Komunikaty PR

Najwyższe stawki dla specjalistów(-ek) AI przekraczają 100 tys. zł miesięcznie

2023-06-26  |  15:39
Biuro prasowe

Pracy w IT związanej ze sztuczną inteligencją szuka obecnie 68 proc. więcej osób niż przed rokiem, jak wynika z danych No Fluff Jobs. Najbardziej wzrosła liczba wyszukiwań ofert, w których wymagana jest znajomość NLP (przetwarzanie języka naturalnego) - aż o 195 proc. Na jedno ogłoszenie w kategorii AI przypada średnio 30 aplikacji, a kandydaci(-tki) mogą oczekiwać znacznie wyższych wynagrodzeń niż jeszcze rok temu, szczególnie na kontrakcie B2B - zdarzają się oferty, w których górne widełki wynagrodzenia przekraczają 100 tys. zł.

Prace nad rozwojem sztucznej inteligencji trwają od lat, ale od pewnego czasu temat ten cieszy się szczególnie dużym zainteresowaniem. Ten trend nie nie omija też rynku pracy. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez No Fluff Jobs, polski portal IT z ogłoszeniami o pracy, liczba użytkowników(-czek) przeglądających ogłoszenia z kategorii AI wzrosła w ciągu roku aż o 68 proc., a liczba wyszukań haseł „AI” lub „Artificial Intelligence” – o 61 proc.

Jeszcze bardziej imponujący wzrost zainteresowania odnotowano w przypadku bardziej konkretnych wymagań związanych ze sztuczną inteligencją - liczba wyszukań hasła „Machine Learning” na portalu No Fluff Jobs wzrosła o 89 proc., a „NLP” (natural language processing - przetwarzanie języka naturalnego) aż o 195 proc. Użytkownicy(-czki) częściej poszukują też ofert pracy związanych z konkretnymi technologiami lub nazwami stanowisk. Od początku roku trzykrotnie zwiększyła się liczba wyszukiwań hasła „ChatGPT”, a fraza „Prompt Engineer” (czyli osoby trenującej AI rozmaitymi podpowiedziami) tylko w maju 2023 r. była wyszukiwana siedmiokrotnie częściej niż jeszcze dwa miesiące wcześniej. Na jedną ofertę w kategorii AI przypada średnio 30 aplikacji, ale zdarzają się również takie, które przyciągają ponad 80 kandydatów(-ek).

Od początku roku zauważamy zwiększone zainteresowanie ze strony kandydujących na ogłoszenia AI, ale także firm, które publikują takie ogłoszenia - komentuje Tomasz Bujok, CEO No Fluff JobsPremiera ChataGPT i rosnąca popularność narzędzi AI zachęciły innych do rozpoczynania projektów z tego obszaru. To ma przełożenie na rekrutacje, bo coraz więcej dużych firm szuka do swoich zespołów specjalistów(-tek) od machine learningu czy promptowania. Zresztą sami ulegliśmy tej „gorączce”. W rekrutacji na No Fluff Jobs pomaga nasze autorskie narzędzie, AI Assistant, które jest oparte o własny model przetwarzania języka naturalnego. Produkt miał premierę w marcu 2023, a już teraz 20 proc. ogłoszeń na portalu powstaje przy jego pomocy.

 

Sztuczna inteligencja - jedna z najkrótszych dróg do miliona w IT

Od kilku lat sztuczna inteligencja znajduje się wśród trzech najlepiej opłacanych specjalizacji IT, obok DevOps i Big Data, a wzrosty wynagrodzeń odnotowane w 2023 r. w porównaniu do 2022 r. są naprawdę wysokie - szczególnie w przypadku kontraktów B2B.

Rok temu osoby poszukujące zatrudnienia w obszarze AI mogły spodziewać się wynagrodzenia w wysokości 15,9-20,1 tys. zł brutto na umowie o pracę lub 18,4-25,5 tys. zł netto (+ VAT) na kontrakcie B2B. Obecnie w przypadku umowy o pracę jest to 18-26 tys. zł brutto, a w przypadku B2B - 30-38 tys. zł netto (+ VAT). Oznacza to więc, że mediana widełek oferowanych przez pracodawców(-czynie) wynagrodzeń na UoP wzrosła o 13-29 proc., a na B2B aż o 63-49 proc.

Nie da się ukryć, że dziś, przy takim zainteresowaniu dziedziną AI, specjaliści(-tki) z tego zakresu mogą liczyć na szybki wzrost wynagrodzeń – mówi Tomasz Bujok, CEO No Fluff JobsWidełki na poziomie kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie powoli nie robią już tu wrażenia, a na No Fluff Jobs zdarzały się nawet oferty przekraczające 100 tys. PLN netto miesięcznie na umowie B2B. To oznacza, że specjalizacja AI daje szansę, by po roku pracy stać się milionerem, ale coś za coś - oferty za takie stawki to zazwyczaj duże wymagania: doktorat z konkretnej dziedziny, 10 lat doświadczenia z deep learningiem, sukcesy w trenowaniu konwolucyjnych sieci neuronowych itp.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe
2024-07-24 | 12:30

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.