Komunikaty PR

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej egzaminem dla operatorów

2021-05-27  |  11:00
Kontakt
Dominika Kamińska
Personal PR


80-241 Gdańsk
dominika.kaminska|personal-pr.pl| |dominika.kaminska|personal-pr.pl
+48 660 611 109
personal-pr.pl/
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej egzaminem dla operatorów

Negatywne skutki pandemii nie ominęły branży hazardowej. Odwołane wydarzenia sportowe
i obostrzenia odcisnęły piętno na rynku światowym. Dane przedstawione przez H2 Gambling Capital pokazują, że globalne przychody z hazardu spadły o 26% w 2020 roku, a z hazardu detalicznego o 39%. Nadchodzące Mistrzostwa Europy w piłce nożnej to wyczekiwana szansa na nadrobienie strat i ważne wydarzenie dla pasjonatów zakładów bukmacherskich.

Sytuacja na rynku polskim w ubiegłym roku również nie napawała optymizmem. W 2020 cała branża osiągnęła obroty na poziomie ponad 7,2 mld zł, nie był to łatwy czas dla firm. W dobie pandemii rozwinął się jednak pozytywny trend, na który wskazało Ministerstwo Finansów na początku marca tego roku, mianowicie rozwój sprzedaży gier online. Szczególny wzrost w tym segmencie odnotowano w przypadku gier kasynowych. Natomiast zakłady wzajemne, w których sprzedaż online stanowi 85%, urosły o 6% w 2020 r. Prognozy zakładają ich wzrost na poziomie 20% w 2021 r.,
a jedną z przyczyn mają być powracające wydarzenia sportowe.

Zjawisko to można zaobserwować na całym świecie. Według szacunków EGBA (European Gaming and Betting Association) i H2 Gambling Capital przychody z hazardu internetowego w Europie miały wzrosnąć o 7% do 26,3 mld euro w 2020 r. Dodatkowo tendencja ta ma się utrzymać - przychody brutto z gier online mają rosnąć o 7% rocznie, żeby do 2025 roku uzyskać 33,6% całkowitych zysków z hazardu w Europie.

Co ciekawe zmieniają się też preferencje graczy, jeżeli chodzi o wykorzystywane urządzenia.
Z przedstawionych, w wyżej wymienionym badaniu prognoz wynika, że gra przez urządzenia mobilne będzie stanowić 50,8% przychodów z hazardu internetowego do 2022 r., a nawet do 58,2 % w 2025 r. Zjawisko to niesie za sobą zmianę dotychczasowych zachowań i wiąże się z nowymi oczekiwaniami graczy, w obliczu których stoją operatorzy.

Wyzwania przed jakimi stoi rynek hazardu

Sprostanie dynamicznie zmieniającym się okolicznościom w związku z pandemią, nowym przyzwyczajeniom graczy oraz wymogom regulacyjnym to nie lada wyzwanie dla operatorów. Rynki hazardowe państw należących do Unii Europejskiej objęte są regulacjami dyrektywy AML/CFT
o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Coraz więcej krajów wzmacnia swoje przepisy w tym zakresie, jak na przykład Holandia czy Niemcy.

8 kwietnia tego roku Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Nowelizacja oznacza wprowadzenie 5 dyrektywy AML, co wiąże się ze zwiększeniem transparentności przepływów finansowych.

 

Dodatkowo rynek hazardowy regulowany jest przez ustawy w obrębie danego państwa. W dużym skrócie prawo polskie zakłada, że tylko osoba pełnoletnia może korzystać z gier hazardowych. Natomiast operatorzy muszą uzyskać licencję Ministra Finansów by móc legalnie organizować zakłady bukmacherskie, a na działalność w zakresie m. in. gier liczbowych państwo posiada monopol.

Branża hazardowa jest narażona na różnego rodzaju przestępstwa, szczególnie w dobie pandemii, kiedy użytkownicy jeszcze częściej korzystają z gier online. Z raportu LexisNexis® Risk Solutions wynika, że sektor gier hazardowych jest jednym z trzech najbardziej narażonych na pranie pieniędzy według ekspertów. Firmy członkowskie należące do EGBA (European Gaming and Betting Association) w 2020 r. zamknęły 1,8 mln kont klientów ze względu na proces KYC, oszustwa, przeciwdziałanie praniu pieniędzy czy uczciwość zakładów, obstawiania meczy, jak wynika z danych opublikowanych przez stowarzyszenie.

Nowoczesne rozwiązania receptą na bolączki rynku 

Zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom powinno być dla operatorów sprawą priorytetową. Szczególnie, że spoczywa na nich wiele obowiązków związanych z prawidłowym przeprowadzeniem procesu KYC (Know Your Customer). Operatorzy muszą zatem dobrze przygotować się na nadchodzące Mistrzostwa Europy, kiedy nastąpi wzrost graczy w ich serwisach.

Podroż klienta na stronie internetowej bukmachera rozpoczyna się od rejestracji. To pierwszy etap, gdzie przekazuje istotne dane osobowe, numer rachunku bankowego i skan dokumentu tożsamości. Kolejno następuje weryfikacja konkretnej osoby przez operatora. Użytkownik musi również wpłacić na swoje konto środki do depozytu. W ramach całego procesu na klienta czeka wiele niebezpieczeństw, jak na przykład kradzież tożsamości. Przesyłanie skanów dokumentów nie jest bezpieczne i powinno odejść do lamusa.

