Klabater otrzymuje ponad 2,5 mln zł dofinansowania z GameINN
BuzzAir
ul. Niekłańska 35/1
03-924 Warszawa
maurycy.nosowski|buzzair.pl| |maurycy.nosowski|buzzair.pl
+48 22 402 96 10
www.corepr.pl
Klabater S.A. otrzymał pozytywną rekomendację w temacie dofinansowania w ramach programu GameINN - czwartego konkursu sektorowego Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Projekt Spółki znalazł się w grupie 43 wniosków wybranych spośród 93 zgłoszeń nadesłanych w ramach programu. Przyznana kwota dofinansowania wynosi ponad 2,5 mln zł.
Klabater zrealizuje projekt „T.A.C.K. – Zestaw innowacyjnych narzędzi do tworzenia zaawansowanych ekonomicznych gier symulacyjnych”. Przedmiotem projektu jest opracowanie i wdrożenie rozwiązania w postaci zestawu narzędzi i nakładki na silniki gier wideo. T.A.C.K. (Tycoons Autonomic Creation Tool) to innowacja procesowa służąca do tworzenia zaawansowanych gier z gatunku symulacyjno-ekonomicznych (tzw. tycoons). Przyznana Spółce rekomendowana kwota dofinansowania wynosi 2.547.238,82 zł, a koszt całkowity realizacji projektu to 4.077.476,47 zł.
Klabater to producent gier wideo z gatunku RPG Narrative Tycoons. Pierwszą produkcją studia była wydana w 2019 gra Crossroads Inn - symulator zarządzania tawerną fantasy. Projekt T.A.C.K pozwoli Spółce rozwinąć seryjną produkcję kolejnych gier z gatunku symulacji ekonomicznych oraz stworzyć narzędzia i rozwiązania, które znacznie zredukują czas i środki potrzebne do finalizacji kolejnych projektów.
Jestem dumny, że nasz wniosek znalazł się wśród rekomendowanych przez komisję, szczególnie, że w tym roku konkurencja była bardzo duża, a wszystkie wnioski stały na bardzo wysokim poziomie. Środki pozyskane z programu GameINN pozwolą nam na opracowanie własnej unikatowej technologii i wdrożenie jej w postaci innowacji procesowej, w pierwszej kolejności w naszej firmie. Rozwój kompetencji badawczych i inwestycja w poziom technologiczny spółki to nasz priorytet i ważny element strategii budowy wartości Klabatera – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater S.A.
Spośród 93 wniosków, które wpłynęły do NCBR, wybrano 43 projekty. Łączna kwota dofinansowania dla wszystkich beneficjentów wynosi 154,4 mln zł. Pozostałe 37 projektów nie zostało wybranych do dofinansowania, a 9 z nich wycofano z oceny. NCBR poinformowało, że ze względu na wysoki poziom merytoryczny projektów, budżet czwartego konkursu został zwiększony o ponad 54 mln zł.
Powstały w 2016 r. GameINN jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Od pierwszej edycji konkursu cieszy się on ogromnym zainteresowaniem. W ramach wszystkich czterech odsłon GameINN dofinansowanie o łącznej wysokości 474,3 mln zł przyznano 150 projektom.
W czwartym konkursie sektorowym GameINN o dofinansowanie ubiegali się przedsiębiorcy, konsorcja przedsiębiorców oraz konsorcja przedsiębiorców z udziałem jednostek naukowych. Do NCBR wpłynęła największa w historii programu liczba wniosków.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.