Pierwszy sklep stacjonarny MODIVO, czyli standard zakupów modowych na nowo
Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR
kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
Szybka przymiarka nowej kolekcji w Paryżu lub Mediolanie, bez wcześniejszego dotykania ubrań? Cyfrowe przymierzalnie dopasowujące się do preferencji klienta? Wybrane produkty dostarczane wprost do przymierzalni z ogromnego, trzypiętrowego magazynu mieszczącego blisko 250 000 pozycji? To rzeczywistość pierwszego stacjonarnego salonu z odzieżą premium – MODIVO. W warszawskiej Galerii Młociny uruchomiono sklep, jakiego dotychczas nie było – bez wyeksponowanych w przestrzeni sprzedaży ubrań, za to z 21 specjalnie zaprojektowanymi terminalami cyfrowymi, dzięki którym klienci mają dostęp do niespotykanej dotychczas oferty, dostępnej na miejscu. Za technologię digital in-store (DIS) obecną na sali sprzedaży, w przymierzalniach i integrację cyfrowych procesów odpowiada Nanovo.
Branża modowa stanowi ważny sektor gospodarki. Z analizy PwC Polska dotyczącej wpływu koronawirusa na rynek modowy wynika, że 81 proc. Polaków odwiedza centra handlowe głównie w celu nabycia odzieży, obuwia lub dodatków, przeznaczając na zakupy w tym sektorze 7 proc. dochodów. To więcej niż np. przeciętne wydatki na kwestie zdrowotne. Pandemia wstrząsnęła branżą, natomiast wyniki footfallu wskazują, że między 17 a 23 sierpnia odwiedzalność obiektów handlowych osiągnęła średnio 84-93 proc. wartości ubiegłorocznych, w zależności od dnia. Po okresie lockdownu klienci chcą z powrotem przymierzać i kupować, a sektor modowy z podwójną siłą szuka nowych pomysłów na przeniesienie doświadczeń znanych z online do fizycznych przestrzeni handlowych.
Spółka eobuwie.pl pod szyldem MODIVO uruchomiła premierowy, stacjonarny salon odzieżowy typu premium. W jego wnętrzu nie ma tradycyjnych wieszaków. Proces wyboru i zamawiania ubrań odbywa się z poziomu cyfrowych terminali, a wybrane produkty są dostarczane prosto do przymierzalni ze zlokalizowanego na zapleczu magazynu. Ten zajmuje trzy piętra i mieści blisko 250 tys. pozycji (butów i ubrań), z czego około 50 tys. stanowi odzież. To blisko 20-25 proc. pełnej oferty Modivo.pl. Rzeczy, których nie ma fizycznie w magazynie, można zamówić do sklepu i przymierzyć w kolejnych dniach bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
– Naszym motorem napędowym są innowacje. Przy realizacji każdego kolejnego projektu chcemy dostarczać klientom nowych, niespotykanych dotąd doświadczeń zakupowych. Stawiamy na pełną integrację kanałów sprzedaży. Coraz więcej klientów ceni jakość doświadczenia zakupowego co najmniej na równi z samymi produktami. Doceniają nowości technologiczne i świadomie dysponują swoim czasem. Technologia wpływa na ich zachowania w coraz głębszym stopniu - np. robiąc zakupy, przeglądają oferty sklepu internetowego, porównują ceny i oglądają produkty stacjonarnie – mówi Konrad Jezierski, head of retail w eobuwie.pl.
MODIVO to pierwszy format odzieżowy oferujący przestrzeń dla klientów o różnych preferencjach zakupowych – online i offline – w jednym stacjonarnym sklepie.
Platforma digital in-store dzięki wbudowanym algorytmom i integracjom z zewnętrznymi aplikacjami odpowiada za:
- dystrybucję oferty produktowej na stanowiska cyfrowe
- kontekstową komunikację cyfrową na wielkopowierzchniowych nośnikach w strefie wejścia, jak i w częściach wspólnych sklepu.
- zupełnie nowe doświadczenie w przymierzalniach (klient może dopasować m.in. kolor oświetlenia do swoich preferencji, a proces wyboru ustawień i produktów realizuje poprzez wbudowany w poszycie przymierzani cyfrowy terminal)
- integrację z platformą e-commerce, dzięki czemu zamówienie w sklepie stacjonarnym może być realizowane w scenariuszu, jaki klienci znają ze świata online
- komunikację z systemami magazynu in-store, przez co z cyfrowych terminali w przestrzeni sklepu zamówienia są przekazywane do systemów magazynowych. Klient w zaprojektowanych interaktywnych przymierzalniach ma możliwość rozbudowy koszyka zakupowego i domawiania rozmiarów bezpośrednio z przymierzalni bez udziału obsługi. Dzięki integracji z technologią logistyki magazynowej, system DIS dysponuje danymi o postępie realizacji zamówienia.
Osią nowego formatu sklepu jest przemyślane podejście do cyfrowych procesów (terminale samoobsługowe, zautomatyzowane przymierzalnie) i towarzyszącej im cyfrowej komunikacji. W całym salonie znajduje się osiem automatycznych przymierzalni, które łączą potrzebę realizacji przymierzenia wybranych ubrań ze światem technologii – IOT (Internet of Things). Każda z przymierzalni nosi nazwę jednej z europejskich stolic mody. I tak odzież można przymierzyć w Londynie, Paryżu, Berlinie czy Mediolanie. Z poziomu przymierzalni, dzięki przeniesieniu sesji ze stanowiska self-service, klient otrzymuje informacje o kompletowaniu danego zamówienia. Może także wezwać obsługę, wybrać inny kolor lub rozmiar produktów, czy spersonalizować oświetlenie. Dla wygody także z poziomu przymierzalni, przy użyciu cyfrowego terminala wbudowanego w poszycie ściany, deklaruje, które produkty kupuje, a które zwraca do magazynu. Niezależnie od decyzji wszystko zostawia w przymierzalni, aby to z niej obsługa sklepu, poza salą sprzedaży, przekazała wybrane ubrania do strefy płatności i odbioru.
– Klienci uwielbiają i potrzebują na miejscu czuć, dotykać i przymierzać wybrane produkty. Chcą też korzystać z szybkich oraz wygodnych procesów, które znają z kanałów on-line. Połączenie internetu, rozwiązań IOT, funkcji społecznych i sprzedaży stacjonarnej to pole, na jakim technologia Nanovo oraz doświadczenie zespołu sprawdzają się najlepiej. Ten projekt jest bardzo ważny, gdyż technologicznie należy go pozycjonować w zupełnie nowej kategorii. Od wdrożenia MODIVO definicja cyfrowych kanałów w fizycznych powierzchniach handlowych nabiera nowego znaczenia – mówi Dariusz Sobczak, członek zarządu Nanovo odpowiedzialny za rozwój produktów i usług spółki.
Koncepcja autorskiego salonu MODIVO zrodziła się w spółce eobuwie.pl. Jest rozwinięciem uruchomionej platformy internetowej Modivo.pl, oferującej ubrania 200 marek typu premium. Oficjalna premiera stacjonarnego sklepu miała miejsce 8 września b.r.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.