Open source w każdej chmurze? Tak, jak najbardziej!
Przedsiębiorstwa we wszystkich sektorach coraz częściej dostrzegają wartość chmury hybrydowej, jako drogi do ich cyfrowej transformacji i zwiększenia konkurencyjności. W związku z tym mamy do czynienia z coraz większymi inwestycjami i przeznaczaniem coraz większej liczby zasobów prowadzącymi do elastycznego i skalowalnego zastosowania chmury hybrydowej w całej infrastrukturze. Aby to zrobić, firmy stale poszukują sposobów, które zapewniają łatwość dostępu i szybkość wdrażania oprogramowania i rozwiązań w chmurze. Coraz częściej okazuje się, że to marketplace’y, dostępne u dostawców rozwiązań chmurowych, są idealnym miejscem do znalezienia najlepszych narzędzi. W rzeczywistości, według IDC, do 2024 roku 55 procent organizacji będzie korzystać z rynków chmurowych w celu zakupu potrzebnego im oprogramowania.
Marketplace’y w chmurze dają organizacjom dostęp jednym kliknięciem do setek rozwiązań programowych i usług chmurowych. Łatwo znaleźć tam i skorzystać z narzędzi do migracji, czy narzędzi do rozwoju i modernizacji aplikacji w sposób bardziej efektywny. Jest to jeszcze prostsze, ponieważ wystarczy wykorzystać istniejące umowy z dostawcami chmury i skorzystać z uproszczonych modeli rozliczeniowych na zakup dodatkowych rozwiązań. Dla Red Hat stanowi to istotną szansę.
Dzięki partnerstwu z czołowymi dostawcami chmury na świecie, takimi jak AWS, Microsoft i Google, Red Hat przoduje w rozwoju chmury hybrydowej poprzez udostępnianie rozwiązań open-source, kompatybilnych z niemal wszystkimi modelami operacyjnymi chmur dla przedsiębiorstw - na rynkach chmurowych i w samych konsolach chmury natywnej.
Przykładowo w pełni zarządzane usługi, takie jak Red Hat OpenShift Service na AWS i Microsoft Azure Red Hat OpenShift, można kupić bezpośrednio przez konsolę dostawcy z dodatkową korzyścią posiadania wsparcia zarówno ze strony Red Hat, jak i partnera chmurowego. Skutkuje to ulepszonym doświadczeniem zakupowym, które przyspiesza dostarczanie, rozwój i wdrażanie aplikacji w chmurze publicznej, przy jednoczesnym korzystaniu z korzyści, jakie oferuje open source, polegających na łączeniu heterogenicznych systemów w jeden ślad chmury hybrydowej. Red Hat i Google Cloud zapewniają w ten sposób narzędzia i technologie potrzebne do tworzenia i zarządzania środowiskami hybrydowymi i wielochmurowymi w sposób bardziej efektywny i skuteczny. Jest to możliwe dzięki elastycznym i bezpiecznym konfiguracjom open source, globalnej infrastrukturze sieciowej oraz zaawansowanej analityce danych.
Oprócz zalet oferowanych przez open source, Red Hat zawsze był zaangażowany w oferowanie modelu biznesowego opartego na subskrypcji tak, aby ułatwić przedsiębiorstwom budowanie środowisk IT dostosowanych do potrzeb ich organizacji. Sposób zakupu i wdrażania oprogramowania stale ewoluuje, dlatego Red Hat dąży do ciągłego doskonalenia swoich praktyk biznesowych i wprowadzania elastycznych metod zakupu i wdrażania swoich rozwiązań w chmurze publicznej poprzez inwestowanie w natywne oferty z dostawcami chmury, a także programy channel enablement i cloud marketplaces.
Bliska współpraca Red Hat z wiodącymi dostawcami chmury przynosi również korzyści w postaci łączenia ich ekosystemów partnerskich. Dostawcy usług, integratorzy systemów i niezależni producenci oprogramowania (ISV) mają następnie możliwość zintegrowania rozwiązań chmurowych Red Hat w ramach własnych inicjatyw transformacji cyfrowej, optymalizując wykorzystanie wszystkich istniejących zasobów i jeszcze bardziej rozszerzając wsparcie dla klientów.
Wśród nowości, zaprezentowanych podczas AnsibleFest, Red Hat ogłosił dostępność Ansible Automation Platform w AWS Marketplace oraz Managed Ansible Automation Platform w Azure Marketplace
Autor: Danilo Maggi, kierownik ds. marketingu, Red Hat Italia
Fundacja Tech To The Rescue wesprze ponad 100 organizacji
Forum Sektora Kosmicznego 2024 już w czerwcu
Szpitale i przychodnie chronią zdrowie, ale nie chronią PESEL-i pacjentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.