Komunikaty PR

Płatności bezgotówkowe zmieniają festiwale muzyczne

2023-07-26  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

 

Tradycyjne metody płatności na festiwalach muzycznych są coraz częściej zastępowane nowymi, innowacyjnymi rozwiązaniami. Obecnie na największych tego typu wydarzeniach jak np. Open’er Festival w Gdyni czy Orange Warsaw Festival można płacić za pomocą m.in. kart płatniczych, telefonu lub kart przedpłaconych. Jakie panują teraz trendy i co się zmieniło na przestrzeni ostatnich lat? Wyjaśnia ekspertka Fiserv Polska S.A., właściciela marki PolCard from Fiserv.

Już od kilku sezonów uczestnicy niemal wszystkich większych imprez masowych w Polsce mają możliwość płacenia bezgotówkowo. Rosnąca popularność takiej formy płatności zmniejsza kolejki, a dodatkowo ułatwia obsługę w punktach handlowych i usługowych na terenie wydarzenia. Wystarczy bowiem, że uczestnicy przyłożą kartę płatniczą, telefon bądź zegarek do terminala płatniczego, a z ich konta automatycznie zostanie pobrana odpowiednia kwota.

Rośnie popularność kart przedpłaconych

Z roku na rok maleje zainteresowanie żetonami, które służą do zakupu produktów. Do niedawna były powszechnym rozwiązaniem wykorzystywanym do płatności na terenie wydarzenia. Niekiedy jednak skomplikowana i czasochłonna procedura zwrotu należności z powodu ich niewykorzystania, czy też brak możliwości uzyskania reszty, zniechęca wiele osób do korzystania z takiej opcji. To powoduje, że zwolenników żetonów jest coraz mniej. Obecnie uczestnicy koncertów częściej wybierają karty przedpłacone właśnie z uwagi na wygodę i przejrzystość ich rozliczenia.

Przy ogromnej liczbie festiwalowiczów, dużą zaletą transakcji bezgotówkowych na wydarzeniu muzycznym jest to, że po jego zakończeniu organizator zyskuje bezpośredni wgląd do ich liczby oraz informacji, z jakiego terminala były one wykonywane. W przypadku płatności gotówką dużo łatwiej o pomyłkę przy wydawaniu reszty, co wiąże się z dodatkowym kosztem po stronie sprzedawcy.

Przyzwyczajenia płatnicze zmieniają się, a wraz z nimi trendy panujące na festiwalach. Takie imprezy są świetnym miejscem do wprowadzania nowości technologicznych. Na wielu z nich można kupować produkty przy użyciu kart przedpłaconych. Są one obecnie popularne, ponieważ dzięki nim można płacić na terenie całego wydarzenia, tak jak za pomocą tradycyjnych kart płatniczych. Każda karta wyposażona jest w pasek magnetyczny. Aby skorzystać z tej opcji, kartę należy uprzednio doładować w specjalnie przeznaczonych do tego punktach, a następnie wystarczy przeciągnąć kartę przez czytnik w terminalu.  Wierzymy, że takie rozwiązania umożliwiają festiwalowiczom skupienie się na tym co ważne, czyli na dobrej zabawie z bliskimi przy ulubionej muzyce – mówi Joanna Aleksińska z Fiserv Polska S.A.

PolCard from Fiserv parterem technologicznym na popularnych festiwalach w Polsce

Terminale płatnicze dostarczane przez PolCard from Fiserv zapewniają możliwość płatności bezgotówkowych na najbardziej znanych imprezach muzycznych w Polsce m.in. Open’er Festival w Gdyni czy Orange Warsaw Festival. Rozwiązania marki są dostępne także na innych wydarzeniach poświęconych np. muzyce elektronicznej, jak Sunrise Festival czy Fest Festival. Każdorazowo liczba przekazanych urządzeń waha się pomiędzy 450 a 800 sztuk, w zależności od wielkości koncertu.

Stworzenie siatki połączeń na ogromnym, rozproszonym obszarze bywa dużym wyzwaniem. Należy wziąć pod uwagę wiele czynników zewnętrznych np. nierówność terenu, czy obiekty, które mogą stanowić przeszkodę dla przepływu danych.  PolCard from Fiserv obsługuje największe festiwale w Polsce od 2019 r., a nasi eksperci zdobyli duże doświadczenie w kwestii zapewnienia odpowiednich warunków oraz identyfikowania czynników, które trzeba uwzględnić już na etapie początkowym. Nasza praca wiąże się więc z wielotygodniowymi przygotowaniami, tak aby w dniu imprezy jej uczestnicy mogli płacić szybko i wygodnie – podsumowuje Joanna Aleksińska.

 

 

Więcej informacji:

Radosław Pupiec

Menedżer Projektów, Clear Communication Group

radoslaw.pupiec@clearcom.pl

517 595 218

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic Biuro prasowe
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że
IT i technologie SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie
2024-07-23 | 10:00

SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie

SOFTSWISS, międzynarodowa firma IT z biurami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, obchodzi 21 lipca 15-lecie swojej działalności. Na przestrzeni tych lat firma osiągnęła znaczące sukcesy i nadal
IT i technologie realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży
2024-07-23 | 06:00

realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży

Główny aparat realme 12 o rozdzielczości 50MP oraz matryca SONY LYT-600 z optyczną stabilizacją obrazu (OIS) zapewnia doskonałą jakość zdjęć, zwłaszcza w warunkach słabego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.