Polscy spece od digitalizacji weszli do Europy, ale chcą więcej
Polscy spece od digitalizacji weszli do Europy, ale to dla nich za mało. Mają chrapkę na Azję i Amerykę Łacińską. W Polsce z ich usług korzystają obecnie fintechy, lendtechy, banki, słowem wszystkie firmy, które chcą korzystać z nowoczesnych technologii, automatyzować procesy biznesowe i ciąć koszty. Pandemia napędza ich biznes, bo dziś każdy chce działać elastycznie i wydajnie.
SLS to firma założona przez Karola Dziaska i Przemysława Kamińskiego. Obaj przez lata pracowali na rynku finansowym. Ten pierwszy m.in. w Alior Banku, GE Money Bank a także Domu Maklerskim TMS Brokers. Drugi m.in. w Avivie i Grupie GNB. Spotkali się w IPF Digital, międzynarodowej spółce, która w Polsce zarządza m.in. marką hapipożyczki. Przemysław Kamiński pełnił w hapipożyczkach funkcję Country Managera (pod jego skrzydłami firma zanotowała duże wzrosty m.in. kilkakrotnie zwiększyła sprzedaż), Karol Dziasek był tam Szefem Ryzyka. Obaj specjalizują się w digitalizacji, automatyzacji i optymalizacji procesów.
Ich rozwiązania pomagają w automatyzacji i zarządzaniu przeróżnymi procesami biznesowymi. Silnik decyzyjny, który stworzyli może obsługiwać niemal każdy proces w firmach pożyczkowych, leasingowych, faktoringowych, windykacyjnych a także w bankach i firmach ubezpieczeniowych. Są klienci, którzy wykorzystują taki silnik w ocenie ryzyka kredytowego, układaniu samouczących się ścieżek windykacyjnych, a są też tacy, którzy korzystają z niego w procesach CRM-owych i e-Commerce do statystycznej segmentacji populacji, wspomagając tym samym skuteczność akcji marketingowych i sprzedażowych.
– Pomysł na nową działalność powstał z realnej potrzeby. W każdej organizacji spotykaliśmy się z tym, że zarządzanie danym procesem jest czasochłonne i kosztowne. Szybkie zmiany w danym procesie bywają wręcz niemożliwe, potrafią trwać tygodniami czy miesiącami a czasem jeszcze dłużej - wymagają dużych zasobów i środków finansowych. Tymczasem dzisiejsze organizacje muszą iść z duchem czasu, stawiać na zwinność i elastyczność. Pandemia tylko to uwypukliła – mówi Przemysław Kamiński, Członek Zarządu i Współzałożyciel SLS.
– Silnik jest platformą low-coding dedykowaną dla finansów. Jest oparty o procesy self-learningu z wykorzystaniem algorytmów machine learningowych i elementów sztucznej inteligencji. Zarządzanie nim odbywa się na poziomie Analityka Procesu lub Analityka Danych w standardzie drag & drop, a nie w dziale IT. Oznacza to, że jakiekolwiek zmiany strategii mogą być wprowadzane w czasie rzeczywistym, niezależnie od wdrożeń IT, a algorytmy samouczące, działając w tle, pomagają podejmować decyzje biznesowe przyspieszając rozwój inteligentnej robotyzacji procesów. To rozwiązanie zdecydowanie przyspiesza cyfryzację i ogranicza koszty w organizacjach – mówi Karol Dziasek, CEO Self Learning Solutions. O jakich kwotach mowa?
- Oszczędności idą w dziesiątki tysięcy miesięcznie i więcej w zależności od tego jak skomplikowany jest proces, którym trzeba zrządzać oraz jak dużą cześć procesu uda się zautomatyzować i tym samym przenieść obowiązki zarządzania procesem z IT do działu biznesu czy analiz – podkreśla Karol Dziasek. – W dobie szalejącej pandemii każde oszczędności w organizacji są na wagę złota – dodaje.
Firma prowadzona przez Dziaska i Kamińskiego ugruntowała swoją pozycję w Polsce i chce wejść ze swoim rozwiązaniem na kolejne rynki zagraniczne. Dotychczas SLS finansował się ze środków własnych. W celu przyspieszenia ekspansji zagranicznej planuje pozyskanie dotacji unijnych na B+R, nie wyklucza też pozyskania inwestorów w postaci funduszu VC.
F5 Networks wzmacnia zespół liderów
Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI
Strategiczna współpraca AWS i Deloitte
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.