NOWE ROZWIĄZANIA W POJAZDACH OD TOUGHBOOK 40 TACTICAL DLA SEKTORA OBRONY
Ekonomiczny i konfigurowalny TOUGHBOOK 40 TACTICAL oferuje wyjątkową łączność w pojazdach kołowych i gąsienicowych dla wojska.
Dział Panasonic Mobile Solutions Business Division ogłosił na targach Eurosatory w Paryżu wprowadzenie TOUGHBOOK 40 TACTICAL, rewolucjonizującego łączność w pojazdach wojskowych, zarówno kołowych, jak i gąsienicowych, z sieciami dowodzenia i kontroli. Oparty na nowej wersji TOUGHBOOK 40mk2, T40 TACTICAL jest najnowszym rozwiązaniem, które powstało w wyniku długoletniej współpracy między firmami Panasonic i roda computer GmbH.
Gwarantowana niezawodność i łączność klasy wojskowej
TOUGHBOOK 40 TACTICAL oferuje specjalistyczny moduł przemysłowy od roda computer, wyposażony w trzy okrągłe złącza klasy wojskowej. Użytkownicy mogą wybierać spośród wielu interfejsów i protokołów, takich jak CAN Bus, MIL-DP, MIL-VGA, DIGI-LAN i MIL-DVI, oraz popularnego złącza MIL-DTL 38999, preferowanego przez siły zbrojne na całym świecie.
Wbudowany protokół kontroli portów (PCP) zapewnia ulepszone i niezawodne połączenie danych między TOUGHBOOK 40 TACTICAL a sieciami i urządzeniami wojskowymi. W porównaniu z urządzeniami komercyjnymi wykorzystującymi porty USB, połączenia klasy wojskowej zapewniają mniejszą awaryjność komponentów, zwłaszcza w trudnych warunkach. TOUGHBOOK 40 TACTICAL współpracuje bezproblemowo z wszystkimi popularnymi producentami złączy wojskowych, umożliwiając lokalne pozyskiwanie złączy i zgodność z zatwierdzonym protokołem zaopatrzeniowym danego kraju i platformy pojazdu.
Projekt przyszłościowy dla obrony
TOUGHBOOK 40 TACTICAL zachowuje tę samą formę, dopasowanie i funkcjonalność jak poprzednie – i przyszłe – iteracje TOUGHBOOK 40, z pełną kompatybilnością istniejących peryferii z T40 TACTICAL. Dzięki temu sektor obrony może z pełnym zaufaniem wdrażać interfejsy w pojazdach i płyty montażowe wokół T40 TACTICAL.
W porównaniu z rozwiązaniem zbudowanym na zamówienie, sektor obrony może skorzystać z szybszej dostępności i konfiguracji urządzeń, niższych kosztów zakupu oraz łatwości serwisowania z TOUGHBOOK 40 TACTICAL. Aktualizacje i cykle przewidywanej konserwacji można planować przed wdrożeniem i dostosować do harmonogramu serwisowego pojazdu na przestrzeni jego ponad 10-letniego okresu eksploatacji, co pomaga maksymalizować czas pracy urządzenia i minimalizować przestoje pojazdu.
Wiodąca na rynku wydajność i wytrzymałość
TOUGHBOOK 40 TACTICAL wyposażony jest w możliwości przetwarzania AI na brzegu sieci dzięki procesorowi Intel® Core™ Ultra 5 CPU, który znajduje się również w TOUGHBOOK 40mk2, co znacznie zwiększa efektywność i dokładność użytkowników. Ponadto, posiada kartę graficzną Intel® Arc™ GPU*, zapewniającą doskonałą wydajność grafiki.
Urządzenie posiada certyfikat IP66 oraz spełnia normy wibracyjne 810H MIL-SPEC, co gwarantuje, że połączenia wytrzymają znaczące wibracje w pojeździe, niezależnie od terenu. Dzięki całorocznemu rozmieszczeniu wojsk na całym świecie, T40 TACTICAL może pracować w temperaturach od -29°C do +63°C. Jego modułowa konstrukcja jest wzbogacona o cztery dodatkowe obszary rozszerzeń, zapewniając maksymalną elastyczność.
