MSI Polska chce zawojować rynek SMB z Komsa Polska
MSI, jeden ze światowych liderów w produkcji sprzętu komputerowego, stawia kolejny milowy krok na polskim rynku, jeśli chodzi o rozwój kanałów sprzedaży. Nawiązanie współpracy
z czołowym dystrybutorem ICT, jakim jest KOMSA Polska, ma zapewnić marce jeszcze lepsze dotarcie do odbiorców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (SMB). Zawarta umowa obejmuje całą gamę laptopów producenta.
Nowa współpraca, nowe kanały dystrybucji.
O zawarciu umowy pomiędzy czołowymi graczami
w swoich branżach zadecydowała przede wszystkim chęć efektywnego dotarcia przez MSI Polska do klientów B2B. W szczególności z sektora małych
i średnich przedsiębiorstw. Ugruntowana pozycja KOMSA Polska w tym obszarze, m.in. dzięki platformie sprzedażowej ekomsa.pl, wg zarządzających marką MSI daje możliwość osiągnięcia pożądanego wzrostu udziałów oraz dodatkowych przychodów.
– Nie ukrywam, że sektor SMB jest dla nas bardzo perspektywiczny i jeszcze mocniej chcielibyśmy zaznaczyć w nim swoją obecność jako MSI Polska. Rozwój i realizacja tego celu wymaga pozyskania do współpracy dystrybutora o ugruntowanej pozycji wśród klientów
i odpowiednich zasobach. KOMSA Polska posiada duże doświadczenie, jeśli chodzi o dystrybucję na rynku małych i średnich przedsiębiorstw, dlatego zdecydowaliśmy się zawrzeć kontrakt obejmujący całe portfolio naszych laptopów.
Od gamingowych po specjalistyczne z serii Creator oraz biznesowe z linii Modern, Prestige
i Summit. – mówi Mikołaj Flajszer, Sales Manager - Notebook Team w MSI Polska
Pełne portfolio laptopów dostępne od ręki
Kontrakt pomiędzy MSI Polska a KOMSA Polska obejmuje szerokie portfolio laptopów z linii gamingowych, które obecnie stanowią ok. 80-85% całej oferty firmy na rodzimym rynku. Dla odbiorców z sektora SMB i integratorów szczególnie interesujące będą jednak modele z rodzin Business & Productivity oraz Content Creation.
Rozwiązania technologiczne MSI z tej pierwszej rodziny produktów to ukłon w stronę menadżerów i pracowników biurowych, szukających rozwiązań optymalizujących pracę, w tym w trybie home office. W tej drugiej rodzinie znajdują się z kolei laptopy stworzone z myślą
o specjalistach z branży architektonicznej, grafiki użytkowej czy inżynierii przemysłowej. Jak deklarują przedstawiciele obu stron, wszystkie modele będą dostępne w dystrybucji KOMSA Polska praktycznie „od ręki”.
Wagę nowej współpracy i zadowolenie ze świeżo zawartej umowy podkreśla również Radosław Wróblewski, Product Sales Manager w KOMSA Polska, opiekun marki MSI:
– Cieszymy się, że tak silna marka jak MSI powierzyła nam do dystrybucji całą swoją gamę produktową, jeśli chodzi o laptopy. Pełna dostępność oferty w połączeniu
z naszymi kanałami dystrybucji z pewnością pozwolą naszemu partnerowi rozwinąć swoje udziały
w interesującym go sektorze SMB. Jest to też dobra wiadomość dla współpracujących z nami resellerów i integratorów, którzy w naszym portfolio od teraz znajdą jeszcze więcej nowoczesnego i wydajnego sprzętu komputerowego najwyższej klasy. W tym laptopy przeznaczone stricte dla klientów B2B.
KOMSA Polska sp. z o.o. to jeden z krajowych liderów dystrybucji artykułów z branży ICT. Firma jest spółką córką niemieckiego koncernu KOMSA AG. Jej polski oddział, którego centrum logistyczne znajduje się we Wrocławiu, powstał
w 1999 roku.
Firma od początku działalności zajmuje się dystrybucją szerokiej gamy produktów czołowych na ryku producentów z branży ICT. Jej portfolio stanowią głównie telefony komórkowe, akcesoria, urządzenia nawigacyjne, elektronika użytkowa oraz sprzęt IT. W gamie dostępnych produktów znajdują się również urządzenia z dziedziny smart home, fitness i wearables.
Domeną KOMSA jest zaawansowana dystrybucja z wartością dodaną (VAD). Firma pomaga partnerom biznesowym
w rozwoju biznesu w szerszym aspekcie handlowym, zapewniając wsparcie na każdym etapie procesu. W ramach obsługi około-sprzedażowej oferuje m.in. dostawy centralne i bezpośrednio do POS, składowanie, brandowanie, bundlowanie, realizację projektów opracowanych pod niestandardowe zamówienia, serwis napraw czy współpracę z siecią sklepów partnerskich.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.