Liferay wystartował z Marketplace
Liferay, rozwijający platformę cyfrowych doświadczeń (DXP) dla biznesu opartą na rozwiązaniach chmurowych, ogłosił uruchomienie Solutions Marketplace. Międzynarodowy dostawca technologii dla biznesu chce zaoferować firmom dostęp do akceleratorów rozwiązań obejmujących m.in. portale dla klientów, intranety czy rozwiązania dla łańcucha dostaw. Umożliwi to firmom korzystającym już z platformy Liferay dopasowanie treści do indywidualnych oczekiwań.
- Nasz Marketplace to kluczowy element w procesie tworzenia najlepszej platformy chmurowej umożliwiającej tworzenie indywidualnie dopasowanych treści. Naszym celem jest dostarczanie rozwiązań firmom korzystających z kanałów B2B, B2C i B2E, które potrzebują indywidualnie dostosowanych rozwiązań cyfrowych, ale nie chcą budować ich od podstaw. Dzięki naszej platformie mogą oszczędzać swoje zasoby, skupiając się na tworzeniu wartości dodanej dla swoich klientów, partnerów biznesowych i dostawców – powiedział Bryan Cheung, CEO Liferay.
Marketplace uzupełnia możliwości kodu i architekturę rozszerzeń Liferay, dodatkowo upraszczając procesy rozwijania, uruchamiania, utrzymywania i wprowadzania zmian na platformie Liferay.
Rozwiązania dostępne na Marketplace odpowiadają na potrzeby firm zajmujących się produkcją, z branży ubezpieczeniowej, sektora publicznego, sprzedaży detalicznej czy usług finansowych. - Nasi partnerzy mają szerokie doświadczenie w korzystaniu z platformy Liferay. Dzięki Marketplace zyskają teraz dostęp do wysokiej jakości sprawdzonych rozwiązań, które są obecnie w użyciu na rynku – dodał Bryan Cheung.
W startowej fazie Marketplace udostępnionych zostanie ponad 20 rozwiązań, które będą regularnie uzupełniane o nowe. Liferay planuje rozwijać tę platformę do roku 2023, umożliwiając firmom przeprowadzanie transakcji i bezpośredni kontakt z dostawcami rozwiązań dzięki dodatkowym funkcjonalnościom dostępnym w ofercie Liferay Experience Cloud.
Liferay Marketplace, obejmujący zarówno rozwiązania, jak i aplikacje, jest dostępny na stronie: https://marketplace.liferay.com/solutions.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć na: https://www.liferay.com/blog/liferay-experience/liferay-solutions-marketplace.
![Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_101500437,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
![SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2095741652,w_299,wo_300,ho_169,_small.jpg)
SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie
![realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_725345042,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.