Komunikaty PR

Liderki w IT. Pierwszy etap programu Lead IT, Lady zakończony

2021-02-19  |  14:00
Biuro prasowe

3 miesiące intensywnej pracy, 12 wymagających warsztatów, 14 zaangażowanych uczestniczek – z początkiem roku zakończył się pierwszy moduł projektu Lead IT, Lady!. To 9 miesięczny program, którego celem jest wsparcie kobiet w podejmowaniu ról liderskich w IT.

Stowarzyszenie Women in Technology Poland (WiT), we współpracy z firmą Grand Parade, ruszyło w październiku 2020 roku z programem Lead IT, Lady!. Program składa się z czterech modułów, każdy z nich ma na celu wzmocnienie w kobietach związanych z branżą nowych technologii gotowości do leadershipu. Organizatorzy stawiają na mentoring, warsztatową formę zdobywania wiedzy oraz praktykę poprzez zaangażowanie uczestniczek w realizację projektów Stowarzyszenia oraz własnych inicjatyw. 

Bardzo się cieszymy, że pierwszy moduł projektu Lead IT, Lady! zakończył się sukcesem, czyli trafieniem w potrzeby naszych uczestniczek. Już samo zainteresowanie programem przerosło nasze oczekiwania – dostałyśmy ponad 250 zgłoszeń. Jesteśmy pewne, że kolejne moduły wypadną równie świetnie – komentuje Anna Szwiec, prezeska Stowarzyszenia Women in Technology Poland, organizatora programu.

Do programu zgłosiło się ponad 250 kobiet, z których 14 zostało zaproszonych do udziału w projekcie. Pierwszy moduł trwał 3 miesiące – uczestniczki miały okazję wziąć udział w warsztatach z obszaru samoświadomości, pewności siebie, wystąpień publicznych, kształtowania kompetencji liderskich i narzędzi do zarządzania zespołem.

Moduł pierwszy był intensywny i bardzo wartościowy. Uważam, że dobór osób prowadzących warsztaty był świetny. Przekazali nam mnóstwo wiedzy. Czasem wrzucali na trochę głębszą wodę w trakcie praktycznych zadań. Prowokowali do przemyśleń odnośnie naszych wartości, tego, jakimi chcemy być liderkami. Jestem wdzięczna zespołowi WiT za możliwość poznania i uczenia się od osób, które mnie inspirują. Równie ważna była dla mnie okazja do poznania innych uczestniczek tego programu. Bije od nich świetna energia, każda wnosi swoją perspektywę i dużo się od dziewczyn nauczyłam. Nie mogę się doczekać pracy z nimi w kolejnych etapach projektu Anna Konopka, Front-end Developer, uczestniczka programu Lead IT, Lady!

Podczas warsztatów swoją wiedzą i umiejętnościami podzielili się między innymi Agnieszka Opaska i Maciej Robakiewicz w dziedzinie tworzenia skutecznych prezentacji, Iwona Golonko w zakresie ustalenia celów, delegowania, asertywności oraz Piotr Nabielec z obszaru efektywności i motywacji.

Udział w programie Lead IT, Lady! jest dla mnie świetną przygodą! Rozpoczęła się ona warsztatami prowadzonymi przez doświadczonych ekspertów, którzy z pasją dzielili się swoją wiedzą i najlepszymi praktykami dotyczącymi kompetencji lidera, budowy i zarządzania zespołem według metodologii agile, negocjacji, ustalania celów, wystąpień publicznych oraz wielu innych nurtujących zagadnień. W kolejnym etapie programu wykorzystuję zdobytą wiedzę w praktyce, koordynując konferencję Digit4Kids o IT i nowych technologiach dla dzieci. A to wszystko w towarzystwie inspirujących liderek branży IT! Zofia Olszewska, Senior Data Engineer, uczestniczka programu Lead IT, Lady.

Moduł I programu Lead IT, Lady! skumulował całą niezbędną wiedzę, którą musi przyswoić liderka, w kompaktowym i bardzo rzeczowym wydaniu. Ogromną wartością byli eksperci, którzy okazali się praktykami i pasjonatami swojej pracy. Przemyślana formuła i harmonogram pozwoliły nam oprzeć dalszą pracę na talentach, które rozwijałyśmy ze wszystkimi prowadzącymi, poznając zarówno swoje mocne jak i te słabsze strony. Nie sądziłam, że znajomość własnych talentów pozwoli mi inaczej spojrzeć na osoby, z którymi pracuję i na swoje zachowania. Mogę teraz świadomie korzystać z wiedzy i swoich mocnych stron w dalszym rozwoju liderskim. Dziękuję za tę możliwość Aneta Bona, UX/UI Designer, uczestniczka programu.

Przed uczestniczkami programu Lead IT, Lady! jeszcze trzy moduły. Moduł 2. będzie poświęcony liderowaniu zespołom realizującym projekty społeczności Women in Technology Poland, takie jak WiT4People, Let’s Solve IT, Tech Leaders czy Digit4Kids. Podczas modułu 3. uczestniczki będą mogły pracować nad realizacją zaproponowanych przez siebie projektów. Inicjatywy te mają dotyczyć świata nowych technologii, ale obszar realizacji oraz tematyka są dowolne. W ramach 4. modułu uczestniczki rozpoczęły kilkumiesięczny proces mentoringowy prowadzony przez doświadczone liderki ze świata IT.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie: www.leaditlady.pl.

Podcasty z prowadzącymi warsztaty są zamieszczone na stronie internetowej Stowarzyszenia: https://womenintechnology.pl/podcast/ oraz na wielu platformach streamingowych (na kanale Women in Technology.fm). 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny

16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.

Polityka

P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – ​To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.