Komunikaty PR

Pilotaż RFID pierwszym krokiem do usprawnienia procesów logistyczno-magazynowych

2020-04-16  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania RFID ( 0.2 MB )

Z takiego rozwiązania skorzystano w sieci drogeryjnej Rossmann, gdzie po przeanalizowaniu wniosków z testów systemu, znacznie usprawniono zarządzanie gospodarką środków transportowych w najnowszym magazynie centralnym w Łodzi.

Technologia RFID polega na radiowym rozpoznawaniu przedmiotów wyposażonych w znaczniki (tagi), które przesyłają informacje o swoim statusie do czytnika, umożliwiając bezdotykową identyfikację. Jest odpowiedzią na problemy, takie jak wysokie koszty inwentaryzacji, procesu pickingu i realizacji zamówień, a także trudności z lokalizowaniem towarów. Pozwala też minimalizować przypadki kradzieży, nieuprawnionego dostępu do towarów czy braku informacji o towarach na poszczególnych etapach łańcucha dostaw.

Pierwszy krok - pilotaż

Jakub Kownacki, dyrektor techniczny ISS RFID, potwierdza, że wdrożone systemy RFID, w krótkim czasie, przynoszą efekty w postaci oszczędności, optymalizacji czy poprawy bezpieczeństwa w firmach. Potwierdzają to klienci, którzy deklarują redukcję kosztów inwentaryzacji o ponad 90% i nawet do 40% zmniejszone koszty magazynowania.

Zdajemy sobie jednak sprawę, że decyzja o kompleksowym wdrożeniu systemu RFID ma wymiar strategiczny i długofalowy, dlatego rekomendujemy naszym klientom programy pilotażowe. Wtedy bez ryzyka finansowego klienta sprawnie diagnozujemy problem z jakim się zmaga i przeprowadzamy szczegółową analizę działania systemu w konkretnych warunkach. – mówi Jakub Kownacki.

Program pilotażowy, który proponuje ISS RFID, obejmuje badanie z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu do analizy środowiska radiowego, montaż mobilnych bramek i urządzeń RFID, a także przygotowanie dedykowanego oprogramowania. Klient podejmuje decyzję o wdrożeniu dopiero po szczegółowej analizie wniosków z pilotażu technologii RFID w rzeczywistym środowisku w oparciu o kompleksowe informacje, potwierdzające opłacalność pełnej implementacji.

Udany pilotaż RFID w Rossmannie

Z pilotażu ISS RFID skorzystała sieć drogeryjna Rossmann. Analiza i wnioski z miesięcznego programu pilotażowego, przeprowadzonego przez ISS RFID, pozwoliły następnie, w ciągu 12 miesięcy, przeprowadzić projekt, który usprawnił zarządzanie gospodarką środków transportowych i zautomatyzował jeden z procesów w najnowszym magazynie centralnym w Łodzi. RFID to element składowy systemu, wspierającego automatyzację nowego magazynu, który ograniczył czasochłonność i zminimalizował błędy podczas załadunku.

Złożony projekt - spójny system

Celem wprowadzania systemu RFID w magazynie wysyłkowym firmy Rossmann była optymalizacja procesu obsługi załadunku towarów, przy jego maksymalnej automatyzacji, wraz z kontrolą wysyłanych towarów. Sieć realizuje około 1000 wysyłek tygodniowo w trybie całodobowym. Prawdziwą rewolucją była więc automatyczna identyfikacja kilkudziesięciu tysięcy boksów z towarami przeznaczonymi do wysyłki, poprzez wyposażenie ich w trwale przymocowane tagi RFID. W każdym doku zainstalowano czytnik oraz 4 anteny. Z kolei na zewnątrz zamontowano zintegrowane czytniki nad dokami i 15 kontrolujących ruch pojazdów na terenie zakładu, które monitorują wagi oraz wjazdy i wyjazdy.

Wdrożony system RFID wykrywa ruch kontenerów na dokach załadunkowych, rozróżniając kierunek ruchu w czasie rzeczywistym, nawet w momencie jednoczesnego ich przejazdu w przeciwne strony. Pozwala także kontrolować proces załadunku pojazdów, potwierdzać jego poprawność, tj. wysyłkę właściwego towaru do właściwego sklepu. Dzięki nowemu systemowi usprawniono pracę kierowców i pracowników magazynu. Zespół ISS RFID zintegrował 4 systemy: system zarządzający firmą Rossmann, sterujący automatyką, kontrolą dostępu oraz RFID. Sprostał wyzwaniu, by przy tak dużej liczbie doków, ustawić instalację tak, aby przy pełnej pracy magazynu urządzenia nie zakłócały się, a zewnętrzne czytniki nie wpływały negatywnie na działanie instalacji wewnątrz. Zaprojektował także system, który prawidłowo przeprowadza weryfikację i filtrację danych, dzięki czemu odpowiednie boksy trafiają na dobre doki, a następnie do pojazdów.

Zalety technologii RFID

Zalety technologii to duży zasięg odczytu tagów RFID, nawet kilkanaście metrów, które nie muszą być umieszczone w linii wzroku ze skanerem. To też szybkość odczytu, umożliwiająca odczyt 100 tagów w ciągu sekundy. Tagi RFID są przystosowane do wielokrotnego użytku, zapewniają też wysoki poziom bezpieczeństwa danych, dzięki możliwość ich hasłowania.

W logistyce i transporcie technologia RFID usprawnia zarządzanie zasobami magazynowymi, pozwala monitorować i kontrolować łańcuch dostaw, również w czasie rzeczywistym. Systemy RFID to także zwiększanie bezpieczeństwa pracowników, ponieważ możliwe jest bieżące lokalizowanie osób i pojazdów na terenie magazynu czy hali. Z kolei w handlu detalicznym usprawnia procesy inwentaryzacyjne, magazynowe, a także rozwiązania samoobsługowe typu „self checkout”.

Więcej informacji o wdrożeniach RFID oraz firmie można znaleźć na stronie www.issrfid.com oraz w mediach społecznościowych LinkedIn https://www.linkedin.com/company/issrfid/ oraz YouTube https://link.do/Im8tO

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.