Komunikaty PR

PANASONIC WPROWADZA NOWĄ LINIĘ KAMER Z WBUDOWANYMI FUNKCJAMI AI

2020-07-30  |  01:00
Biuro prasowe

Panasonic ogłosił wprowadzenie na rynek nowej serii kamer i-PRO X z wbudowanymi funkcjami sztucznej inteligencji. Dzięki nim nowe kamery idealnie nadają się do nowoczesnych i inteligentnych zastosowań w firmach i w przestrzeniach publicznych. Dzięki zestawowi Software Development Kit firmy zewnętrzne mogą opracowywać własne aplikacje i oferować w ten sposób rozwiązania dopasowane do potrzeb klientów. Seria obejmuje sześć nowych modeli o rozdzielczości 5 MP (w sprzedaży od lipca) oraz 4K (w sprzedaży od końca roku), w wandaloodpornej obudowie kopułkowej lub typu box do użytku w pomieszczeniach i na zewnątrz.

W nowych kamerach można zainstalować maksymalnie trzy aplikacje do analizy wideo, w tym dwie aplikacje i-PRO i pakiet SDK dołączony bezpłatnie - w przypadku modeli zakupionych przed końcem marca 2021 roku. Obecnie dostępne są także aplikacje AI Video Motion Detection (AI-VMD) oraz Privacy Masking.

 

Aplikacja AI-VMD rozpoznaje ludzi, pojazdy, motocykle i rowery. Można wykorzystywać ją do wykrywania włamań, identyfikowania osób, monitorowania kierunku poruszających się obiektów i wielu innych zastosowań. Sztuczna inteligencja umożliwia bardzo precyzyjne uruchamianie alarmów na podstawie zdefiniowanych wcześniej parametrów.

 

Druga aplikacja - Privacy Masking służy do wykrywania i rozpoznawania osób znajdujących się w kadrze oraz rozmazywania ich sylwetek w celu ochrony prywatności. Jest to bardzo ważna kwestia dla wielu firm działających w krajach, w których obowiązują rygorystyczne przepisy dotyczące prywatności (takie jak RODO w Unii Europejskiej). Aplikację można wykorzystać do ochrony tożsamości pracowników, klientów i gości w wielu różnych branżach.

 

Nowa seria i-PRO X wykorzystuje funkcje sztucznej inteligencji z wbudowanym mechanizmem analitycznym. Pozwalają one wykrywać podejrzane zmiany w rejestrowanych miejscach, automatycznie dostosowywać ustawienia obrazu do analizowanej sceny oraz optymalizować kompresję wideo pod kątem oszczędzania przepustowości łącza i miejsca na serwerze.

 

- Nowa seria kamer z otwartym zestawem SDK daje niesamowite możliwości dostosowania przeróżnych aplikacji AI nowej generacji do konkretnych potrzeb klientów - mówi Gerard Figols, kierownik działu Panasonic Security w Europie. - Nasi partnerzy już teraz opracowują wiele innowacyjnych aplikacji, których będzie można używać wraz z kamerami z nowej serii. Więcej informacji na ten temat podamy jeszcze w tym roku. Już teraz mogę jednak powiedzieć, że w połączeniu z nowymi aplikacjami nasze kamery będą mogły zaoferować wiele nowych możliwości - od poprawy bezpieczeństwa po wprowadzanie usprawnień w świecie po pandemii COVID-19.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI? Biuro prasowe
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.