Leifheit stawia na mobile i zwiększa przychody o 370%
Podczas tworzenia nowego sklepu duży nacisk położono na zapewnienie doskonałego mobile experience. Dlatego wdrożenie obejmowało wykorzystanie rozwiązania e2m storefront (autorskie rozwiązanie e-point SA), co usprawniło proces implementacji standardu PWA. Wprowadzone zmiany szybko przyniosły konkretne efekty:
- liczba transakcji: +178%
- wskaźnik konwersji: +192%
- przychody: +370%
- średnia wartość zamówienia:+69%
Wybór PWA okazał się strzałem w dziesiątkę
Standard PWA (Progressive Web Application) zapewnił klientom marki wygodę kupowania na każdym urządzeniu. Przeglądanie oferty sklepu na smartfonie stało się równie proste i wygodne jak korzystanie z aplikacji, ponieważ strona dostosowuje wygląd i interfejs do urządzenia. Uwolniło to też firmę od konieczności stworzenia oddzielnej aplikacji i dodatkowych kosztów związanych z jej utrzymywaniem.
PWA (Progressive Web Application) to aplikacja napisana w języku webowym (JavaScript + frameworki), która łączy najlepsze cechy aplikacji i stron internetowych. Z jednej strony pozwala na łatwy dostęp bezpośrednio z wyszukiwarki i nie wymaga dodatkowych działań związanych z instalacją, a jednocześnie umożliwia wykorzystanie natywnych funkcji urządzenia mobilnego jak
powiadomienia, aparat czy geolokalizacja do zwiększania zaangażowania. W dodatku to sprawdzone rozwiązanie, które na co dzień wykorzystuje wiele światowych marek, w tym m.in. Uber, Booking.com, Twitter i AliExpress.
Dobrze zaadresowane potrzeby klientów
Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii webowych, PWA przyczynia się do skrócenia czasu ładowania poszczególnych podstron. Jest to szczególna zaleta w przypadku urządzeń, których właściciele często dysponują słabszym połączeniem z internetem.
“Rozpoczynając prace nad naszym sklepem internetowym, wiedzieliśmy, że musi być niezawodny i intuicyjny w wersji desktopowej, ale przede wszystkim — mobilnej. Analiza zachowania użytkowników na starej stronie Leifheit pokazała, że to na smartfonach najczęściej przeglądana jest nasza oferta. Właśnie – przeglądana, bo tylko nieliczni użytkownicy decydowali się na przejście przez skomplikowany proces zakupowy i złożenie zamówienia. W związku z tym chcieliśmy umożliwić klientom dokonanie zakupu dokładnie tak, jak tego chcą. Nie byliśmy przekonani co do aplikacji mobilnej, ze względu na złożoność takiego projektu — PWA okazało się więc dla nas doskonałą alternatywą. Po kilku miesiącach od wdrożenia mogę powiedzieć, że była to bardzo dobra decyzja: konwersja zakupowa z urządzeń mobilnych wzrosła dwukrotnie, a nam przybyło zadowolonych klientów.”
Katarzyna Bronowska
E-commerce & Marketing Manager
Leifheit Polska Sp. z o.o.
Dane szybko potwierdziły, że Leifheit dobrze zaadresował potrzeby klientów. Wkrótce po uruchomieniu sklepu, udział użytkowników mobilnych wśród wszystkich kupujących wzrósł do poziomu 33,75% (w porównaniu do 22,53% rok wcześniej).
Powtórka sukcesu w Niemczech
Takie podejście bardzo dobrze zostało przyjęte także w Niemczech, gdzie Leifheit nie prowadził dotąd sprzedaży online. Po uruchomieniu e-commerce na niemieckim rynku ponad 60% wszystkich klientów odwiedza platformę za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
Artykuł autorstwa Pauliny Radzimirskiej, Project Manager e-point SA

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem
Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.
Ochrona środowiska
KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.
Handel
Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.