Komunikaty PR

Noctiluca pozyskała prawie 4 mln zł dofinansowania na rozwój technologii

2021-04-07  |  01:00
Biuro prasowe

Noctiluca, technologiczna spółka z branży wyświetlaczy, przygotowuje się do pierwszego komercyjnego wdrożenia autorskiego emitera OLED 3-ciej generacji (TADF) o zielonej barwie. Rozwój innowacyjnej technologii jest możliwy między innymi dzięki wsparciu ze środków publicznych – spółka pozyskała łącznie niemal 4 mln zł.

Noctiluca to jeden z trzech czołowych graczy na świecie rozwijających technologię emiterów OLED nowej generacji, czyli związków chemicznych w postaci „proszku”, które są najważniejszym elementem wyświetlaczy (telewizorów, monitorów, smartfonów, urządzeń wearables czy urządzeń VR) oraz źródeł światła (lampy). Spółka pracuje nad emiterami trzeciej i czwartej generacji – ich powszechne wdrożenie w wyświetlaczach znacząco poprawi ich jakość i komfort użytkowania. Technologią Noctiluca są zainteresowane największe koncerny z branży, a także czołowi inwestorzy w Polsce i za granicą.

- Kapitał, który Noctiluca pozyskała w ramach grantów, to bardzo istotny element finansowania spółki - to szansa na szybszy rozwój biznesu i osiąganie kolejnych kroków milowych w dziedzinie rozwoju naszej technologii. Dzięki środkom w ramach projektu NCBiR BRIdge Alfa, spółka zdobyła zainteresowanie inwestorów finansowych, którzy zdecydowali się na wejście w proces komercjalizacji startupu w obszarze nowych materiałów. – komentuje Mariusz Bosiak, prezes Noctiluca. Dodaje również, że masowa komercjalizacja emiterów OLED nowej generacji, zwłaszcza w obszarze druku (ang. Inkjet) OLEDów doprowadzi do rewolucji technologicznej i rynkowej w dziedzinie wyświetlaczy.

Rozpoczęcie działalności spółki było możliwe dzięki środkom z programu BRIdge Alfa z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Noctiluca w grudniu 2020 otrzymała także dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Środki w kwocie 2,3 mln zł są przeznaczane na prowadzenie prac badawczo rozwojowych. Spółka zakwalifikowała się również do europejskiego programu ActPhast wspierającego komercjalizację nauki i otrzymała 0,1 mln euro na wspólne badania ze światową instytucją badawczą. Noctiluca dzięki sprzyjającym regulacjom prawnym docelowo może optymalizować obciążenia publiczno-prawne z racji wykorzystania np. ulgi na B+R, czy IP Box.

- Cieszymy się, że nie tylko inwestorzy indywidualni, ale również instytucje publiczne wierzą w rozwój naszej technologii, czego dowodem są przyznane granty. W planach mamy pozyskanie kolejnych dofinansowań – już teraz czekamy na rozstrzygnięcie wniosków dotacyjnych na kwotę 4 mln zł. Noctiluca to innowacyjna spółka z obszaru nowych materiałów wywodzących się z chemii organicznej, która zapewnia zatrudnienie wyjątkowo utalentowanej kadrze badawczo-rozwojowej, która w przeciwnym razie znalazłaby zatrudnienie zapewne u naszej konkurencji w Niemczech – dodaje Krzysztof Czaplicki, członek zarządu, inwestor i dyrektor operacyjny Noctiluca.

Według Absolute Reports oraz Display Supply Chain Consultants (DSCC) Noctiluca konkuruje z globalnymi graczami takimi jak: Idemitsu (kapitalizacja ponad 630 mln USD), CYNORA (wycena ponad 200 m USD), Kyulux (wycena ponad 200 m USD) i Universal Display Corporation (kapitalizacja ponad 11.2 miliarda na Nasdaq).  

-„Grantowalność spółki” była istotnym elementem mitygowania ryzyka inwestycyjnego w projekcie, który z racji swojego zaawansowania technologicznego przedstawiał kolosalne wyzwanie dla inwestora finansowego na etapie due diligence. To właśnie możliwość mobilizacji finansowania publicznego na etapie zakładania spółki, jak i w kolejnych jej etapach rozwoju, ułatwiła nam podjęcie decyzji związanej z wejściem kapitałowym do Noctiluca – Michał Chabowski, Partner w Rubicon Partners, pierwszego funduszu inwestycyjnego w akcjonariacie Noctiluca

 

Spółka jeszcze w 2021 roku planuje pozyskanie 2,5mln PLN w ramach emisji prywatnej przed zapowiadanym wejściem na New Connect na przełomie 2021 i 2022.

 

Według szacunków Display Supply Chain Consultants, rynek OLED jest wart obecnie ponad 30 miliardów dolarów i rośnie w tempie 26% rocznie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.