James Petter obejmuje stanowisko szefa Snowflake w regionie EMEA
Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, 3 lipca 2023 roku mianowała Jamesa Pettera na stanowisko wiceprezesa ds. sprzedaży w regionie EMEA (VP Sales EMEA). Petter będzie odpowiedzialny za kierowanie zespołem Snowflake EMEA, a w szczególności za rozwój biznesu, pozyskiwanie nowych klientów oraz zapewnienie współpracy i innowacji w całym ekosystemie Data Cloud firmy Snowflake.
Petter wnosi do organizacji ponad 25-letnie doświadczenie zdobyte na najwyższych stanowiskach sprzedażowych w wiodących firmach, gdzie odpowiadał za nowy biznes i wzrost przychodów, rozwój działalności w regionach EMEA i APAC oraz pozyskiwanie najlepszych specjalistów. Petter spędził ponad osiem lat w Pure Storage, zwiększając przychody w regionach EMEA, Ameryki Łacińskiej i APAC. Wcześniej przez 11 lat pracował w firmie EMC, a 4 lata spędził w Cisco. Zanim dołączył do branży technologicznej, Peter służył przez 4 lata w armii brytyjskiej.
– Jako lider zawsze działałem według zasady „służyć, by przewodzić”. W firmie tak innowacyjnej, jak Snowflake to stwierdzenie niezmiennie pozostaje prawdziwe – powiedział James Petter, wiceprezes ds. sprzedaży w regionie EMEA w Snowflake. – Snowflake znajduje się w ekscytującym momencie swojej podróży, prowadzonej poprzez rozwój generatywnej sztucznej inteligencji, dużych modeli językowych (LLM) i aplikacji. Cieszę się, że mogę dołączyć do firmy właśnie na tym etapie i rozszerzyć te możliwości na cały region EMEA, pomagając naszym klientom lepiej wykorzystywać ich dane.
Snowflake EMEA może pochwalić się silnym wzrostem w pierwszym kwartale fiskalnym (stan na 30 kwietnia 2023), uzyskując przychód w wysokości $88.7M (EMEA Product Revenue), co oznacza wzrost rok do roku na poziomie 66%. Obecnie w wśród klientów Snowflake znajduje się ponad 1700 przedsiębiorstw z różnych branż, a firma zatrudnia w regionie EMEA ponad 1300 pracowników.
Chris Degnan, Chief Revenue Officer w Snowflake, powiedział o nominacji Jamesa Pettera: – Nasza organizacja w regionie EMEA znajduje się w wyjątkowej fazie, w której kontynuujemy ekspansję i zwiększamy naszą obecność w regionie, a także pomagamy klientom w większym stopniu wykorzystać potencjał ich danych. Bogate doświadczenie Jamesa w kierowaniu uznanymi na całym świecie firmami, które odniosły duży sukces, pomoże nam osiągnąć ten cel dzięki skutecznym strategiom wejścia na rynek.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.