Pandemia przyspieszyła cyfrową rewolucję
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
W wyniku pandemii, handel dynamicznie rozwija się na dwóch kluczowych płaszczyznach – stacjonarnej oraz w sektorze online. Cała branża e-commerce jest zapewne największym beneficjentem koronakryzysu, który wprost przyczynił się do cyfrowej rewolucji na rynku detalicznym.
Digitalizacja biznesu jest nieunikniona, niezależnie od jego skali. Największe podmioty jeszcze przed wybuchem pandemii podjęły działania w zakresie optymalizacji swoich usług i przeniesienia ich do Internetu. Koronawirus jedynie przyspieszył procesy, które pierwotnie miały zostać rozłożone w czasie. Zmiany dotknęły również sklepy stacjonarne. Niektóre z nich zostały punktami odbioru produktów zamówionych online. Konsekwencją cyfrowej ewolucji stał się także rozwój aplikacji mobilnych czy odświeżenie dotychczasowych kanałów komunikacji.
Handel detaliczny nie zostaje w tyle
Zmiana nawyków konsumenckich przyczyniła się do transformacji wielu biznesów, które do tej pory stawiały przede wszystkim na handel tradycyjny. Czujemy się bezpieczniej w mniejszych, lokalnych sklepach, dlatego większe sieci prowadzą sprzedaż internetową, rozwijając się w modelu hybrydowym. To z kolei generuje potrzebę otwarcia nowych magazynów oraz implementacji systemów informatycznych. Dyskonty czy punkty detaliczne nie pozostają w tyle, dowożąc konsumentom produkty do domu, oferując usługę „zamów i odbierz” lub korzystając z innowacyjnych narzędzi do zarządzania sprzedażą.
Pandemia wyraźnie dynamizuje rozwój technologii cyfrowych w samym handlu. Całość nie może jednak sprawnie funkcjonować bez odpowiedniego wsparcia technicznego. Zapotrzebowanie na automaty paczkowe utrzymuje się na wysokim poziomie, tym bardziej że w e-commerce wiodącą rolę pełnią wygoda oraz komfort. Konsument oczekuje bezkontaktowej dostawy za pomocą aplikacji mobilnej lub bez konieczności dotykania urządzenia, które stanowią przyszłość bardzo rozdrobnionego rynku. Automaty najnowszej generacji nie wymagają podłączenia do prądu, co znacznie ułatwia ich możliwości instalacyjne oraz obniża koszty, ponieważ na samym akumulatorze ich żywotność wynosi osiem lat. Ponadto, nie posiadają ekranu, a jako swój interfejs wykorzystują aplikację użytkownika, która pozwala na odbiór i nadanie przesyłki, a także prowadzi konsumenta do urządzenia, w którym przesyłka się znajduje.
Łukasz Łukasiewicz
Operations Manager
SwipBox Polska

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.