James Petter obejmuje stanowisko szefa Snowflake w regionie EMEA
Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, 3 lipca 2023 roku mianowała Jamesa Pettera na stanowisko wiceprezesa ds. sprzedaży w regionie EMEA (VP Sales EMEA). Petter będzie odpowiedzialny za kierowanie zespołem Snowflake EMEA, a w szczególności za rozwój biznesu, pozyskiwanie nowych klientów oraz zapewnienie współpracy i innowacji w całym ekosystemie Data Cloud firmy Snowflake.
Petter wnosi do organizacji ponad 25-letnie doświadczenie zdobyte na najwyższych stanowiskach sprzedażowych w wiodących firmach, gdzie odpowiadał za nowy biznes i wzrost przychodów, rozwój działalności w regionach EMEA i APAC oraz pozyskiwanie najlepszych specjalistów. Petter spędził ponad osiem lat w Pure Storage, zwiększając przychody w regionach EMEA, Ameryki Łacińskiej i APAC. Wcześniej przez 11 lat pracował w firmie EMC, a 4 lata spędził w Cisco. Zanim dołączył do branży technologicznej, Peter służył przez 4 lata w armii brytyjskiej.
– Jako lider zawsze działałem według zasady „służyć, by przewodzić”. W firmie tak innowacyjnej, jak Snowflake to stwierdzenie niezmiennie pozostaje prawdziwe – powiedział James Petter, wiceprezes ds. sprzedaży w regionie EMEA w Snowflake. – Snowflake znajduje się w ekscytującym momencie swojej podróży, prowadzonej poprzez rozwój generatywnej sztucznej inteligencji, dużych modeli językowych (LLM) i aplikacji. Cieszę się, że mogę dołączyć do firmy właśnie na tym etapie i rozszerzyć te możliwości na cały region EMEA, pomagając naszym klientom lepiej wykorzystywać ich dane.
Snowflake EMEA może pochwalić się silnym wzrostem w pierwszym kwartale fiskalnym (stan na 30 kwietnia 2023), uzyskując przychód w wysokości $88.7M (EMEA Product Revenue), co oznacza wzrost rok do roku na poziomie 66%. Obecnie w wśród klientów Snowflake znajduje się ponad 1700 przedsiębiorstw z różnych branż, a firma zatrudnia w regionie EMEA ponad 1300 pracowników.
Chris Degnan, Chief Revenue Officer w Snowflake, powiedział o nominacji Jamesa Pettera: – Nasza organizacja w regionie EMEA znajduje się w wyjątkowej fazie, w której kontynuujemy ekspansję i zwiększamy naszą obecność w regionie, a także pomagamy klientom w większym stopniu wykorzystać potencjał ich danych. Bogate doświadczenie Jamesa w kierowaniu uznanymi na całym świecie firmami, które odniosły duży sukces, pomoże nam osiągnąć ten cel dzięki skutecznym strategiom wejścia na rynek.
Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland
Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy
– Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.
Infrastruktura
Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich
Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.
IT i technologie
Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii
Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.