Komunikaty PR

Pilotaż RFID pierwszym krokiem do usprawnienia procesów logistyczno-magazynowych

2020-04-16  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania RFID ( 0.2 MB )

Z takiego rozwiązania skorzystano w sieci drogeryjnej Rossmann, gdzie po przeanalizowaniu wniosków z testów systemu, znacznie usprawniono zarządzanie gospodarką środków transportowych w najnowszym magazynie centralnym w Łodzi.

Technologia RFID polega na radiowym rozpoznawaniu przedmiotów wyposażonych w znaczniki (tagi), które przesyłają informacje o swoim statusie do czytnika, umożliwiając bezdotykową identyfikację. Jest odpowiedzią na problemy, takie jak wysokie koszty inwentaryzacji, procesu pickingu i realizacji zamówień, a także trudności z lokalizowaniem towarów. Pozwala też minimalizować przypadki kradzieży, nieuprawnionego dostępu do towarów czy braku informacji o towarach na poszczególnych etapach łańcucha dostaw.

Pierwszy krok - pilotaż

Jakub Kownacki, dyrektor techniczny ISS RFID, potwierdza, że wdrożone systemy RFID, w krótkim czasie, przynoszą efekty w postaci oszczędności, optymalizacji czy poprawy bezpieczeństwa w firmach. Potwierdzają to klienci, którzy deklarują redukcję kosztów inwentaryzacji o ponad 90% i nawet do 40% zmniejszone koszty magazynowania.

Zdajemy sobie jednak sprawę, że decyzja o kompleksowym wdrożeniu systemu RFID ma wymiar strategiczny i długofalowy, dlatego rekomendujemy naszym klientom programy pilotażowe. Wtedy bez ryzyka finansowego klienta sprawnie diagnozujemy problem z jakim się zmaga i przeprowadzamy szczegółową analizę działania systemu w konkretnych warunkach. – mówi Jakub Kownacki.

Program pilotażowy, który proponuje ISS RFID, obejmuje badanie z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu do analizy środowiska radiowego, montaż mobilnych bramek i urządzeń RFID, a także przygotowanie dedykowanego oprogramowania. Klient podejmuje decyzję o wdrożeniu dopiero po szczegółowej analizie wniosków z pilotażu technologii RFID w rzeczywistym środowisku w oparciu o kompleksowe informacje, potwierdzające opłacalność pełnej implementacji.

Udany pilotaż RFID w Rossmannie

Z pilotażu ISS RFID skorzystała sieć drogeryjna Rossmann. Analiza i wnioski z miesięcznego programu pilotażowego, przeprowadzonego przez ISS RFID, pozwoliły następnie, w ciągu 12 miesięcy, przeprowadzić projekt, który usprawnił zarządzanie gospodarką środków transportowych i zautomatyzował jeden z procesów w najnowszym magazynie centralnym w Łodzi. RFID to element składowy systemu, wspierającego automatyzację nowego magazynu, który ograniczył czasochłonność i zminimalizował błędy podczas załadunku.

Złożony projekt - spójny system

Celem wprowadzania systemu RFID w magazynie wysyłkowym firmy Rossmann była optymalizacja procesu obsługi załadunku towarów, przy jego maksymalnej automatyzacji, wraz z kontrolą wysyłanych towarów. Sieć realizuje około 1000 wysyłek tygodniowo w trybie całodobowym. Prawdziwą rewolucją była więc automatyczna identyfikacja kilkudziesięciu tysięcy boksów z towarami przeznaczonymi do wysyłki, poprzez wyposażenie ich w trwale przymocowane tagi RFID. W każdym doku zainstalowano czytnik oraz 4 anteny. Z kolei na zewnątrz zamontowano zintegrowane czytniki nad dokami i 15 kontrolujących ruch pojazdów na terenie zakładu, które monitorują wagi oraz wjazdy i wyjazdy.

Wdrożony system RFID wykrywa ruch kontenerów na dokach załadunkowych, rozróżniając kierunek ruchu w czasie rzeczywistym, nawet w momencie jednoczesnego ich przejazdu w przeciwne strony. Pozwala także kontrolować proces załadunku pojazdów, potwierdzać jego poprawność, tj. wysyłkę właściwego towaru do właściwego sklepu. Dzięki nowemu systemowi usprawniono pracę kierowców i pracowników magazynu. Zespół ISS RFID zintegrował 4 systemy: system zarządzający firmą Rossmann, sterujący automatyką, kontrolą dostępu oraz RFID. Sprostał wyzwaniu, by przy tak dużej liczbie doków, ustawić instalację tak, aby przy pełnej pracy magazynu urządzenia nie zakłócały się, a zewnętrzne czytniki nie wpływały negatywnie na działanie instalacji wewnątrz. Zaprojektował także system, który prawidłowo przeprowadza weryfikację i filtrację danych, dzięki czemu odpowiednie boksy trafiają na dobre doki, a następnie do pojazdów.

Zalety technologii RFID

Zalety technologii to duży zasięg odczytu tagów RFID, nawet kilkanaście metrów, które nie muszą być umieszczone w linii wzroku ze skanerem. To też szybkość odczytu, umożliwiająca odczyt 100 tagów w ciągu sekundy. Tagi RFID są przystosowane do wielokrotnego użytku, zapewniają też wysoki poziom bezpieczeństwa danych, dzięki możliwość ich hasłowania.

W logistyce i transporcie technologia RFID usprawnia zarządzanie zasobami magazynowymi, pozwala monitorować i kontrolować łańcuch dostaw, również w czasie rzeczywistym. Systemy RFID to także zwiększanie bezpieczeństwa pracowników, ponieważ możliwe jest bieżące lokalizowanie osób i pojazdów na terenie magazynu czy hali. Z kolei w handlu detalicznym usprawnia procesy inwentaryzacyjne, magazynowe, a także rozwiązania samoobsługowe typu „self checkout”.

Więcej informacji o wdrożeniach RFID oraz firmie można znaleźć na stronie www.issrfid.com oraz w mediach społecznościowych LinkedIn https://www.linkedin.com/company/issrfid/ oraz YouTube https://link.do/Im8tO

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.