Sektor obronny chce łączyć wysoką wydajność z efektywnością kosztową i niezawodnością przy wyborze wytrzymałych rozwiązań komputerowych do różnych zastosowań. Nasz gotowy do rynku TOUGHBOOK 40 TACTICAL pozwala siłom obronnym NATO i Europy zawsze mieć dostęp do najlepszych sprzętów i oprogramowania do intensywnego użytku wojskowego, a także stanowi technologiczne podłoże dla przyszłych projektów pojazdów, mówi Luca Legnani, European Vertical Marketing Manager w Panasonic TOUGHBOOK.
TOUGHBOOK 40 TACTICAL zostanie wprowadzony na rynek w drugim kwartale 2024 roku podczas EUROSATORY 2024.
Więcej informacji na temat TOUGHBOOK 40 TACTICAL można znaleźć na stronie: https://info.business.panasonic.eu/defence-solutions-eurosatory.html
*Gdy zainstalowane są 2 moduły RAM.
PANASONIC CONNECT WCHODZI W STRATEGICZNE PARTNERSTWO KAPITAŁOWE Z ORIX CORPORATI
Biznesowe zadania sprzedażowe pod kontrolą? Poznaj system SFA
Cyberwojna trwa w najbardziej zapalnych regionach świata – najnowszy raport ESET
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
W przyszłym roku spodziewana jest fala inwestycji ze środków UE. Prawo zamówień publicznych wymaga pewnych korekt
W 2025 roku spodziewany jest w Polsce początek boomu inwestycyjnego, związanego głównie z większym niż dotychczas napływem funduszy z KPO i regularnych środków unijnych. Skorzysta na tym przede wszystkim budownictwo, ale pewne obawy budzi przewidywana kumulacja inwestycji, również w kontekście systemu zamówień publicznych. – O ile może prawo zamówień publicznych wymagać pewnych punktowych korekt, o tyle chyba nie ma potrzeby jego gruntownego przemeblowania – ocenia Mariusz Haładyj, prezes Prokuratorii Generalnej RP. Jak wskazuje, niektóre elementy zamówień publicznych wymagają raczej wypracowania praktycznych rozwiązań niż zmian legislacyjnych.
Prawo
Polska prezydencja w Radzie UE będzie szansą na kształtowanie polityki gospodarczej Unii. Przedsiębiorcy mają swoje oczekiwania
Poprawa otoczenia prawnego, uproszczenie regulacji, likwidacja protekcjonizmu w poszczególnych krajach członkowskich wobec innych rynków UE, ale też budowanie otoczenia sprzyjającego rozwojowi innowacji i nowoczesnego rynku technologicznego – to główne postulaty Federacji Przedsiębiorców Polskich wobec nadchodzącej polskiej prezydencji w Radzie UE. Wszystkie te elementy mają wzmocnić konkurencyjność unijnych firm i przemysłu na arenie międzynarodowej, gdzie dziś przegrywają wyścig z USA i Azją.
Transport
Sejm pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych pasażera. Linie lotnicze liczą na uniknięcie miliardowych kar
Parlament pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych dotyczących przelotu pasażera. Wymaga tego orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE, który orzekł, że niektóre wprowadzone dyrektywą i wdrożone w krajach członkowskich regulacje są zbyt restrykcyjne. Chodzi m.in. o obowiązek przekazywania danych pasażerów na wszystkich lotach wewnątrz UE. Poprawy w polskiej ustawie wymaga także mechanizm nakładania kar na przewoźników za niewywiązanie się z obowiązków. Na razie nad liniami lotniczymi wisi widmo 4 mld zł kar, ale projekt ustawy zawiera propozycję abolicji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.