Open source w każdej chmurze? Tak, jak najbardziej!
Przedsiębiorstwa we wszystkich sektorach coraz częściej dostrzegają wartość chmury hybrydowej, jako drogi do ich cyfrowej transformacji i zwiększenia konkurencyjności. W związku z tym mamy do czynienia z coraz większymi inwestycjami i przeznaczaniem coraz większej liczby zasobów prowadzącymi do elastycznego i skalowalnego zastosowania chmury hybrydowej w całej infrastrukturze. Aby to zrobić, firmy stale poszukują sposobów, które zapewniają łatwość dostępu i szybkość wdrażania oprogramowania i rozwiązań w chmurze. Coraz częściej okazuje się, że to marketplace’y, dostępne u dostawców rozwiązań chmurowych, są idealnym miejscem do znalezienia najlepszych narzędzi. W rzeczywistości, według IDC, do 2024 roku 55 procent organizacji będzie korzystać z rynków chmurowych w celu zakupu potrzebnego im oprogramowania.
Marketplace’y w chmurze dają organizacjom dostęp jednym kliknięciem do setek rozwiązań programowych i usług chmurowych. Łatwo znaleźć tam i skorzystać z narzędzi do migracji, czy narzędzi do rozwoju i modernizacji aplikacji w sposób bardziej efektywny. Jest to jeszcze prostsze, ponieważ wystarczy wykorzystać istniejące umowy z dostawcami chmury i skorzystać z uproszczonych modeli rozliczeniowych na zakup dodatkowych rozwiązań. Dla Red Hat stanowi to istotną szansę.
Dzięki partnerstwu z czołowymi dostawcami chmury na świecie, takimi jak AWS, Microsoft i Google, Red Hat przoduje w rozwoju chmury hybrydowej poprzez udostępnianie rozwiązań open-source, kompatybilnych z niemal wszystkimi modelami operacyjnymi chmur dla przedsiębiorstw - na rynkach chmurowych i w samych konsolach chmury natywnej.
Przykładowo w pełni zarządzane usługi, takie jak Red Hat OpenShift Service na AWS i Microsoft Azure Red Hat OpenShift, można kupić bezpośrednio przez konsolę dostawcy z dodatkową korzyścią posiadania wsparcia zarówno ze strony Red Hat, jak i partnera chmurowego. Skutkuje to ulepszonym doświadczeniem zakupowym, które przyspiesza dostarczanie, rozwój i wdrażanie aplikacji w chmurze publicznej, przy jednoczesnym korzystaniu z korzyści, jakie oferuje open source, polegających na łączeniu heterogenicznych systemów w jeden ślad chmury hybrydowej. Red Hat i Google Cloud zapewniają w ten sposób narzędzia i technologie potrzebne do tworzenia i zarządzania środowiskami hybrydowymi i wielochmurowymi w sposób bardziej efektywny i skuteczny. Jest to możliwe dzięki elastycznym i bezpiecznym konfiguracjom open source, globalnej infrastrukturze sieciowej oraz zaawansowanej analityce danych.
Oprócz zalet oferowanych przez open source, Red Hat zawsze był zaangażowany w oferowanie modelu biznesowego opartego na subskrypcji tak, aby ułatwić przedsiębiorstwom budowanie środowisk IT dostosowanych do potrzeb ich organizacji. Sposób zakupu i wdrażania oprogramowania stale ewoluuje, dlatego Red Hat dąży do ciągłego doskonalenia swoich praktyk biznesowych i wprowadzania elastycznych metod zakupu i wdrażania swoich rozwiązań w chmurze publicznej poprzez inwestowanie w natywne oferty z dostawcami chmury, a także programy channel enablement i cloud marketplaces.
Bliska współpraca Red Hat z wiodącymi dostawcami chmury przynosi również korzyści w postaci łączenia ich ekosystemów partnerskich. Dostawcy usług, integratorzy systemów i niezależni producenci oprogramowania (ISV) mają następnie możliwość zintegrowania rozwiązań chmurowych Red Hat w ramach własnych inicjatyw transformacji cyfrowej, optymalizując wykorzystanie wszystkich istniejących zasobów i jeszcze bardziej rozszerzając wsparcie dla klientów.
Wśród nowości, zaprezentowanych podczas AnsibleFest, Red Hat ogłosił dostępność Ansible Automation Platform w AWS Marketplace oraz Managed Ansible Automation Platform w Azure Marketplace
Autor: Danilo Maggi, kierownik ds. marketingu, Red Hat Italia

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.