Olympus Imaging funkcjonuje bez utrudnień dla klientów
Niedawno marka Olympus podpisała porozumienie z Japan Industrial Partners dotyczące przeniesienia działalności Olympus Imaging (aparaty fotograficzne i rejestratory dźwięku) do nowej firmy. Użytkownicy produktów tej marki nie powinni martwić się o usługi związane z naprawami gwarancyjnymi, bo te realizowane są w normalnym trybie. Ponadto firma nie zwalnia tempa i intensywnie pracuje nad udoskonalaniem swoich produktów. Dowodem na to jest aplikacja OM-D Webcam Beta, która umożliwia wykorzystanie wybranych modeli aparatu jako kamerek internetowych oraz aktualizacja oprogramowania dla modelu OM-D E-M1X. To jednak nie wszystko - jeszcze w tym roku Olympus planuje zaprezentować nowe obiektywy.
Dwa tygodnie temu marka Olympus oficjalnie poinformowała o podpisaniu z Japan Industrial Partners porozumienia dot. przeniesienia działalności Olympus Imaging (aparaty fotograficzne i rejestratory dźwięku) do nowej firmy. Parafowanie ostatecznej umowy sprzedaży strony zaplanowały na 30 września tego roku. Olympus zapewnia, że zmiany własnościowe nie wpłyną na funkcjonowanie firmy.
Wszystkie dotychczasowe usługi włącznie z naprawami gwarancyjnymi produktów marki Olympus będą w dalszym ciągu honorowane. Zarówno teraz, w okresie przejściowym, jak i po transferze Olympusa do Japan Industrial Partners. Działania serwisu nie zostaną więc w żaden sposób wstrzymane. Klienci będą mogli także liczyć na wsparcie zakupowe z naszej strony w przyszłości – tłumaczy Jacek Jamiołkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Olympus Polska.
Olympus nie przerywa prac nad udoskonalaniem swoich produktów
Olympus w dalszym ciągu wprowadza na rynek nowe, innowacyjne produkty, które są unikalne dla branży fotograficznej. Producent niezmiennie koncentruje się na aparatach ze średniej i wyższej półki oraz wymiennych obiektywach. W szczególności kładzie nacisk na fotografię przyrodniczą i podróżniczą, w których lekkie i wytrzymałe konstrukcje Olympusa są dużą zaletą.
Niedawno producent umożliwił użytkownikom aparatów E-M1X, E-M1, E-M1 Mark II, E-M1 Mark III i E-M5 Mark II wykorzystanie ich modeli jako kamerek internetowych. Wszystko za sprawą aplikacji OM-D Webcam Beta. Aby użyć swój aparat do wideokonferencji, wystarczy pobrać darmowe oprogramowanie ze strony internetowej Olympusa, a następnie podłączyć aparat do komputera za pomocą kabla USB, włączyć aparat, ustawić tryb “tethered”, uruchomić oprogramowanie konferencyjne i jako kamerkę wybrać “OM-D Webcam Beta”.
Specjaliści marki pracują także nad aktualizacją oprogramowania dla aparatu E-M1X. Chodzi o dodanie funkcji “detekcji ptaków” do systemu Inteligentnej detekcji obiektów AF. Ta funkcjonalność ma sprawić, że fotografowanie ptaków stanie się jeszcze łatwiejsze. Wspomniana aktualizacja została zaplanowana na zimę tego roku. Wtedy też światło dzienne ujrzą nowe obiektywy marki Olympus. Rodzinę poszerzą: obiektyw supertelefoto M.Zuiko Digital ED 150-400mm F4.5 TC 1.25x IS PRO z wbudowanym telekonwerterem 1.25x, szerokokątny zoom M.Zuiko Digital ED 8-25mm F4.0 PRO oraz obiektyw makro z serii PRO.
Marka Olympus deklaruje, że o wszystkich nowościach produktowych będzie informować na bieżąco.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.