kluczowy obszar globalnej gospodarki cyfrowej, przechodzi błyskawiczne zmiany. Przegląd rynku firmy analitycznej MarketHub ujawnia, że Polska jest jednym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.