Ponadto długie oczekiwanie na weryfikację konta może zniechęcić wielu użytkowników. Na rynku są dostępne narzędzia do zdalnej weryfikacji tożsamości cyfrowej oparte na sztucznej inteligencji, dzięki którym można znacznie uprościć i przyspieszyć proces. “Nowoczesne rozwiązania pozwalają operatorom usprawnić procedurę KYC, zachowując zgodność z przepisami i zapewniając tym samym bezpieczeństwo użytkownikom. Doświadczenie klienta ma ogromne znaczenie i jest ważnym czynnikiem przy wyborze serwisu przez graczy. Rozwiązanie tego typu może być wdrożone zarówno w usłudze online, jak i w punktach stacjonarnych, gdzie szybkość oraz jakość obsługi klienta jest równie istotna” - mówi Anna Worwa, dyrektor sprzedaży na rynek Europy Środkowo-Wschodniej
w firmie Ariadnext.

Zdalny proces weryfikacji klienta

W prawidłowym i bezpiecznym onboardingu klienta może pomóc rozwiązanie IDCheck.io dostarczane przez firmę Ariadnext działającą na rynku polskim. Pozwala ono na weryfikację klienta zdalnie, w pełni automatycznie w czasie rzeczywistym. Niezwykle istotną funkcjonalnością narzędzia z perspektywy operatorów jest weryfikacja wieku użytkowników. Dzięki temu mogą mieć oni pewność, że pozostają w zgodzie z obowiązującymi przepisami, ponieważ do ich serwisów mają dostęp wyłącznie pełnoletni gracze.

W momencie rejestracji system sprawdza dokument tożsamości przekazany przez użytkownika, jego analiza zajmuje mniej niż 12 sekund. Kolejny krok to wykonanie selfie lub przejście przez sesję na żywo (liveness), podczas której gracz jest proszony o ruchy głową w celu dokładnej weryfikacji. System jest w stanie rozpoznać, czy użytkownik ma na twarzy maskę. Następnie dokument jest porównywany ze zdjęciem czy wideo. Dzięki takiemu procesowi operator ma możliwość sprawdzenia, czy użytkownik nie jest przestępcą. Ponadto to wygodne rozwiązanie dla klientów, którzy nie muszą pamiętać długich i skomplikowanych haseł do konta, ponieważ onboarding opiera się na analizie danych biometrycznych. Po przejściu dwuetapowego procesu werdykt
o autentyczności jest gotowy w mniej niż minutę. “Coraz więcej firm inwestuje w nowoczesne technologie, które mają im pomóc w zapewnieniu bezpieczeństwa klientom. Nasze rozwiązanie docenił między innymi Betclic” - mówi Anna Worwa. „Celem firmy była digitalizacja procesu otwarcia konta i weryfikacji dokumentów tożsamości na rynku polskim, francuskim i portugalskim. Dlatego marka zdecydowała się na wdrożenie rozwiązania IDCheck.io” - dodaje.

Po przestoju w organizacji wydarzeń sportowych, fani znów mogą cieszyć się emocjonującymi widowiskami i typować swoich faworytów. Przed graczami Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, niech będzie to czas przyjemności, nie powód do stresu, a o to mogą zadbać operatorzy, zapewniając klientom bezpieczne korzystanie z ich usług.

 

 

Źródła:

https://igamingbusiness.com/european-gaming-revenue-falls-by-almost-a-quarter-in-2020/

https://h2gc.com/news/general/us-sports-betting-market-and-mobile-are-the-two-biggest-positives-of-2020

https://www.gov.pl/web/finanse/komunikat-nt-sytuacji-na-rynku-gier-hazardowych-online

https://www.gov.pl/web/finanse/prezydent-podpisal-ustawe-o-zmianie-ustawy-o-przeciwdzialaniu-praniu-pieniedzy-oraz-finansowaniu-terroryzmu-oraz-niektorych-innych-ustaw

https://europeangaming.eu/portal/latest-news/2019/07/15/50566/gambling-sector-deemed-the-industry-most-at-risk-of-money-laundering-new-research-from-lexisnexis-risk-solutions-reveals/

https://www.money.pl/gospodarka/branza-bukmacherska-ma-za-soba-trudny-rok-na-rynku-nie-ma-juz-miejsca-dla-wszystkich-6604225843542624a.html

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Primavera Parfum z nowymi kanałami sprzedaży Biuro prasowe
2024-04-23 | 11:00

Primavera Parfum z nowymi kanałami sprzedaży

Grupa Primavera Parfum, jedyny w Polsce w pełni kompleksowy hub e-commerce dla marek kosmetycznych, rozszerza swoje kanały sprzedaży. Należący do grupy sklep Tagomago.pl pojawił się na
SYGNIS konsekwentnie realizuje strategię rozwoju produktów własnych
2024-04-09 | 16:50

SYGNIS konsekwentnie realizuje strategię rozwoju produktów własnych

Notowany na NewConnect SYGNIS S.A. umiejętnie łączy rozwój zaawansowanych technologicznie produktów własnych z realizacją nowych projektów badawczo-rozwojowych.
Dynamiczny rozwój polskiego rynku aplikacji mobilnych
2024-02-05 | 06:30

Dynamiczny rozwój polskiego rynku aplikacji mobilnych

Rynek aplikacji mobilnych, stanowiący kluczowy obszar globalnej gospodarki cyfrowej, przechodzi błyskawiczne zmiany. Przegląd rynku firmy analitycznej MarketHub ujawnia, że Polska jest jednym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.