Polski startup SentiOne rejestruje spółkę w Dubaju
Polski SentiOne umacnia swoją pozycję w regionie MENA, czyli Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki - w ubiegłym tygodniu założyciele firmy zarejestrowali w Dubaju SentiOne MENA Limited Liability Company. Właścicielem części udziałów został szejk Saeed bin Ahmed Al Maktoum, jeden z najbogatszych przedstawicieli rodzin królewskich na świecie oraz założyciel i właściciel funduszu inwestycyjnego Seed Group, wspierającego firmy z sektora innowacji i nowych technologii, które chcą rozwijać swoją działalność w regionie. SentiOne to pierwsza polska firma, którą fundusz zaprosił do współpracy, po przeanalizowaniu działań wszystkich europejskich spółek zajmujących się rozwijaniem sztucznej inteligencji.
Już 21 dubajskich firm jest zainteresowanych technologią SentiOne
Od początku współpracy z Seed Group, czyli od maja, odbyliśmy 21 spotkań sprzedażowych z osobami na wysokich szczeblach menedżerskich z działów innowacji firm branży bankowości, hotelarskiej i nieruchomości. Wszystkie są zainteresowaną dalszą współpracą i przetestowaniem technologii SentiOne wśród swoich klientów - mówi Kamil Bargiel, CEO i założyciel SentiOne - Część korzysta już z tego typu rozwiązań, ale są one słabej jakości. Jesteśmy dostawcą nowej generacji asystentów głosowych, znacznie bardziej zaawansowanych i o wyższej skuteczności. Pracujemy już nad nowymi algorytmami rozumienia języka naturalnego dla języka arabskiego. Naszym celem jest uzyskanie do końca roku 4 pilotaży o wartości ok. 100 tys. dolarów i średniej wartości docelowego wdrożenia 1,6 mln dolarów na jednego klienta, a następnie złożenie ofert na 3 wdrożenia o wartości 2 mln dolarów każde do końca pierwszego kwartału 2022 r.
Fundusz inwestycyjny Seed Group wspiera zagraniczne firmy, chcące rozwijać się w rejonie MENA, pomagając we wprowadzaniu produktów na tamtejszy rynek i dzieląc się swoim know-how. W ciągu 17 lat swojej działalności przeprowadził dziesiątki wielomilionowych transakcji i zarządzał inwestycjami o wartości ponad 1,6 mld dolarów. Dotychczas zainwestował w 42 startupy z całego świata. O zaproszeniu do współpracy SentiOne przesądził m.in. wysoki poziom zaawansowania technologicznego rozwiązań dostarczanych przez polski startup, który od 10 lat rozwija algorytmy sztucznej inteligencji i stosuje tę technologię we wszystkich swoich produktach - monitoringu Internetu, platformie obsługi klientów automatycznie podpowiadającej najlepsze rozwiązania w danej sytuacji oraz chatbotach i voicebotach, które rozumieją intencje rozmówcy ze skutecznością na poziomie 96 proc.
SentiOne otwiera w Dubaju nowe biuro
W listopadzie założyciele SentiOne wrócą na kilka tygodni do Dubaju, by wziąć udział w spotkaniach przetargowych wymagających ich fizycznej obecności. Rynek MENA bardzo mocno opiera na budowaniu relacji. Jeden z członków zarządu SentiOne przeniesie się tam na dłuższy czas, ponieważ chcemy naprawdę mocno skoncentrować się na rozwoju w tym regionie - dodaje Kamil Bargiel, założyciel i CEO SentiOne.
Obecnie SentiOne współpracuje z ponad 400 markami na ponad 30 rynkach, w tym z Procter & Gamble, McDonald’s, Nike, Unilever, Beiersdorf, Tesco, Starcom, Mindshare, Mediacom, Saatchi & Saatchi i wieloma innymi. Pod koniec 2020 r. spółka pozyskała już strategiczne partnerstwo z europejskim inkubatorem EIT Digital, który łączy spółki technologiczne z klientami typu enterprise w Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii. W 2020 r. SentiOne otrzymało tytuł finalisty EIT Digital Challenge i znalazło się wśród 20 najlepszych spółek technologicznych w Europie.

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.