Komunikaty PR

Płatności bezgotówkowe zmieniają festiwale muzyczne

2023-07-26  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

 

Tradycyjne metody płatności na festiwalach muzycznych są coraz częściej zastępowane nowymi, innowacyjnymi rozwiązaniami. Obecnie na największych tego typu wydarzeniach jak np. Open’er Festival w Gdyni czy Orange Warsaw Festival można płacić za pomocą m.in. kart płatniczych, telefonu lub kart przedpłaconych. Jakie panują teraz trendy i co się zmieniło na przestrzeni ostatnich lat? Wyjaśnia ekspertka Fiserv Polska S.A., właściciela marki PolCard from Fiserv.

Już od kilku sezonów uczestnicy niemal wszystkich większych imprez masowych w Polsce mają możliwość płacenia bezgotówkowo. Rosnąca popularność takiej formy płatności zmniejsza kolejki, a dodatkowo ułatwia obsługę w punktach handlowych i usługowych na terenie wydarzenia. Wystarczy bowiem, że uczestnicy przyłożą kartę płatniczą, telefon bądź zegarek do terminala płatniczego, a z ich konta automatycznie zostanie pobrana odpowiednia kwota.

Rośnie popularność kart przedpłaconych

Z roku na rok maleje zainteresowanie żetonami, które służą do zakupu produktów. Do niedawna były powszechnym rozwiązaniem wykorzystywanym do płatności na terenie wydarzenia. Niekiedy jednak skomplikowana i czasochłonna procedura zwrotu należności z powodu ich niewykorzystania, czy też brak możliwości uzyskania reszty, zniechęca wiele osób do korzystania z takiej opcji. To powoduje, że zwolenników żetonów jest coraz mniej. Obecnie uczestnicy koncertów częściej wybierają karty przedpłacone właśnie z uwagi na wygodę i przejrzystość ich rozliczenia.

Przy ogromnej liczbie festiwalowiczów, dużą zaletą transakcji bezgotówkowych na wydarzeniu muzycznym jest to, że po jego zakończeniu organizator zyskuje bezpośredni wgląd do ich liczby oraz informacji, z jakiego terminala były one wykonywane. W przypadku płatności gotówką dużo łatwiej o pomyłkę przy wydawaniu reszty, co wiąże się z dodatkowym kosztem po stronie sprzedawcy.

Przyzwyczajenia płatnicze zmieniają się, a wraz z nimi trendy panujące na festiwalach. Takie imprezy są świetnym miejscem do wprowadzania nowości technologicznych. Na wielu z nich można kupować produkty przy użyciu kart przedpłaconych. Są one obecnie popularne, ponieważ dzięki nim można płacić na terenie całego wydarzenia, tak jak za pomocą tradycyjnych kart płatniczych. Każda karta wyposażona jest w pasek magnetyczny. Aby skorzystać z tej opcji, kartę należy uprzednio doładować w specjalnie przeznaczonych do tego punktach, a następnie wystarczy przeciągnąć kartę przez czytnik w terminalu.  Wierzymy, że takie rozwiązania umożliwiają festiwalowiczom skupienie się na tym co ważne, czyli na dobrej zabawie z bliskimi przy ulubionej muzyce – mówi Joanna Aleksińska z Fiserv Polska S.A.

PolCard from Fiserv parterem technologicznym na popularnych festiwalach w Polsce

Terminale płatnicze dostarczane przez PolCard from Fiserv zapewniają możliwość płatności bezgotówkowych na najbardziej znanych imprezach muzycznych w Polsce m.in. Open’er Festival w Gdyni czy Orange Warsaw Festival. Rozwiązania marki są dostępne także na innych wydarzeniach poświęconych np. muzyce elektronicznej, jak Sunrise Festival czy Fest Festival. Każdorazowo liczba przekazanych urządzeń waha się pomiędzy 450 a 800 sztuk, w zależności od wielkości koncertu.

Stworzenie siatki połączeń na ogromnym, rozproszonym obszarze bywa dużym wyzwaniem. Należy wziąć pod uwagę wiele czynników zewnętrznych np. nierówność terenu, czy obiekty, które mogą stanowić przeszkodę dla przepływu danych.  PolCard from Fiserv obsługuje największe festiwale w Polsce od 2019 r., a nasi eksperci zdobyli duże doświadczenie w kwestii zapewnienia odpowiednich warunków oraz identyfikowania czynników, które trzeba uwzględnić już na etapie początkowym. Nasza praca wiąże się więc z wielotygodniowymi przygotowaniami, tak aby w dniu imprezy jej uczestnicy mogli płacić szybko i wygodnie – podsumowuje Joanna Aleksińska.

 

 

Więcej informacji:

Radosław Pupiec

Menedżer Projektów, Clear Communication Group

radoslaw.pupiec@clearcom.pl

517 595 218

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.