Leifheit stawia na mobile i zwiększa przychody o 370%
Podczas tworzenia nowego sklepu duży nacisk położono na zapewnienie doskonałego mobile experience. Dlatego wdrożenie obejmowało wykorzystanie rozwiązania e2m storefront (autorskie rozwiązanie e-point SA), co usprawniło proces implementacji standardu PWA. Wprowadzone zmiany szybko przyniosły konkretne efekty:
- liczba transakcji: +178%
- wskaźnik konwersji: +192%
- przychody: +370%
- średnia wartość zamówienia:+69%
Wybór PWA okazał się strzałem w dziesiątkę
Standard PWA (Progressive Web Application) zapewnił klientom marki wygodę kupowania na każdym urządzeniu. Przeglądanie oferty sklepu na smartfonie stało się równie proste i wygodne jak korzystanie z aplikacji, ponieważ strona dostosowuje wygląd i interfejs do urządzenia. Uwolniło to też firmę od konieczności stworzenia oddzielnej aplikacji i dodatkowych kosztów związanych z jej utrzymywaniem.
PWA (Progressive Web Application) to aplikacja napisana w języku webowym (JavaScript + frameworki), która łączy najlepsze cechy aplikacji i stron internetowych. Z jednej strony pozwala na łatwy dostęp bezpośrednio z wyszukiwarki i nie wymaga dodatkowych działań związanych z instalacją, a jednocześnie umożliwia wykorzystanie natywnych funkcji urządzenia mobilnego jak
powiadomienia, aparat czy geolokalizacja do zwiększania zaangażowania. W dodatku to sprawdzone rozwiązanie, które na co dzień wykorzystuje wiele światowych marek, w tym m.in. Uber, Booking.com, Twitter i AliExpress.
Dobrze zaadresowane potrzeby klientów
Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii webowych, PWA przyczynia się do skrócenia czasu ładowania poszczególnych podstron. Jest to szczególna zaleta w przypadku urządzeń, których właściciele często dysponują słabszym połączeniem z internetem.
“Rozpoczynając prace nad naszym sklepem internetowym, wiedzieliśmy, że musi być niezawodny i intuicyjny w wersji desktopowej, ale przede wszystkim — mobilnej. Analiza zachowania użytkowników na starej stronie Leifheit pokazała, że to na smartfonach najczęściej przeglądana jest nasza oferta. Właśnie – przeglądana, bo tylko nieliczni użytkownicy decydowali się na przejście przez skomplikowany proces zakupowy i złożenie zamówienia. W związku z tym chcieliśmy umożliwić klientom dokonanie zakupu dokładnie tak, jak tego chcą. Nie byliśmy przekonani co do aplikacji mobilnej, ze względu na złożoność takiego projektu — PWA okazało się więc dla nas doskonałą alternatywą. Po kilku miesiącach od wdrożenia mogę powiedzieć, że była to bardzo dobra decyzja: konwersja zakupowa z urządzeń mobilnych wzrosła dwukrotnie, a nam przybyło zadowolonych klientów.”
Katarzyna Bronowska
E-commerce & Marketing Manager
Leifheit Polska Sp. z o.o.
Dane szybko potwierdziły, że Leifheit dobrze zaadresował potrzeby klientów. Wkrótce po uruchomieniu sklepu, udział użytkowników mobilnych wśród wszystkich kupujących wzrósł do poziomu 33,75% (w porównaniu do 22,53% rok wcześniej).
Powtórka sukcesu w Niemczech
Takie podejście bardzo dobrze zostało przyjęte także w Niemczech, gdzie Leifheit nie prowadził dotąd sprzedaży online. Po uruchomieniu e-commerce na niemieckim rynku ponad 60% wszystkich klientów odwiedza platformę za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
Artykuł autorstwa Pauliny Radzimirskiej, Project Manager e-point SA
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.