Komunikaty PR

Liderki w IT. Pierwszy etap programu Lead IT, Lady zakończony

2021-02-19  |  14:00
Biuro prasowe

3 miesiące intensywnej pracy, 12 wymagających warsztatów, 14 zaangażowanych uczestniczek – z początkiem roku zakończył się pierwszy moduł projektu Lead IT, Lady!. To 9 miesięczny program, którego celem jest wsparcie kobiet w podejmowaniu ról liderskich w IT.

Stowarzyszenie Women in Technology Poland (WiT), we współpracy z firmą Grand Parade, ruszyło w październiku 2020 roku z programem Lead IT, Lady!. Program składa się z czterech modułów, każdy z nich ma na celu wzmocnienie w kobietach związanych z branżą nowych technologii gotowości do leadershipu. Organizatorzy stawiają na mentoring, warsztatową formę zdobywania wiedzy oraz praktykę poprzez zaangażowanie uczestniczek w realizację projektów Stowarzyszenia oraz własnych inicjatyw. 

Bardzo się cieszymy, że pierwszy moduł projektu Lead IT, Lady! zakończył się sukcesem, czyli trafieniem w potrzeby naszych uczestniczek. Już samo zainteresowanie programem przerosło nasze oczekiwania – dostałyśmy ponad 250 zgłoszeń. Jesteśmy pewne, że kolejne moduły wypadną równie świetnie – komentuje Anna Szwiec, prezeska Stowarzyszenia Women in Technology Poland, organizatora programu.

Do programu zgłosiło się ponad 250 kobiet, z których 14 zostało zaproszonych do udziału w projekcie. Pierwszy moduł trwał 3 miesiące – uczestniczki miały okazję wziąć udział w warsztatach z obszaru samoświadomości, pewności siebie, wystąpień publicznych, kształtowania kompetencji liderskich i narzędzi do zarządzania zespołem.

Moduł pierwszy był intensywny i bardzo wartościowy. Uważam, że dobór osób prowadzących warsztaty był świetny. Przekazali nam mnóstwo wiedzy. Czasem wrzucali na trochę głębszą wodę w trakcie praktycznych zadań. Prowokowali do przemyśleń odnośnie naszych wartości, tego, jakimi chcemy być liderkami. Jestem wdzięczna zespołowi WiT za możliwość poznania i uczenia się od osób, które mnie inspirują. Równie ważna była dla mnie okazja do poznania innych uczestniczek tego programu. Bije od nich świetna energia, każda wnosi swoją perspektywę i dużo się od dziewczyn nauczyłam. Nie mogę się doczekać pracy z nimi w kolejnych etapach projektu Anna Konopka, Front-end Developer, uczestniczka programu Lead IT, Lady!

Podczas warsztatów swoją wiedzą i umiejętnościami podzielili się między innymi Agnieszka Opaska i Maciej Robakiewicz w dziedzinie tworzenia skutecznych prezentacji, Iwona Golonko w zakresie ustalenia celów, delegowania, asertywności oraz Piotr Nabielec z obszaru efektywności i motywacji.

Udział w programie Lead IT, Lady! jest dla mnie świetną przygodą! Rozpoczęła się ona warsztatami prowadzonymi przez doświadczonych ekspertów, którzy z pasją dzielili się swoją wiedzą i najlepszymi praktykami dotyczącymi kompetencji lidera, budowy i zarządzania zespołem według metodologii agile, negocjacji, ustalania celów, wystąpień publicznych oraz wielu innych nurtujących zagadnień. W kolejnym etapie programu wykorzystuję zdobytą wiedzę w praktyce, koordynując konferencję Digit4Kids o IT i nowych technologiach dla dzieci. A to wszystko w towarzystwie inspirujących liderek branży IT! Zofia Olszewska, Senior Data Engineer, uczestniczka programu Lead IT, Lady.

Moduł I programu Lead IT, Lady! skumulował całą niezbędną wiedzę, którą musi przyswoić liderka, w kompaktowym i bardzo rzeczowym wydaniu. Ogromną wartością byli eksperci, którzy okazali się praktykami i pasjonatami swojej pracy. Przemyślana formuła i harmonogram pozwoliły nam oprzeć dalszą pracę na talentach, które rozwijałyśmy ze wszystkimi prowadzącymi, poznając zarówno swoje mocne jak i te słabsze strony. Nie sądziłam, że znajomość własnych talentów pozwoli mi inaczej spojrzeć na osoby, z którymi pracuję i na swoje zachowania. Mogę teraz świadomie korzystać z wiedzy i swoich mocnych stron w dalszym rozwoju liderskim. Dziękuję za tę możliwość Aneta Bona, UX/UI Designer, uczestniczka programu.

Przed uczestniczkami programu Lead IT, Lady! jeszcze trzy moduły. Moduł 2. będzie poświęcony liderowaniu zespołom realizującym projekty społeczności Women in Technology Poland, takie jak WiT4People, Let’s Solve IT, Tech Leaders czy Digit4Kids. Podczas modułu 3. uczestniczki będą mogły pracować nad realizacją zaproponowanych przez siebie projektów. Inicjatywy te mają dotyczyć świata nowych technologii, ale obszar realizacji oraz tematyka są dowolne. W ramach 4. modułu uczestniczki rozpoczęły kilkumiesięczny proces mentoringowy prowadzony przez doświadczone liderki ze świata IT.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie: www.leaditlady.pl.

Podcasty z prowadzącymi warsztaty są zamieszczone na stronie internetowej Stowarzyszenia: https://womenintechnology.pl/podcast/ oraz na wielu platformach streamingowych (na kanale Women in Technology.fm). 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.

Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Konsument

Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.

Finanse

UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro.  – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.